  • 1. Data: 2002-10-08 08:07:24
    Temat: Czy warto - Citibank...
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Wczoraj firme w ktorej pracuje odwiedzil pracownik Citibanku. Podobno dzieki
    temu iz prowadzimy rachunki firmowe w 2 duzych bankach moze zaproponowac
    czlonkom zarzadu karty kredytowe.

    Oczywiscie do wydania tych kart nie potrzeba spelniac zadnych warunkow.
    Wystarcza kserokopie dowodow osobistych.

    Zaproponowal karty Silver lub Gold w standardzie Visa lub Mastercard z
    limitami 10KPLN lub 15KPLN (gold).

    Moje pytanie wyglada nastepujaco: czy warto wziasc te karty? Czy szary
    czlowiek z ulicy ma trudnosci z ich otrzymaniem (wysokie wymagania). Czy
    znajac zla opinie jaka ciszy sie citibank tutaj na grupie jest sens wiazania
    sie z nim? Czy te karty warte sa swojej ceny? Ktora wybrac?

    Bardzo prosze o opinie

    Dodam, ze osobiscie nie jestem czlonkiem zarzadu w/w firmy ;) jest nim moj
    Ojciec. On nie potrzebuje tej karty, ale chetnie mi ja "wypozyczy".
    Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze to nie do konca mozliwe. Interesuje mnie
    jednak wykorzystanie tej karty glownie jako zrodla szybkiego kredytu bez
    zobowiazan (gotowka z bankomatu), a takze jako sposob realizowania
    transakcji netowych... Ostatecznie moge wyrobic dodatkowa karte, juz na mnie
    osobiscie...

    Za wszystkie uwagi z gory dziekuje.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-10-08 08:15:25
    Temat: Re: Czy warto - Citibank...
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 08, 2002 at 10:07:24AM +0200, B@ton wrote:

> [...]
    > znajac zla opinie jaka ciszy sie citibank tutaj na grupie jest sens wiazania
    > sie z nim? Czy te karty warte sa swojej ceny? Ktora wybrac?

    Karty, IMO, sa dobre. Jedyne wady to wysoki koszt prowadzenia (kredyt,
    oplaty za dowolne opoznienie) oraz obsluga o (chyba) zbyt dlugich
    godzinach pracy.

> [...]
    > jednak wykorzystanie tej karty glownie jako zrodla szybkiego kredytu bez
    > zobowiazan (gotowka z bankomatu), a takze jako sposob realizowania

    Wyciaganie kasy z bankomatu karta kredytowa to jest najgorszy sposob
    na pobranie pieniedzy. Choc pewnie gorsze jest napadanie na banki.

    Licz sie z kwota splaty istotnie wieksza od tej ktora wyplaciles.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-10-08 08:18:32
    Od: darek ciesla <d...@W...pl>

    B@ton wrote:
> [...]
    >
    > Oczywiscie do wydania tych kart nie potrzeba spelniac zadnych warunkow.
    > Wystarcza kserokopie dowodow osobistych.

    Ja mialem ta sama systuacje. Faktycznie tak jest, zadnych formalnosci -
    limit 10k to jest maksymalny limit dla karty Silver.
    A z karty tez jestem zadowolony.

    --
    darek ciesla
    d...@d...pl

  • 4. Data: 2002-10-08 08:23:38
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Tue, 8 Oct 2002 10:07:24 +0200, "B@ton" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >temu iz prowadzimy rachunki firmowe w 2 duzych bankach moze zaproponowac

    Ale oni to mówią wszystkim. Łażą po wszystkioch firmach i mówią
    "ponieważ jesteście pracownokami tak solidnej firmy, Citibank
    postanowił dać wam wszystkim karty kredytowe", a potem okazuje się że
    warunki wcale nie są jakieś "specjalne" a normalne, jak dla ludzi z
    ulicy, przy czym wnioski części pracowników i tak zostają odrzucone,
    wg. klucza znanego tylko Citibankowi.

    >Oczywiscie do wydania tych kart nie potrzeba spelniac zadnych warunkow.
    >Wystarcza kserokopie dowodow osobistych.

    Acha, na pewno. Parę razy to już przerabialiśmy :-)

    >Moje pytanie wyglada nastepujaco: czy warto wziasc te karty? Czy szary
    >czlowiek z ulicy ma trudnosci z ich otrzymaniem (wysokie wymagania).
    .....[ciach]......

    >Dodam, ze osobiscie nie jestem czlonkiem zarzadu w/w firmy ;) jest nim moj
    >Ojciec.

