  • 1. Data: 2010-07-07 17:28:02
    Temat: Co zamiast Multibanku (dlugie)?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam :)

    W zwiazku z wysokimi podwyzkami abonamentow w Multibanku po 8 latach
    posiadania u nich glownego konta postanowilem zrobic przeprowadzke :(

    Moj aktualny koszt konta w Multubanku: 35 zl rocznie (debetowa VC)
    Koszt wg nowego TOiP: 114 zl rocznie

    Jakos nie zauwazylem, zeby inflacja wynosila w ostatnim czasie ponad
    300% ;) Nie widzi mi sie placenie grubo ponad 100pln rocznie za
    naprawde proste konto (bo takim jest "ja comfort"), tym bardziej, ze
    aktualna oferta MultiBanku jest bardzo przecietna, a i w ramach oferty
    tego samego banku to wszystko moge miec za darmo (mBank).

    W Multibanku jestem od 8 lat, wiec szkoda sie przenosic (nawyki jednak
    juz jakies mam), ale coz... zostawie sobie u nich tylko KK, cala
    reszta idzie do zamkniecia.

    Stad pojawia sie moje pytanie: Gdzie sie przeniesc?

    Co do wymogow:
    - niskie koszty
    - w miare mozliwosci pelna onlinowosc systemu transakcyjnego
    - dobra obsluga
    - sporo bankomatow bezplatnych (wszystkie bezplatne byly by milym
    dodatkiem)
    - konta EUR i USD z obsluga gotowkowa
    - jak najmniejsza czestotliwosc wizyt w oddziale (czyli wiekszosc
    rzeczy da sie zalatwic przez www/tel)
    - bezplatne polecenia zaplaty (zlecenie, realizacja, wycofanie)
    Ogolnie, z karty debetowej do konta korzystam sporadycznie - 1-2
    wyplaty miesiecznie z bankomatow, cala reszta to tranzakcje
    bezgotowkowe (wiec tylko KK).

    Z kont jakie mam teraz:

    Multibank - idzie do zamkniecia, zostaje tylko KK
    mBank - jeden z pretendentow do tytulu konta glownego
    Alior Bank - kolejny z pretendentow do tutulu konta glownego
    DBnet - do wyplat z bankomatow :)
    Polbank - skarbonka na oszczednosci biezace
    OF/Getin - oszczednosci
    BZWBK - idzie do odstrzalu jak tylko bede mial chwile czasu.

    Jak myslicie?

    Z tego co ja sobie sprawdzalem idealny byl by tandem Alior + DBnet,
    lub mBank + DBnet.

    Ogolnie DBnet jako bank do wyplat z bankomatow. (od biedy mogl by byc
    nawet glownym rachunkiem, gdyby nie siermiezny system tranzakcyjny)

    I teraz mBank czy Alior?

    Alior:
    - darmowosc konta
    - bardzo droga debetowka - 60 zl rocznie - plusem sa bezplatne
    wszystkie bankomaty (ale to samo mam w DBnet za darmo). Wypukla
    debetowka to extra 15 zl.
    - onlinowy system (pomijajac czeste problemy techniczne)
    - ma oddzialy (co tez jest jakims plusem)
    - 2,5% na ror :)
    - nie najgorsze kursy walut

    mBank:
    - calkowita darmowosc
    - brak oddzialow
    - problemy przy zalatwianiu spraw wymagajacych kontaktu z czlowiekiem
    - eMakler
    - supermarket TFI

    Slowiem ciezki orzech do gryzienia.
    Mysle, zeby konto glowne miec a Aliorze (bez debetowki), DBnet do
    wyplat z bankomatow, a dla mBanku zostawic eMakler i Supermarket TFI.
    A skarbonki do oszczednosci pozstana bez zmian.

