  • 1. Data: 2006-11-06 22:50:51
    Temat: mBank, kredyt odnawialny a zaleglosci ZUS
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    mBank właśnie odmówił mi kredytu odnawialnego w rachunku eKONTO -
    chociaż system na podstawie długiej historii rachunku proponował
    26 tys. zł, a minimum jakie mnie interesuje podałem 5 tys. zł
    (tego rzędu są miesięczne wpływy na konto). Odmówił wyjątkowo
    szybko, już na drugi dzień po złożeniu wniosku.

    Powód - "z powodu bieżących lub historycznych nieprawidłowości
    w obsłudze zobowiązań finansowych". Na mLinii dowiedziałem się, że
    analityk (z którym oczywiście nie można się skontaktować) stwierdził
    zaległości w US lub ZUS. Istotnie, miałem kiedyś trochę zaległości
    w składkach na "zdrowotne" - grzecznie uregulowałem wraz z odsetkami
    ustawowymi zaraz po otrzymaniu wezwania z ZUS (kilka miesięcy temu).

    Konto nigdy nie było zajęte - myślę, że jedyny sposób w jaki mBank
    mógł się dowiedzieć o dawnej zaległości (w ciągu jednego dnia - więc
    zapytanie do ZUS raczej odpada), to wykonany z konta mBIZNES przelew
    do ZUS, którym rzeczone zaległości uregulowałem. Lenistwo, a było
    wpłacić haracz gotówką zaniesioną w zębach na pocztę...

    Oczywiście ZUS należy płacić, ale niech ten post będzie przestrogą -
    jak już ktoś ma zaległości i zamierza je spłacić, nie należy tego
    robić przez konto w mBanku. Mimo "maksimum korzyści i wygody" oraz
    bezpłatności przelewów do ZUS. Już widać, po co one są bezpłatne -
    a nawet przelew wewnętrzny z mBIZNES na eKONTO kosztuje 1 zł.

    mLinka doradziła, by "spróbować ponownie za jakiś czas" (ale nie była
    w stanie określić, za jaki). Cóż - "za jakiś czas" raczej nie będę
    już potrzebował kredytu z biedronki ;), dam zarobić innemu bankowi...

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2006-11-07 10:54:49
    Temat: Re: mBank, kredyt odnawialny a zaleglosci ZUS
    Od: Internet User <u...@i...org>

    MM napisał(a):

    To samo mialem z Multibankiem, ktory dowiedzial sie o zaszlych
    zaleglosciach w ZUS z historii mojego konta w Multi. Ukarali mnie w ten
    sposob za to, ze posiadam u nich konto i odmowili kredytu! Gdybym nie
    mial u nich konta to dali by kredyt bez problemow. W innym banku, gdzie
    nie mam konta dostalem kredyt od reki.

    To nie pierwszy raz, gdy Multi olewa swoich wieloletnich klientow i
    lepiej traktuje obcych. Likwiduje u nich wszelkie rachunki, co pewnie
    jest im obojetne - mi jednak nie.