    No to takim "szarym człowiekiem z ulicy" znowu nie jest. Nie powinni
    mu robić wstrętów - choć znając Citi....

> [...]
    >jednak wykorzystanie tej karty glownie jako zrodla szybkiego kredytu bez

    Pierwszy raz w życiu widzę człowieka który ma zamiar wykorzystywać KK
    do wyciągania gotówki z bankomatu. Toż nie ma chyba droższej formy
    kredytu.
    Nie lepiej pożyczyć od mafii? Wyjdzie taniej.

    pzdr

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
    > Ja mialem ta sama systuacje. Faktycznie tak jest, zadnych formalnosci -
    > limit 10k to jest maksymalny limit dla karty Silver.
    > A z karty tez jestem zadowolony.

    Jaka wziales Vise czy Mastercard i dlaczego? ;-)

    Pozdrawiam

    BAton

  • 6. Data: 2002-10-08 08:31:20
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    > Wyciaganie kasy z bankomatu karta kredytowa to jest najgorszy sposob
    > na pobranie pieniedzy. Choc pewnie gorsze jest napadanie na banki.

    Rozumiem. W takim wypadku bedzie to ostateczna ostatecznosc ;-)

    > Licz sie z kwota splaty istotnie wieksza od tej ktora wyplaciles.

    Nie bardzo rozumiem... chodzi Ci o koszt kredytu tak?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2002-10-08 08:36:04
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 08, 2002 at 10:31:20AM +0200, B@ton wrote:

    > Rozumiem. W takim wypadku bedzie to ostateczna ostatecznosc ;-)

    Rob jak uwazasz, ja nawet w desperacji nie biore tego pod uwage ;-)

    > Nie bardzo rozumiem... chodzi Ci o koszt kredytu tak?

    Po prostu - ten bank nie ma zmiluj. Koszty kredytu bywaja w sumie
    mniejsze niz oplaty manipulacyjne (np. za splate w 1 dzien po terminie
    placisz 49zl + jakies_tam_idsetki, razem pewnie nie wiecej niz 49.50).

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-10-08 08:36:41
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiolek"
    <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.je
    go.banda.tez.rotfl.pl.eu
    .org> napisał w wiadomości
> [...]
    > warunki wcale nie są jakieś "specjalne" a normalne, jak dla ludzi z
    > ulicy, przy czym wnioski części pracowników i tak zostają odrzucone,

    A to lobuzy ;-(( Rozumiem. Jednak propozycja byla skierowana tylko do
    czlonkow zarzadu firmy (sp. z o.o.) i do glownego ksiegowego. Nie do
    pracownikow. Ponadto citibankier ;-) wyraznie zaznaczyl iz nie ma mowy o
    zadnym rozpatrzaniu wnioskow, a jedyne co jest potrzebne to ksero dowodu
    osobistego i decyzja jak karte wydac...

    > Acha, na pewno. Parę razy to już przerabialiśmy :-)

    Mozesz konkretniej?

    > No to takim "szarym człowiekiem z ulicy" znowu nie jest. Nie powinni
    > mu robić wstrętów - choć znając Citi....

    ??? ... jak to sie wiec ma do tego co napisales wyzej?

    ;-))) Juz tego zamiaru zaniechalem ;-)

    Pozdrawiam

    BAton

  • 9. Data: 2002-10-08 08:45:05
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Dodam jeszcze dwie uwagi :

    1. Przed chwila zadzwonil pracownik wbk, z prosba o umowienie z dyrektorem
    zarzadu firmy, celem zaproponowania jakis kart "gold"... jakas zmowa, czy
    co? ;-))))

    2. Jak wyglada sprawa bezpieczenstwa transakcji netowych przy uzyciu kart
    gold/silver citka? Czy jest duze ryzyko ze ktos niepowolany dokona
    transakcji? Jak do tego podchodzi citibank?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 10. Data: 2002-10-08 08:51:35
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 08, 2002 at 10:45:05AM +0200, B@ton wrote:

    > 2. Jak wyglada sprawa bezpieczenstwa transakcji netowych przy uzyciu kart
    > gold/silver citka?

    Takie jak kazdej innej karty garbatej.

    > Czy jest duze ryzyko ze ktos niepowolany dokona transakcji?

    J/w - generatory numerow nie wiedza czy jestes bogaty czy biedny.

    > Jak do tego podchodzi citibank?

    Ponoc (bo nie mialem okazji testowac) bardzo dobrze - zwracaja kase i
    problemem zajmuja sie sami. Oczywiscie jesli okaze sie ze nie miales
    racji to placisz wrac z solidnymi odsetkami ;-)

    --

    --w