  • 91. Data: 2002-07-05 11:20:22
    Temat: Re: Czy odej?cie Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 4 Jul 2002 15:19:19 +0200, w <ag1i23$t42$1@news.onet.pl>, "AMRA"
    <a...@a...com> napisał(-a):

    > No zaraz. Kazde ciecie stop jest zle

    Na razie tylko Ty tak twierdzisz. Kto inny jeszcze tak twierdzi?
    (tylko nie "wy").

    >(tak jak i atak Millera na RPP w celu
    > wlasnie obnizenia stop).

    Ponieważ w tym sporze RPP ma rację, a Miller nawet nie wykonuje
    poprawnie swoich obowiązków.

    > Dla mnie logiczne jest - jesli krytykujesz Millera za to, ze chce zmusic RPP
    > do obnizenia stop - to jestes przeciwnikiem tego kroku, czyli... :)

    Widzisz -- cały czas źle widzisz. Wszyscy krytykują Millera, nie za to
    że chce zmusić RPP do obniżenia stóp, tylko za to, że w ogóle próbuje
    ich zmusić do czegoś. Miller ma swoje obowiązki i niech raczej weźmie
    się za ich wypełnianie

    Na przykład niech przestanie wydawać 33% więcej niż zarabia, bo jeśli
    nadal będzie tak robił i nadal będzie miał nadzieję na szybką obniżkę
    stóp, to jest większym debilem niż mi się wydaje.

  • 92. Data: 2002-07-05 11:50:02
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 4 Jul 2002 15:25:35 +0200, w <ag1idq$nm$1@news.onet.pl>, "AMRA"
    <a...@a...com> napisał(-a):

    > Ale widzisz. Ty powtarzasz jak ta sroka hasla, piszesz o moim zacofaniu, ale
    > prosze Cie bardzo. JEsli jestes taki madry - powiedz mi jak np poradzisz
    > sobie:
    > - z przerostem zatrudnienia w sektorze publicznym (plus panstwowe zaklady),
    > - z socjalem, gdzie 10 mln ludzi cos od panstwa pobiera
    > - z mentalnoscia Polakow (popatrz na stoczniowcow)???
    > Prosze - odpowiedz - nie musisz nawet w dwoch zdaniach - tak jak piszesz co
    > trzeba zrobic.

    Prywatyzacja, socjał to radosne przedwczesne emerytury i już nic nie
    da się zrobić, a z mentalnością to przesadzasz. Chyba, że masz na
    myśli swój przypadek -- wszystko tłumaczyć niemożnością zrobienia bo
    coś-tam, coś-tam. W zmianę Twojej mentalności nie wierzę :)). Ale o
    stoczniowców to się nie martw. To w zasadzie jedyny taki wielki
    przypadek w ciągu ostatnich lat. To już USA mają większe problemy
    (Enron, WorldCom i jeszcze parę innych).

    > Bo napisac kazdy potrafi,. Ale o realnosci swoich postulatow, raczej nie
    > chce myslec - a po tym poznac inteligentnego obrnce swoich racji.

    Jakoś nie widzę przeszkód w skasowaniu takich instytucji jak Senat
    (mnie akurat jest to obojętne, ale LSD obiecywało...) czy KRRiTV. Co
    im przeszkadza (oprócz własnego nieróbstwa)?

  • 93. Data: 2002-07-05 11:58:13
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > BTW. Zauważyłeś, że w zasadzie nie odpowiedziałeś na mój post tylko
    > jakby nie na temat??

    yyy ktory? bo sie ich tyle natworzylo?

  • 94. Data: 2002-07-05 12:24:56
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Jakoś nie widzę przeszkód w skasowaniu takich instytucji jak Senat
    > (mnie akurat jest to obojętne, ale LSD obiecywało...) czy KRRiTV. Co
    > im przeszkadza (oprócz własnego nieróbstwa)?

    aaa takie tam wrzody to mozna ciac. Ja bym jeszcze dodal zmniejszenie ilosci
    poslow-oslow, zmniejszenie i to radykalne samorzadowcow itp. Tylko, ze to
    jest zaklety krag niemoznosci - niestety...
    Co z tego ze ja bym chcial likwidacji, Ty bys chcial? Jak ktos juz sie
    dostanie na stolek, to przeciez nie bedzie kasowal.
    Moze wprowadzic jakis cenzus majatkowy przy biernym prawie wyborczym?

  • 95. Data: 2002-07-05 14:04:41
    Od: Bartek Bartoszewicz <b...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jul 2002 15:19:19 +0200, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

> [...]
    >Dla mnie logiczne jest - jesli krytykujesz Millera za to, ze chce zmusic RPP
    >do obnizenia stop - to jestes przeciwnikiem tego kroku, czyli... :)

    Sugerujesz, ze gdyby Miller i ska nie naciskali na RPP, to nie byloby
    obnizek stop procentowych?

