  • 1. Data: 2002-08-13 12:25:14
    Temat: Bledne dane w dyspozycji przelewu
    Od: "LANceloT" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam maly problem. Zlozylem dyspozycje przelewu z konta e-Integrum na konto
    ING O/Lodz. Zdefiniowalem kontrahenta, wpisalem jego nazwisko i nr konta
    (bledny). Chodzi o to ze pieniadze zostaly zaksiegowane w banku docelowym na
    przypadkowe konto, bo przeciez brak bylo zgodnosci nawy konta z numerem.
    Pani z e-Integrum powiedziala ze z ich strony wszystko odbylo sie bez
    uchybien i zasugerowala mi ze powinienem probowac reklamacji w ING i znowu
    pojawil sie probelm, mianowicie nie wiem w ktorym banku reklamowac. Czy
    mozna jakos dokladnie zidentyfikowac bank po numerze? Dziekuje za wszelka
    pomoc.
    Pozdrawiam,
    --
    Adam Obiedzinski
    www.lexziel.net

    P.S. Czy w Waszej opinii mam szanse odzyskac te pieniadze?

  • 2. Data: 2002-08-13 13:18:11
    Temat: Re: Bledne dane w dyspozycji przelewu
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > P.S. Czy w Waszej opinii mam szanse odzyskac te pieniadze?

    Tak, ponieważ fakt znalezienia się pieniędzy na czyimkolwiek koncie nie
    czyni tej osoby właścicielem, o ile nie ma do nich tytułu prawnego. W
    sytauacji j.w. nie traktuje się pieniędzy jak darowiznę, ponadto
    obdarowany musiałby zadeklarować przyjęcie, co nie miało miejsca. Pisz
    do banku pismo, nic na gębę, pierwszeństwo w czasie daje ci
    pierwszeństwo w prawie - gdyby osoba, na której konto wpłynęły pieniądze
    wysłała ci listem poleconym pismo, że przyjmuje darowiznę, to miałbyś
    kłopot, chociaż na dobą sprawę może i nie, bo w tytule przelewu było co
    innoego.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-08-13 15:19:16
    Od: "LANceloT" <a...@p...onet.pl>

    (.....)
    > Pisz do banku pismo.....

    Jeszcze jeden problem o ktorym wczesniej napomknalem - nie mam danych tego
    banku. Czy po numerze konta mozna ustalic ktory to oddzial itp....?

    Pozdrowka,
    --
    Adam Obiedzinski

  • 4. Data: 2002-08-13 15:39:54
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "LANceloT" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jeszcze jeden problem o ktorym wczesniej napomknalem - nie mam danych tego
    > banku. Czy po numerze konta mozna ustalic ktory to oddzial itp....?

    Można - puść na grupę - może ktoś pomoże :-)))
    Jeżeli "obdarowany" to ktoś uczciwy to nie będzie problemu. Bank się z nim
    skontaktuje i gościu puści Ci przelew w drugą stronę. Niestety, nie
    podzielam optymizmu Pana Bez Imienia co do zwrotu tej kasy bez zgody
    właściciela konta. Daj mi stówę do ręki na ulicy a potem spróbuj prawnie
    przekonać sąd, że mi się nie należała. Nie znam się aż tak na prawie - tak
    sobie dywaguję na zdrowy rozsądek.
    Ratuje Cię to, że podałeś inne dane odbiorcy - ale to też nie powinna być
    automatyczna gwarancja. Wybraź sobie, ze kupujesz coś od kogoś - coś
    używanego. Puszczasz przelew, ale specjalnie ze złymi danymi. Odbiorca
    wydaje Ci rzecz. Teraz Ty reklamujesz przelew i twierdzisz, że nic nie
    kupowałeś itp. I komu tu wierzyć? :-/
    Jestem jednak dobrej myśli, że ten ktoś Ci po prostu odeśle pieniądze
    przelewem - aż tak źle w tym kraj nie jest, a mała szansa, że poszło do
    jakiegoś posła czy innego polityka ;-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-08-13 15:48:30
    Od: bartek <b...@i...pl>

> [...]
    >pojawil sie probelm, mianowicie nie wiem w ktorym banku reklamowac. Czy
    >mozna jakos dokladnie zidentyfikowac bank po numerze? Dziekuje za wszelka

    Bank, z ktorego pieniadze wychodza nie jest w stanie zweryfikowac
    poprawnosci numeru z nazwa, wiec to Slaski przyjal przelew bez
    sprawdzenia poprawnosci. Oczywiscie te pieniadze nie przepadly. Moze
    uderz najpierw do tego oddzialu. Tutaj http://bazy.hoga.pl/banki.asp
    znajdziesz namiary na podst nr rozliczeniowego. Zadzwon, przedstaw
    problem, najlepiej pogadaj z kims z dzialu rozliczen. Kaza Ci wyslac
    np faks z reklamacja. Dalej to ich problem, ze nie chcialo im sie
    sprawdzac. Taki przelew powinien byl zostac odrzucony i wrocic na
    Twoje konto. Nic straconego. Niestety mam wrazenie, ze bardziej sie
    bankom oplaca wyjasniac takie sytuacje niz weryfikowac poprawnosc
    przelewow przychodzacych.

