  • Data: 2004-07-24 05:54:33
    Temat: Cashback, Cash Advance i Credit Score
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):
    ..
    > Mieszkam w Stanach mam bardzo dobry "rating" kredytowy i bardzo dobre
    > karty kredytowe .... ale jeszcze nie widzialem karty, ktora na "cash
    > adavance" dawalaby dobre oprocentowanie!

    Co uwazasz za "dobry" "rating" lub ile wynosi twoja "credit score"? I co
    uwazasz za "bardzo dobre" karty kredytowe. "Dobry" lub "bardzo dobry" to sa
    pojecia wzgledne ktore moga znaczyc zupelnie cos innego dla mnie i dla ciebie.

    Przypuszczam ze co najmniej mieszasz kilka zupelnie odrebnych pojec. Samo
    pojecie "cashback" w amerykanskim wydaniu posiada dwa odrebne znaczenia i
    dodatkowo "cash advance" to tez cos innego.

    "Cashback" jest popularny w kartach roznych bankow i roznych stystemow takich
    jak Visa, MasterCard czy American Express ale najpopularniejszy jest we
    wszystkich kartach Discover. Kazda karta Discover jaka kiedykolwiek mialem
    daje automatycznie jakis "cashback" (minimum 1%) od zakupow.

    Dla przykladu tutaj jest raczej typowa promocja karty Discover:

    https://discovercardapplication.com/default.aspx?cid
    =52134&src=600852

    > Zwroc uwage, ze nawet te karty
    > z 0% oprocentowanie na pierwszy rok maja oddzielna tabele na pobranie
    > gotowki. Nie probowalem nigdy "cash back" na kredytowke ale jestem na
    > 90%, ze sie nie da.

    Ja osobiscie prawie nigdy nie kozystam z wolnostojacych bankomatow lecz prawie
    zawsze pobieram gotowke przy okazji zakupow w sklepie przy kasie korzystajac z
    opcji "cashback" (drugie znaczenie) np. przy uzyciu kazdej karty kredytowej
    Discover. Dla przykladu dzisiaj wstapilem do lokalnego sklepu gdzie kupilem
    gotowego goracego pieczonego kurczaka za $5,99. W kasie przy placeniu karta
    Discover automatycznie wyskakuja popularne opcje wyciagniecia drobnych sum
    pieniedzy czyli "cashback". Ja wybralem opcje $30 gotowki wiec caly rachunek
    wyniosl $35.99. Ja w ten sposob pobieram pieniadze od lat i jeszcze nigdy nie
    zdazylo mi sie placic oprocentowanie czy inne prowizje. I poniewaz zaplacilem
    karta Discover to ja automatycznie dostaje 2% czyli 66 centow z tego zakupu. W
    ciagu roku od dziesiatek tysiecy dolarow zakupow 2% "cashback" jest sporym
    motywatorem aby uzywac kart Discover.

    W kartach Discover "cashback" jest automatyczny i nie zalezy od "credit score"
    kiedy w kartach Visa, MasterCard i American Express to czy "cashback" jest czy
    nie zalezy od indywidualnego banku i indywidualnej karty i tutaj karty z
    "cashback" (pierwsze znaczenie tak jak w linku) dostaje sie raczej jezeli
    posiada sie wysoka "credit score" czyli raczej nie automatycznie jak w Discover.

    > Co z tego ze mam karte stale oprocentowanie 3,99%APR
    > jak za pobranie gotowki pobieraja 19% :)

    Wydaje mi sie ze cos pomieszales z tym oprocentowaniem. W jakim to banku masz
    niby stale oporocentowanie 3,99% a za gotowke 19%?

    > Jak by bylo tak pieknie, ze dawaliby cash back na kredytowki to haha....
    > juz dawno bym wyciagnal kase. Choc wlasciwie .... teraz gotowke to chyba
    > tyko na zakup bulki (i tez na upartego i bulke za KK mozna kupic).

    A niby dlaczego za bulki gotowka? Co do wyciagania kasy to ja robie w opisany
    powyzej sposob od lat i automatycznie w ten sposob unikam placenia
    jakichkolwiek prowizji i oprocentowania i poza tym raczej wcale nie mam
    potrzeby aby tracic czas na dodatkowe zatrzymanie sie przy bankomacie poniewaz
    wszystkie potrzeby gotowki zaspokajam jednoczesnie przy placeniu za rutynowe
    zakupy w ktoryms z lokalnych sklepow.

    Istnieje jeszcze wiele innych sposobow na otrzymanie powazniejszych sum
    pieniedzy z zerowym oprocentowaniem. Jednym z najpopularniejszych jest po
    prostu skorzystanie z typowej oferty kazdego banku. Tak jak w powyzszym linku
    karty Discover prawie kazda oferta pozwala na "transfery" z innych kont wiec
    jezeli powiedzmy potrzebujesz $20 tys. z zerowym oprocentowaniem to po prostu
    bierzesz sobie te $20 tys. z obojetnego zrodla czy konta. Oprocentowanie nie
    gra roli w tym przypadku. Powiedzmy w twoim przypadku pobierasz $20 tys. na
    3,99% czy nawet 19% lub 50%APR jezeli takie by istnialo, i natychmiast
    transferujesz na karte Discover jak w powyzszym linku i posiadasz $20 tys. z
    zerowym oprocentowaniem na dokladnie 12 miesiecy. Ja znam ludzi ktorzy w ten
    sposob od lat posiadaja w obiegu dziesiatki lub setki tysiecy dolarow z
    zerowym oprocentowaniem, wymieniajac raz na rok oferty bez potrzeby
    korzystania z normalnych pozyczek bankowych.

    Tutaj oczywiscie twoja indywidualna "credit score" decyduje czy automatycznie
    prawie codziennie dostaniesz poczta oferte z zerowym oprocentowaniem czy tez
    raczej oferty beda mniej czeste i byc moze zamiast z zerowym oprocentowaniem
    beda powiedzmy z oprocentowaniem 3,99% czy 19%.