  • 1. Data: 2004-02-19 10:05:42
    Temat: Unia a karty
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    większość i to znakomita polskich banków wydaje karty VISA, a te ZTCW
    rozliczane są naokoło, przez dolara, więc przy płatnościach w Euro jest to
    podwójnie przeliczane i dwa razy się traci na tym. Co myślicie o tym,
    zwłaszcza w kontekście Unii i Euro. Czemu polskie banki wydają karty Visa a
    nie Eurocard/Mastercard?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-02-19 10:08:59
    Temat: Re: Unia a karty
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > myślicie o tym, zwłaszcza w kontekście Unii i Euro. Czemu polskie
    > banki wydają karty Visa a nie Eurocard/Mastercard?

    Bo lepiej wspolpracuje im sie z Visa? ;)
    No ale badzmy sprawiedliwi - coraz wiecej bankow ma w ofercie MC (ale
    przewaznie kredytowe), ale z drugiej strony coraz wiecej bankow przelicza
    Vise przez Euro. Teraz dochodzi BPH:
    http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=640

  • 3. Data: 2004-02-19 11:10:00
    Od: " 666" <6...@p...polbox.com>

    W sumie to szkoda, że żaden nasz bank nie oferuje plastiku rozliczanego
    przez funty, przy wyjazdach tamże mogłoby się przydać.
    Inna sprawa, że coraz więcej cen w UK dla handlu on-line jest podawanych
    równolegle w euro (np. amazon.co.uk), pewnie tracili klientów z Europy Zach.
    JaC

  • 4. Data: 2004-02-19 20:52:00
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > podwójnie przeliczane i dwa razy się traci na tym. Co myślicie o tym,
    > zwłaszcza w kontekście Unii i Euro. Czemu polskie banki wydają karty Visa

    Bo Polska, obok m.in. Danii należy do krajów w których dominują karty Visa
    (natomiast np. w Niemczech dominuje Master). Zresztą Visa jest dominującym
    systemem kartowym w skali światowej (Master jest trochę za Visą). Nie
    zapominaj też o skuteczności polskiego biura Visy (polski rynek zajmuje 9
    miejsce w Europie). Ponad rok temu w "Proficie" był artykuł pt. "Ona rządzi
    kartami Visa" o Małgorzacie O'Shaughnessy - dyrektor generalnej Visy w
    Polsce i wiceprezes regionu CEMEA (Europa Centralna, Bliski Wschód i
    Afryka). Przeczytaj go sobie i zrozumiesz czemu większość polskich banków
    wydaje właśnie Visę. Poza tym system MasterCard też jest amerykański, choć
    połączenie z Europay trochę go zeuropeizowało. Poza tym karty Visa mogą być
    rozliczane w Euro (np. karty debetowe i kredytowe mBanku). Wszystko zależy
    od umowy banku z Visą. Rozliczanie w USD jest korzystne dla banków, bo mogą
    kasować prowizję za dodatkowe przeliczenia no i Visa też zarabia, zwłaszcza,
    że kursy walutowe organizacji kartowych są niejawne.

  • 5. Data: 2004-02-19 21:39:09
    Od: "J@cek" <j...@g...pl>

    (ciach)
> [...]
    zwłaszcza,
    > że kursy walutowe organizacji kartowych są niejawne.

    Może i tak ale właśnie wróciłem z Portugalii i przez ciekawość, tego samego
    dnia w jednym sklepie zapłaciłem MC Lukas/Onet a w drugim Visą electron VW
    Banku.
    Różnica w kursie jest na trzecim miejscu po przecinku 4.948/4.949 więc nie
    wiem jakie kwoty płacicie kartami ale jak dla mnie to gra nie jest warta
    świeczki.
    J.

  • 6. Data: 2004-02-20 09:02:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    J@cek <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Różnica w kursie jest na trzecim miejscu po przecinku 4.948/4.949
    > więc nie wiem jakie kwoty płacicie kartami ale jak dla mnie to gra

    Ales dal przyklad ;) Karty VW Banku direct sa wlasnie przeliczane przez
    Euro! :)

  • 7. Data: 2004-02-20 11:27:58
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:c14ifp$em2$1@news.onet.pl...

    > Ales dal przyklad ;) Karty VW Banku direct sa wlasnie przeliczane przez
    > Euro! :)

    A ja juz bylem sklonny zapytac, czy to czasem MC Onet nie jest przeliczana
    przez USD...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---