    pozdrawiam
    bartek wysocki

  • 6. Data: 2002-08-13 15:59:52
    Od: bartek <b...@i...pl>

> [...]
    >skontaktuje i gościu puści Ci przelew w drugą stronę. Niestety, nie
    >podzielam optymizmu Pana Bez Imienia co do zwrotu tej kasy bez zgody

    Bank moze zciagnac pieniadze z konta osoby, do ktorej te pieniadze nie
    byly adresowane. Gorzej jesli tych pieniedzy juz na koncie nie ma.

    >Ratuje Cię to, że podałeś inne dane odbiorcy - ale to też nie powinna być
    >automatyczna gwarancja.

    To jedyny dowod, ze te pieniadze mialy trafic do kogo innego. Moim
    zdaniem wystarczajacy. Latwiej jest sie pomylic w nr niz w nazwie.

> [...]
    >używanego. Puszczasz przelew, ale specjalnie ze złymi danymi. Odbiorca
    >wydaje Ci rzecz. Teraz Ty reklamujesz przelew i twierdzisz, że nic nie

    Tu rzeczywiscie jest problem. Chyba jedynym rozwiazaniem bylaby
    weryfikacja przelewow przychodzacych aby uniknac takich reklamacji.

    >Jestem jednak dobrej myśli, że ten ktoś Ci po prostu odeśle pieniądze
    >przelewem - aż tak źle w tym kraj nie jest, a mała szansa, że poszło do
    >jakiegoś posła czy innego polityka ;-)

    Sam pewnie nie odesle, ale jak bedzie mial dobry dzien to zglosi, ze
    dostal pieniadze, ktore mu sie nie naleza, bank sie zorientuje i
    zwroci kase.

    pozdrawiam
    bartek wysocki

  • 7. Data: 2002-08-13 16:18:42
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "bartek" <b...@i...pl> wrote in message

    > Bank moze zciagnac pieniadze z konta osoby, do ktorej te pieniadze nie
    > byly adresowane. Gorzej jesli tych pieniedzy juz na koncie nie ma.

    To nie ma nic do rzeczy. Pieniądze albo można zabrać albo nie. Jak gościu
    nie będzie miał środków, a bank uzna, że pieniądze może sobie zabrać to
    zrobi po prostu niedozwolony debet i już.

    > Sam pewnie nie odesle, ale jak bedzie mial dobry dzien to zglosi, ze
    > dostal pieniadze, ktore mu sie nie naleza, bank sie zorientuje i
    > zwroci kase.

    Bank odbiorcy może po prostu skontaktować się z odbiorcą i przekazać mu
    sprawę - a odbiorca może powiedzieć: "ok - przelejcie mi", albo "ok -
    wykonam przelew zwrotny". Był już tu opisywany przypadek kiedy mBank dzwonił
    do kogoś z prośbą o zwrot pieniędzy - IMHO jest tak bardziej przyzwoicie niż
    od razu - "cap" i zabieramy pieniążki :-)))

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-08-13 21:01:15
    Od: bartek <b...@i...pl>

> [...]
    >do kogoś z prośbą o zwrot pieniędzy - IMHO jest tak bardziej przyzwoicie niż
    >od razu - "cap" i zabieramy pieniążki :-)))

    Zdecyduj sie :) Albo bank zabiera bez pytania i robi debet albo
    kulturalnie dzwoni ,do swojego w koncu klienta, i informuje, ze zaszla
    pomylka. Oczywiscie pierwsza sytuacja jest raczej niedopuszczalna a
    przynajmniej nie w porzadku bo czasem klient nie zdaje sobie sprawy,
    ze pieniazki nie sa jego i co? ma za kare dostac niedozwolony debet?
    To nie jego wina, ze nagle dostal jakies pieniazki :)

    pozdrawiam
    bartek wysocki

  • 9. Data: 2002-08-14 08:24:43
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

> [...]
    > ze pieniazki nie sa jego i co? ma za kare dostac niedozwolony debet?
    > To nie jego wina, ze nagle dostal jakies pieniazki :)

    Ale na co się mam zdecydować? :-))) Pobranie pieniędzy nie ma nic wpsólnego
    z tym czy ktoś na koncie ma pieniądze czy nie. Po to jest właśnie
    niedozwolony debet.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 10. Data: 2002-08-14 15:12:15
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Krzysztof Kowalski napisał(a):
> [...]
    > do kogoś z prośbą o zwrot pieniędzy - IMHO jest tak bardziej przyzwoicie niż
    > od razu - "cap" i zabieramy pieniążki :-)))
    do mnie dzwonili, jak rajfajzen sie pomylil
    mbank sam kasy nie oddal
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt