  • 41. Data: 2021-07-12 00:02:06
    Temat: Re: Citi - potwierdzanie transakcji
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Sunday, July 11, 2021 at 11:13:51 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:

    > U nas w firmie, po koniecznej interwencji przepychaczy rur, w kiblu pojawił się
    napis: "Ręczniki papierowe wrzucamy do pojemnika. Spuszczanie w toalecie innych
    przedmiotów niż papier toaletowy spowoduje zatkanie rury i wypływ nieczystości."
    > Szef nie był zadowolony.
    Czyżby spuszczał tam klientów?
    ;-)

    witrak()

  • 42. Data: 2021-07-12 00:50:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.07.2021 o 23:13, Dawid Rutkowski pisze:
    > niedziela, 11 lipca 2021 o 22:56:19 UTC+2 Michal Jankowski
    >
    > Nie no, jeszcze Dżihad Butlerjańska nie jest potrzebna, komputer,
    > któremu podajesz kod, to jeszcze nie jest "nikomu", czyli "ktoś",
    > tylko jednak "coś" - a przecież nie piszą "nie podawaj _nigdzie_
    > kodu".

    Ale przecież intencją tych ostrzeżeń jest "nie podawaj kodu na innej
    stronie niż nasza" a nie "nie podawaj kodu paszczowo żywej osobie" - nie
    słyszałem jeszcze o fraudach polegających na wydobyciu od kogoś kodu
    paszczowo.

    MJ

  • 43. Data: 2021-07-12 02:19:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 00:02:07 UTC+2 witrak() napisał(a):

    napis: "Ręczniki papierowe wrzucamy do pojemnika. Spuszczanie w toalecie innych
    przedmiotów niż papier toaletowy spowoduje zatkanie rury i wypływ nieczystości."
    > Czyżby spuszczał tam klientów?

    Takich "bez krawata" to pewnie by się zdało ;>
    Ale takich u nas nie ma, właściwie innych prawie też nie.
    Jest jeden od lat, kiedyś był drugi, co płacił, i jeszcze jednego pamiętam, co
    sfinansował R&D i delegację do Chorwacji, ale w końcu nie zamówił.

    Co do spuszczania zaś, to jednak sama idea WC polega właśnie na spuszczaniu pewnych
    specyficznych przedmiotów - i niekoniecznie musi być to akurat papier toaletowy (vide
    Grecja, fuj).

  • 44. Data: 2021-07-12 02:24:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 00:50:58 UTC+2 Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > stronie niż nasza" a nie "nie podawaj kodu paszczowo żywej osobie" - nie
    > słyszałem jeszcze o fraudach polegających na wydobyciu od kogoś kodu

    Hmm, wchodzimy w "co chciał powiedziec pisarz", a to złe jest.
    No i w sumie jak "nie podawaj nikomu" - to i w ST banku nie, a co, jak wszyscy to
    wszyscy, babcia też ;>
    Coraz bliżej do ostrzeżeń o gorącej zawartości kubków z kawą...
    Choć z drugiej strony to jest przecież skierowane do tej samej publiczności. Moj tata
    mawia: "Tak to jest dać chamstwu technologię".

  • 45. Data: 2021-07-12 12:44:03
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 11/07/2021 21:27, Imka wrote:

    > Podpinam się, bo akurat zapłaciłam citkiem w internetach (ale tylko
    > dlatego, że się zaparłam).
    >
    > Smartfona nie posiadam, zatem byłam ciekawa jak ta operacja będzie
    > wyglądać w praktyce.

    Też się ostatnio z tym "męczę" (bo w Polsce głównie do płatności używam
    karty Citka bo _było_ wygodnie i w jednym miejscu) i w sumie to trochę
    głupie i chyba chcą symulować to co robi ich aplikacja. Aczkolwiek jak
    się ma smartfona to trochę to głupie - przychodzi sms, tap w sznurek,
    otwiera się strona logowania, logujesz się, przychodzi sms, przepisujesz
    kod (wszystko na tym samym urządzeniu) i wsio.

    Nie powiedziałbym, żeby to było jakoś szalenie bardziej bezpieczne niż
    podawanie kodu z sms na stronie płatności...

    Co do samych płatności - rozważałem używanie Curve, ale tutaj bezsens
    jest taki, że musiałbym prezd każdą transakcją sprawdzać, jaka karta
    jest wybrana :| (byłoby miło gdyby dało się ustalić, że dla płatności w
    walutach X, Y i Z zawsze wybierać kartę taka-a-taką, "no ale" jest tak
    nowocześnie, że się nie da...)

    Jak na razie chyba zostanę przy Citku, bo o autoryzację proszą tylko raz
    na jakiś czas a nie kupuję aż tak dużo, żeby mnie jednak zmobilizowało
    do bawienia się z kredytówkami w innych bankach. Plus jest "darmowa" bez
    warunków, wiec jak nie robię przez dłuższy czas transakcji to nie muszę
    się martwić opłatami (a czasami leży przez rok nieużywana...)

    w.

  • 46. Data: 2021-07-13 10:35:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jul 2021 14:13:51 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Spuszczanie w toalecie innych przedmiotów niż papier toaletowy
    > spowoduje zatkanie rury i wypływ nieczystości."

    Taa ... czym sie rozni papier toaletowy od recznika papierowego?

    > Szef nie był zadowolony.

    Z czego? sam wyrzucal reczniki?

    J.

  • 47. Data: 2021-07-13 11:05:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 10:35:25 +0200, J.F napisał(a):

    > Taa ... czym sie rozni papier toaletowy od recznika papierowego?

    Rozmiarem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 48. Data: 2021-07-13 11:53:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > Rozmiarem.

    I grubością.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 49. Data: 2021-07-13 12:14:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 11:53:51 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > I grubością.

    Wszystko po to, żeby rury lepiej się zatykały.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 50. Data: 2021-07-13 12:18:49
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 13/07/2021 10:35, J.F wrote:

    > Taa ... czym sie rozni papier toaletowy od recznika papierowego?

    *chyba* też konsystencją (mniejsza gramatura + inna rozpuszczalność).
    Zabawności kulturowo-geograficzne: prawie w całej Ameryce Południowej
    wszędzie w WC są kosze nawet na papier toaletowy bo... "ruły" mają nie
    takie... (w Japonii chyba też mają taki problem)

    w.