    Jakies sugestie? Moze inne banki zaproponujecie?
    A moze MultiBank na skutek odplywu klientow we wrzesniu wprowadzi
    jakas promocje lojalnosciowa/utrzymaniowa? ;-) Bo kurcze szkoda by
    bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich
    8 lat.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-07-07 17:46:30
    Temat: Re: Co zamiast Multibanku (dlugie)?
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-07-07 19:28, Rafal M pisze:
> [...]
    > jakas promocje lojalnosciowa/utrzymaniowa? ;-) Bo kurcze szkoda by
    > bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich

    Ja rezygnuję z karty debetowej, taryfę zmieniam na Comfort co będzie
    kosztowało 4,50 zł/m-c i trochę poczekam. Jakoś nie widzi mi się
    żeby Multi utrzymał się jako bank "VIP-owski" ;-). Za dużo chętnych
    banków, za mało klientów.

  • 3. Data: 2010-07-07 17:52:08
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 7 Lip, 19:46, "Bogdan B." <g...@r...pl> wrote:

    > Ja rezygnuję z karty debetowej, taryfę zmieniam na Comfort co będzie
    > kosztowało 4,50 zł/m-c i trochę poczekam.

    To za te same pieniadze masz Aliora, nawet z debetowka ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2010-07-07 18:00:24
    Od: "Ra" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > kosztowało 4,50 zł/m-c i trochę poczekam. Jakoś nie widzi mi się
    > żeby Multi utrzymał się jako bank "VIP-owski" ;-). Za dużo chętnych

    Trochę klientów jednak ma, a że bre chce w końcu jasno określić grupy docelowe
    dla mbanku i multi to nic złego. Przynajmniej nie będzie kolejek do kasy
    Muszę gdzieś przenieść konto mojej mamy i chyba będzie to mbank więc wszystko
    zostanie w bre chyba że macie jakieś lepsze propozycje, nie wiem może lukas ?

  • 5. Data: 2010-07-07 18:03:10
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-07-07 19:52, Rafal M pisze:

    > To za te same pieniadze masz Aliora, nawet z debetowka ;)

    Miałbym też do przeniesienia: kilkanaście zleceń stałych, polecenie
    zapłaty, fundusze inwestycyjne w tym także IKE z funduszami i
    zmianę rachunku w kilku miejscach np. dla kończących się struktur
    i zapadających obligacji.
    Jakoś wolę się nie ruszać i trochę poczekać :-)

  • 6. Data: 2010-07-07 18:04:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    g2000yqy.googlegroups.com...

> [...]
    > wyplat z bankomatow, a dla mBanku zostawic eMakler i Supermarket TFI.
    > A skarbonki do oszczednosci pozstana bez zmian.

    Akurat eMakler nie jest w ogóle konkurencyjny w stosunku do tego co masz w
    Aliorze w zakresie papierów wartosciowych. Jestem zwolennikiem udowadniania
    bankom, iz wprowadzanie oplat za karty debetowe nie oplaca sie im, wiec
    sercem bylbym za mBankiem. Natomiast sensu stricte na konto glówne to
    rachunek w mBanku sie IMO slabo nadaje, glównie z powodu trzeciego
    podpunktu, który wymieniles, wiec rozumem byl za nim nie byl. Z kolei Alior
    naprawde czesto nie dziala. Wielokrotnie czesciej niz mBank. Dodatkowo Alior
    nie ksieguje trzeciej sesji w dniu biezacym.

    A nie dopuszczasz moze wziecia taryfy Intensive w Multi? Bo pomimo mojej
    antypatii do Multibanku nadal tam trzymam swój "w zasadzie glówny" rachunek
    i patrzac realnie nie widze dobrej alternatywy. A ta debetowa VC w Multi to
    tylko taka fanaberia czy to do czegos potrzebne?

    No a gdyby mnie juz pod sciana postawili i dali wybór Alior lub mBank, to
    bym wybral Alior.

  • 7. Data: 2010-07-07 18:16:18
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 7 Lip, 20:04, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Akurat eMakler nie jest w og le konkurencyjny w stosunku do tego co masz w
    > Aliorze w zakresie papier w wartosciowych.

    W Aliorze cos lepszego jest?

