  • 1. Data: 2009-02-09 14:40:25
    Temat: Czy FW20H09 tak się liczy, czy to może błąd...?
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Jak na zdjęciu:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ecc5bd586669e7a
    .html

    Kupno 3 pakietów po cenie1504, która skoczyła na 1564 daje 1800 zł zysku
    (39,89% zysku - czyli razy 10). Czy to błąd symulatora, czy to jednak tak
    się liczy ?.

    Czytając

    Transakcje pakietowe
    http://tiny.pl/v8wj

    Wnioskuje że chodzi tu o jakiś pakiet, Czy jak ?.

    Endriu

  • 2. Data: 2009-02-10 06:51:12
    Temat: Re: Czy FW20H09 tak się liczy, czy to może błąd...?
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    Endriu pisze:
> [...]
    >
    > Transakcje pakietowe
    > http://tiny.pl/v8wj
    >
    > Wnioskuje że chodzi tu o jakiś pakiet, Czy jak ?.

    Wartosc kontraktu dla kontraktow terminowych na WIG20 wynosi 10 x
    wartosc indeksu. Wplacasz poczatkowo jedynie depozyt zabezpieczajacy (na
    dzisiaj 11,4%).

    Czyli dla transakcji kupna (pozycja dluga) za 1504 punktow mamy 1504 x
    10 x 0,114 = 1714,56 PLN depozytu.

    Transakcja kupna obejmowala 3 kontrakty o faktycznej wartosci:
    1504 x 10 x 3 = 45120 PLN

    Wartość obecnie wynosi:
    1564 x 10 x 3 = 46920 PLN

    Roznica:
    46920 - 45120 = 1800 PLN

    Wyglada, ze sie zgadza

    --
    ganda

  • 3. Data: 2009-02-10 07:15:45
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Wartosc kontraktu dla kontraktow terminowych na WIG20 wynosi 10 x
    > wartosc indeksu. Wplacasz poczatkowo jedynie depozyt zabezpieczajacy (na
    > dzisiaj 11,4%).

    A kiedy się wpłaca resztę ?.

    Endriu

  • 4. Data: 2009-02-10 07:39:53
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    Endriu pisze:

    > A kiedy się wpłaca resztę ?.

    Nie jestem specem od futures, ale z tego co sie orientuje, musisz po
    prostu utrzymywac depozyt wlasciwy na wymaganym poziomie (w tej chwili
    takim samym jak wstepny). Jezeli sytuacja rozwija sie po twojej mysli,
    to nigdy nic nie musisz doplacac. W przypadku straty musisz uzupelniac
    depozyt. Tylko pamietaj, ze strate liczy sie tak samo jak zysk czyli od
    faktycznej wartosci kontraktu!

    O kontraktach, dzwigni finansowej, itd. mozesz sobie poczytac np. tu:
    http://bossa.pl/edukacja/kontrakty/

    pozdrawiam

    --
    ganda

  • 5. Data: 2009-02-10 07:44:33
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > faktycznej wartosci kontraktu!
    >
    > O kontraktach, dzwigni finansowej, itd. mozesz sobie poczytac np. tu:

    Dzięki za ihfo. Jeszcze jedno pytanie. Czy w/w futuresy kupuje się na jakiś
    okres, czy może można je shandlować kiedy tylko komu pasuje ?.

    Endriu