  • 1. Data: 2002-08-13 12:44:04
    Temat: Czy Visa Classic jest mniej bezpieczna?
    Od: "tompus" <t...@f...onet.pl>

    Witam,
    Kiedyś pytałem na tej grupie, czym różni się Visa Classic od Electrona.
    Wyjaśniliście mi, że Classic'iem można dokonywać transakcji offline'owych
    (np. za pomocą "żelazka"). Interesuje mnie, jak to jest w przypadku
    kradzieży karty: złodziej posiadając "pożyczonego" Electrona może nas
    oskubać "tylko" do wysokości salda (+ ewentualny debet), gdyż każda
    transakcja dokonana tą kartą jest autoryzowana. W przypadku Classica może
    przecież wykupić całe Hawaje, gdyż w przypadku transakcji offline'owych nie
    istnieje możliwość sprawdzenia dostępnych środków ani stopnia wyczerpania
    dziennego limitu wypłat. Czy to oznacza, że Classic jest mniej bezpieczny od
    jego "uboższego" brata?
    Pozdr.
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-08-13 12:50:18
    Temat: Re: Czy Visa Classic jest mniej bezpieczna?
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Nie, ponieważ wczasy są drogie. Powyżej jakiejś kwoty wszystkie transakcje
    > są autoryzowane. Nawet z VC

    Uprzedzajac dalsze pytania - autoryzowane telefonicznie.

    Co nie zmienia tego, ze mozna zrobic duzo malych transakcji,
    ktore nie beda autoryzowane a przekrocza dostepny limit.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2002-08-13 12:52:30
    Od: "corner" <c...@i...pl>

  • 4. Data: 2002-08-13 12:52:33
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Witam

    Dlatego VC trzeba pilnowac :)
    Przy wiekszych sumach czasami prosza o dokument, dzwonia do centrum
    autoryzacji etc.

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski
    Tel. 503 155 127

  • 5. Data: 2002-08-13 13:58:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "tompus"
    > Wyjaśniliście mi, że Classic'iem można dokonywać transakcji offline'owych
    > (........). Czy to oznacza, że Classic jest mniej bezpieczny od jego
    > "uboższego" brata?
    > Wojtek

    dokladnie tak jest jak wydedukowales
    dlatego w miejscach "podwyższonego ryzyka" nie dawaj VC a VE lub Maestro. W
    takich miejscach sprzedawcy wolą nawet karty elektroniczne
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-08-13 17:50:02
    Od: "matt" <m...@g...home.pl>

    > dokladnie tak jest jak wydedukowales

    a mi cos nie gra.

    z literatury o bezpieczenstwie transakcji elektronicznych wiem ze VC jest
    objeta przepisami Visy ktore mowia ze uzytkownik odpowiada do wysokosci 50
    USD,
    natomiast VE, o czym malo kto wie (a nazwa myli) nie podlegaja pod ten
    paragraf i wlasciciel moze stracic duzo wiecej.

    mj

  • 7. Data: 2002-08-14 09:17:35
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "matt"
> [...]
    > natomiast VE, o czym malo kto wie (a nazwa myli) nie podlegaja pod ten
    > paragraf i wlasciciel moze stracic duzo wiecej.

    ciekawe dlaczego nasze banki przepisow Visy nie stosują ;-))
    jesli taki przepis jest i bank wchodzi w uklady z VISA co do wydawania kart
    to powinien taki przepis respektowac
    wniosek:
    - albo takich zasad VISA nie narzuca
    - albo sa to jedynie sugestie dla bankow i w umowy z jklientami Visa sie nie
    wtraca
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-08-15 12:33:13
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 13 Aug 2002 19:50:02 +0200, "matt" <m...@g...home.pl>
    wrote:

> [...]
    >natomiast VE, o czym malo kto wie (a nazwa myli) nie podlegaja pod ten
    >paragraf i wlasciciel moze stracic duzo wiecej.

    Nie pomylilo Ci sie przypadkiem z regulacjami prawa w USA ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 9. Data: 2002-08-15 13:50:05
    Od: "matt" <m...@g...home.pl>

    > Nie pomylilo Ci sie przypadkiem z regulacjami prawa w USA ?

    oj, to bylo tlumaczenia zachodniego wydania,
    jeli jest przepisy Visy nie sa uniwersalne to pewnie u nas bank za nic nie
    odpowiada

    matt

    ps. pisze co przeczytalem, oczekiwalem wlasnie potwierdzenia albo podwazenia
    tej opinii

  • 10. Data: 2002-08-15 17:22:14
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 15 Aug 2002 15:50:05 +0200, "matt" <m...@g...home.pl>
    wrote:

    >ps. pisze co przeczytalem, oczekiwalem wlasnie potwierdzenia albo podwazenia
    >tej opinii

    No to masz podwazenie :-). Ustawa, ktora ograniczy odgornie
    odpowiedzlnosc klient jeszcze w zycie nie weszla (i troche to potrwa)
    imowi ona o 150 EURO a nie 50 USD