    >Jestem zwolennikiem udowadniania
    > bankom, iz wprowadzanie oplat za karty debetowe nie oplaca sie im, wiec
    > sercem bylbym za mBankiem. Natomiast sensu stricte na konto gl wne to
    > rachunek w mBanku sie IMO slabo nadaje, gl wnie z powodu trzeciego
    > podpunktu, kt ry wymieniles, wiec rozumem byl za nim nie byl.

    A to juz w ogole jest dla mnie dziwne - przeciez dla banku kazda
    wydana karta (nawet debetowa) to potencjalny zysk na intercharge.

    >Z kolei Alior
    > naprawde czesto nie dziala. Wielokrotnie czesciej niz mBank. Dodatkowo Alior
    > nie ksieguje trzeciej sesji w dniu biezacym.

    I ta 3 sesja to najwiekszy bol. Puscilem juz do Aliora maila, czy
    planuja cos w tym temacie zrobic.
    Nie raz to moze byc sytuacja: miec pensje w piatek wieczorem, a miec
    pensje w poniedzialek w poludnie :/

    > A nie dopuszczasz moze wziecia taryfy Intensive w Multi? Bo pomimo mojej
    > antypatii do Multibanku nadal tam trzymam sw j "w zasadzie gl wny" rachunek
    > i patrzac realnie nie widze dobrej alternatywy.

    Na intensive trzeba miec 12k obrotu. Za duzo klikania by zrobic taki
    obrot w miesiacu. A jednym przelelwem tego nie zrobie :/

    A ta debetowa VC w Multi to
    > tylko taka fanaberia czy to do czegos potrzebne?

    De facto, od kiedy mam wypukla KK to fanaberia. Z tym ze do tej pory w
    MultiBanku mialem wybor: 3 zl miesiecznie za VE, lub 35 zl rocznie za
    VC. Wiec wybor prosty ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2010-07-07 18:16:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.07.2010 MarekZ <b...@a...w.pl> napisał/a:
> [...]
    > i patrzac realnie nie widze dobrej alternatywy. A ta debetowa VC w Multi to
    > tylko taka fanaberia czy to do czegos potrzebne?

    Jeśli dobrze rozumiem, to teraz jedynym sposobem na darmowe konto (kart nie
    mam) w Multi będzie Aquarius w taryfie classic (zwrot od 5000 obrotu)?
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2010-07-07 18:27:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:s...@l...local
    domain...

    > Jeśli dobrze rozumiem, to teraz jedynym sposobem na darmowe konto (kart
    > nie
    > mam) w Multi będzie Aquarius w taryfie classic (zwrot od 5000 obrotu)?

    Przy taryfie Classic jeszcze kryterium sumy ulokowanych środków może
    zadziałać.

  • 10. Data: 2010-07-07 18:42:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    g2000yqn.googlegroups.com...

    > W Aliorze cos lepszego jest?

    Jest. Zdecydowanie lepszego, o ile dziala.

    > A to juz w ogole jest dla mnie dziwne - przeciez dla banku kazda
    > wydana karta (nawet debetowa) to potencjalny zysk na intercharge.

    Jak tak prymitywny produkt jak karta debetowa bedzie platny, czesc klientów
    nie otworzy rachunku a zatem nie bedzie zysku z innych produktów.

    > I ta 3 sesja to najwiekszy bol. Puscilem juz do Aliora maila, czy
    > planuja cos w tym temacie zrobic.

    Jak patrze na ING to wydaje mi sie, ze to kwestia oszczedzania i nic z tym
    nie zrobia.

    > De facto, od kiedy mam wypukla KK to fanaberia. Z tym ze do tej pory w
    > MultiBanku mialem wybor: 3 zl miesiecznie za VE, lub 35 zl rocznie za
    > VC. Wiec wybor prosty ;)

    Ano tak, racja. Ja mam ten komforcik, ze mam darmowa VC debetowa w ramach
    WWJ, którego juz zreszta nie sprzedaja, a który byl ich flagowym i swietnym
    produktem. :)