    Pozdrawiam
    Bartek B

  • 96. Data: 2002-07-05 15:47:30
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Fri, 5 Jul 2002 13:58:13 +0200, w
    <ag41ke$kv0$1@news.onet.pl>, "AMRA" <a...@a...com>

    O, właśnie ten -- news:ag1hu9$ss4$1@news.onet.pl.

  • 97. Data: 2002-07-05 15:49:42
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 5 Jul 2002 14:24:56 +0200, w <ag43fd$pbt$1@news.onet.pl>, "AMRA"
    <a...@a...com> napisał(-a):

    > Co z tego ze ja bym chcial likwidacji, Ty bys chcial? Jak ktos juz sie
    > dostanie na stolek, to przeciez nie bedzie kasowal.

    A, zapomniałem o jednym.
    Podatek regionalny -- tzn. państwo ustala swoją część, a regiony
    dowolnie swoją. W ten sposób znika problem redystrybucji, a lepsze
    regiony będą mogły stosować własną politykę gosp.

  • 98. Data: 2002-07-05 17:23:20
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > O, właśnie ten -- news:ag1hu9$ss4$1@news.onet.pl.

    hmm - nie wiem o co konkretnie tam chodzilo, ale moze o to:

    > Logika tej wypowiedzi jest conajmiej dyskusyjna. Po pierwsze zdecyduje
    > się -- to mam kasę czy zaciągnięty kredyt? Zresztą wg Ciebie i tak dla
    > mnie obniżka stóp jest nieopłacalna -- czy mam kasę, czy kredyt :))).

    Jesli masz kase (na lokacie bankowej) obnizenie oprocentowania jest dla
    Ciebie zle (w naszej polskiej rzeczywistosci). Mala inflacja -> wyskie
    realne stopy procentowe. Dla posiadajacego kase na lokatach najfajniej
    byloby wlasnie oprocentowanie jak kiedys 16,5%, a inflacja tak jak teraz.

    Jesli bierzesz kredyt - bierzesz go zazwyczaj w USD lub Euro. Jesli stopy
    spadaja, spada oprocentowanie papierow rzadowych, itp. Kapital zagraniczny
    nie przychodzi albo jeszcze lepiej ucieka - a ty tym samym placisz wiecej..
    (i znowu dzialania przeciwko RPP sa dla ciebie zle).

    Ale tak jak mowi Balcerowicz- nie patrzy sie na efekt dnia dzisiejszego, a
    na dlugofalowa polityke i jej efekty. ;)

  • 99. Data: 2002-07-06 14:53:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > Jesli masz kase (na lokacie bankowej) obnizenie oprocentowania jest dla
    > Ciebie zle (w naszej polskiej rzeczywistosci).

    Nie, jesli idzie w slad za inflacja. Prawdziwa inflacja. Wtedy nie ma
    to znaczenia.

    > Mala inflacja -> wyskie
    > realne stopy procentowe. Dla posiadajacego kase na lokatach najfajniej
    > byloby wlasnie oprocentowanie jak kiedys 16,5%, a inflacja tak jak teraz.

    A jaka jest teraz? To bardzo zalezy od kupowanych towarow, i np. ja golym
    okiem widze, ze jest wieksza niz oficjalna. Ale istotnie lokomotyw ani
    innych elementow kolejowych raczej nie kupuje.

> [...]
    > nie przychodzi albo jeszcze lepiej ucieka - a ty tym samym placisz wiecej..
    > (i znowu dzialania przeciwko RPP sa dla ciebie zle).

    Placisz wiecej - ale w zlotowkach. Spojrz na to z drugiej strony - placisz
    tyle samo w USD/Euro. Wiem, pensje niekoniecznie musza gonic inflacje
    i dewaluacje.

    Co bierzesz za podstawe obliczenia wartosci pieniedzy (w dowolnej walucie)?
    Wartosc w dolarach USA? W Euro? W zlotowkach? Moze jakas kombinacje?
    A moze w polaczeniu z inflacja?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 100. Data: 2002-07-06 14:56:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > No zaraz. Kazde ciecie stop jest zle (tak jak i atak Millera na RPP w celu
    > wlasnie obnizenia stop).

    Problem jest taki, ze Miller nie powinien w ogole naciskac na RPP
    w zadnej sprawie.

    Problem ze stopami jest taki, ze o ile mozna i nalezy je obnizac
    przy spadajacej inflacji (ktora slabo spada, ale niewazne), to
    na pewno nie mozna ich obnizac _szybko_.

    > Dla mnie logiczne jest - jesli krytykujesz Millera za to, ze chce zmusic RPP
    > do obnizenia stop - to jestes przeciwnikiem tego kroku, czyli... :)

    Dla mnie, jesli ktos krytykuje kogos za cos, to jest przeciwny temu czemus
    (w tym przypadku zmuszaniu).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator