  • 71. Data: 2002-03-16 19:56:27
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Mar 16, 2002 at 08:46:38PM +0100, bartek wrote:

    > w takim przypadku na karcie embosuje sie pierwsza litere imienia i cale
    > nazwisko - a jesli nazwisko w calosci jest za dlugie to tylko pierwsza

    Embosuja, to co im przyjdzie do glowy - przeciez mowie co ma na karcie.

    > czesc - ale nie ma sensu zajmowac sie extremalnymi sytuacjami ;-) - w zyciu
    > nie ma tylu niespotykanych sytuacji - banki to przewidzialy - dlatego jest
    > taki wlasnie poziom zabezpieczen ;-)

    Chyba zartujesz - jaki poziom zabezpeiczen? Czego? A wlasciwie kogo?
    Bo przeciez nie klienta, prawda?

    --

    --w

  • 72. Data: 2002-03-16 19:59:17
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Mar 16, 2002 at 07:51:02PM +0000, Krzysiek wrote:

    > czytaj pierwszy post - kupowali bez namyslu, same najdrozsze rzeczy

    Przeciez minik ma konto w inteligo i moze kupowac bez namyslu
    najdrozsze rzeczy. ;-) Czy dlatego jest zlodziejem?

    Faktem jest ze nie wiem czy ma szyje ew. jak dlugie ma wlosy, ale
    zakladam ze jednak wyglada jak homo sapiens sapiens.

    --

    --w

  • 73. Data: 2002-03-16 20:00:26
    Od: "Krzysiek" <m...@g...de>

    oni chodzili 2 min., stary nie dyskutujemy czy te karty byly kradzione,
    tylko co zrobic aby je zatrzymac i potem jeszcze zyc ?

  • 74. Data: 2002-03-16 20:00:44
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Piecek wrote:

    > Sklep nie ma prawa zatrzymac osoby podejrzanej o kradziez karty. Sklep
    > ma prawo zatrzymac osobe podejrzana o kradziez w sklepie. Jesli nie
    > widzisz roznicy to przepraszam.

    Moim zdaniem każdy obywatel ma prawo zatrzymać do czasu przybycia
    policji innego obywatela jeśli podejrzewa go o popełnienie przestępstwa.
    Przykład: 2AM, idę z kumplami ulicą i widzę wybitą szybę w sklepie RTV +
    wyjący alarm; dziemy dalej i za rogiem widzimy dwóch panów niosących
    raźno telewizor w pudle. Mamy prawo "poprosić ich" o postawienie sprzętu
    na ziemi zaczekanie z nami na patrol czy nie? Zaznaczam, że nie
    widzieliśmy jak wychodzą z tym telewizorem ze sklepu.

    pzdr

    Tomek

  • 75. Data: 2002-03-16 20:01:02
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 16 Mar 2002 19:43:39 GMT, "Krzysiek" <m...@g...de>
    wrote:

    >pos polcardu, pokazala sie poprostu "ODMOWA"

    Coz, w tej sytuacji podstaw do zatrzymania karty (ani tym bardziej jej
    posiadacza) nie bylo.
    IMO i najrozsadniej bylyby po wyjsciu klienta skontaktowac sie
    telefonicznie z Polcardem i opisac sytuacje.
    Ewentualnie mozna by tez sprobowac dzwonic jeszcze przy klientach
    podajac Polcardowi odpowiedni kod, ale to juz zalezy od sytuacji i
    odwagi ;-/
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 76. Data: 2002-03-16 20:08:58
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Mar 16, 2002 at 09:00:44PM +0100, Tomasz Staszewski wrote:

> [...]
    > na ziemi zaczekanie z nami na patrol czy nie? Zaznaczam, że nie
    > widzieliśmy jak wychodzą z tym telewizorem ze sklepu.

    Podaj podstawe prawna na 'moim zdaniem'? Bo tutaj nie usa, tutaj tak
    nie rozwiazesz sprawy.

    --

    --w

  • 77. Data: 2002-03-16 20:16:12
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Przeciez minik ma konto w inteligo i moze kupowac bez namyslu
    > najdrozsze rzeczy. ;-) Czy dlatego jest zlodziejem?

    Nie boj zaby, w mBanku tez mam =)

    > Faktem jest ze nie wiem czy ma szyje ew. jak dlugie ma wlosy, ale
    > zakladam ze jednak wyglada jak homo sapiens sapiens.

    Szyje mam, wlosy krotkie, ale nie jestem lysy =)

  • 78. Data: 2002-03-16 20:30:17
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Piecek wrote:

    > Podaj podstawe prawna na 'moim zdaniem'? Bo tutaj nie usa, tutaj tak
    > nie rozwiazesz sprawy.

    Sam sobie odpowiem: jeśli nie widziałem jak wynosili to sprawa jest
    śliska i lepiej pójść za klientami i po cichu z komórki wezwać policję:
    KPK (http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=8355&s=7)
    Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa
    lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej
    tożsamości.
    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Jeśli widziałem jak wynosili to spokojnie można zatrzymać.

    Wracając do początku wątku: jeśli nie widziałem jak kradli to zgodnie z
    prawem zatrzymać nie można. Aczkolwiek jak adwokat (zatrzymującego)
    byłby zdolny to zawsze mógłby zastanawiać się co znaczy "bezpośrednio".

    pzdr

    Tomek

  • 79. Data: 2002-03-16 20:54:19
    Od: "bartek" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    > Chyba zartujesz - jaki poziom zabezpeiczen? Czego? A wlasciwie kogo?
    > Bo przeciez nie klienta, prawda?

    no pewnie ze zartowalem
    bartek

  • 80. Data: 2002-03-16 21:00:07
    Od: "bartek" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <m...@g...de> napisał w wiadomości
    > oni chodzili 2 min., stary nie dyskutujemy czy te karty byly kradzione,
    > tylko co zrobic aby je zatrzymac i potem jeszcze zyc ?

    wczoraj ogladalem film z melem gibsonem - sam wykonczyl mafie w jakims duzym
    miescie trzeba byc tak twardym jak on ;-)
    a tak na powaznie to chyba nie ma zadnej rozsadnej receprty na takie
    sytuacje - bo czasami ja mam problem z podpisem - jak np. jestem na imprezie
    i nieco mi sie reka zadrzy podczas podpisywaniea jak wychodzimy w nocy na
    zakupy bo nam sie chleb skonczyl a mamy jeszcze ochote na kanapki ;-) tak
    to jest ze jak ktos jest uczciwy i spokojnie wyglada to sie go zawsze pytaja
    a jak jest ktos lysy itd to sie go boja - jutro ide do fryzjera ;-)
    bartek