  • 31. Data: 2004-02-19 19:53:59
    Temat: Re: Co sie wlasciwie dzieje z Euro?!
    Od: "placek" <p...@t...pl>

    Użytkownik "zoil" <p...@1...0.0.1> napisał w wiadomości
    news:4559309qveg9mdvqv7jseknmtf0lp7ial5@4ax.com...

    > Niezły tekst :) Oby się nie sprawdził!

    amen

  • 32. Data: 2004-02-19 20:44:07
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Poke" <pokeo2@o2.{usunto}pl> napisał w wiadomości
    a) nie chce (ergo - ktos na tym zarabia)

    Nie chce, bo wie, ze to i tak nic nie da. przykad daje BoJ, ktory kupil
    przez rok 250 miliardow Dolarow chcac oslabic w ten sposob Jena, a w tym
    czasie Dolar wzmocil sie ze 120 do 105 Jenow. BoJ stracil w ten sposob 10%
    od kwoty wydanej na kupno Dolarow (strata 25 miliardow Dolarow) nic
    praktycznie nie osiagajac. No jedno osiagneli - dali te 25 miliardow Dolarow
    spekulantom (skoro BoJ stracil 25 miliardow, to ktos musial zarobic te
    kwote). Chyba nie uwazasz, ze rozdawanie pieniaedzy przez NBP dla
    spekulantow jest rozsadna decyzja?

    b) nie potrafi (ergo - siasc i plakac)

    Nie potrafi, bo musialby chyba wydac ze 100 miliardow Dolaro na kupno
    zlotego, by popwstrzymac spadek przez powiedzmy 3-4 miesiace. A jak wiesz
    nasze panstwo nie jest az tak bogate, by na tak szczytny cel wydac 100
    miliardwo Dolarow. Zreszta tych pieniedzy wogole nie ma, wiec nawet ie ma
    nad czym sie zastanawiac

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 33. Data: 2004-02-19 20:47:28
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > hmmmm.
    > nie sadze.
    > mysle ze na wegrzech ostro dostali po dupie a NBH pokazal jak sie
    postepuje
    > z taka spekulacja

    NBH podniosl stopy w sumie dwa razy o kilka punktw procentowych w odsetepie
    kilku dni. A i tak Forint jeszcze przez miesiac tracil na wartosci. Ale
    chyba to byla jedyna sluszna decyzja - podniesienie stop. Ciekawy tylko
    jestem, jaki dramat zaczeliby przezywac ci,ktorzy przewalutowali wlasnie
    kredyty z Euro na PLN i nagle zamiast 6%-7% musiliby zaczal placic 11-12%.
    Mysle, ze wlasnie strach przed czyms takim powstrzymalby RPP przed podwyzka
    stop. A to moze zachecic kapital spekulacyjny do przetestowania nowej RPP.

    Malin

  • 34. Data: 2004-02-19 21:37:03
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> wrote in message

    > Mysle, ze wlasnie strach przed czyms takim powstrzymalby RPP przed
    podwyzka
    > stop. A to moze zachecic kapital spekulacyjny do przetestowania nowej RPP.

    kurcze, az ciarki przechodza.
    ale to niestety nie tak nieprawdopodobny scenariusz.
    pozdrowienia,
    r.u.

  • 35. Data: 2004-02-19 23:13:34
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Poke napisal/a:

    > Rzad nie ma splacac nic ponadplanowo, Rzad ma dbac aby Euro mialo jak
    > najnizszy kurs - to jego interes. Widze dwie mozliwosci:

    jaki najniższy - 2 lata temu ówczesny minister finansów (hmm, jak on się
    nazywał? ;-)) ) i inni narzekali, że jest za niski i jest to bariera dla
    rozwoju naszej gospodarki, a teraz jest wysoki i mamy wzrost więc drogi
    kolego mamy ..... SUKCES :-))

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 36. Data: 2004-02-20 10:55:55
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c13a67$nav$1@news.onet.pl...
    > podwyzka
    RPP.

    > kurcze, az ciarki przechodza.
    > ale to niestety nie tak nieprawdopodobny scenariusz.
    > pozdrowienia,

    Nagle znalazłoby się masę chętnych na kredyt Pola ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 37. Data: 2004-02-20 10:58:40
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:c12j13$92t$1@news.onet.pl...

    > Hmmm jeszcze wszystkiego nie rozdrapali... Moze bym sie nadawal do
    > polityki??? :P

    No coś ty. Ty za mało socjalny jesteś. Skończyłbyś jak Mikke ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 38. Data: 2004-02-20 11:13:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > No coś ty. Ty za mało socjalny jesteś. Skończyłbyś jak Mikke ;]

    Powroce do korzeni :) Przeciez nikt nie mowi, ze paru rzeczy bym nie
    poswiecil ;)
    Ja kiedys plotlem te glupoty, to teraz chyba tez moge?

  • 39. Data: 2004-02-20 11:16:57
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Powroce do korzeni :) Przeciez nikt nie mowi, ze paru rzeczy bym nie
    > poswiecil ;)
    > Ja kiedys plotlem te glupoty, to teraz chyba tez moge?

    No cóż - zarchiwizuję Twoje antysocjalne wypowiedzi i na krytyce Twojej
    przeszłości oraz wskazując Twój koniunkturalizm zrobię własną karierę
    polityczną ;-)))) Tylko cholerka nie pamiętam, ale tez cos chyba wypisywałam
    o górnikach/hutnikach/nauczycielach :-((((

    ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 40. Data: 2004-02-20 11:28:13
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

    > Jak ktoś chce zobaczyć wykres kursów od 20-08-2003, to na stronie
    >
    > http://www.pkobp.pl/kursy.xml

    Czym się różnią "dewizy" od "pieniądze" w świetle kredytu denominowanego
    (oprócz ceny) ?

    Janusz