  • Data: 2004-07-27 07:05:12
    Temat: Re: Cashback, Cash Advance i Credit Score
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):
    ..
    > mam 731 punktow (tak bylo przynajmniej w ostatnim miesiacu). A za dobre
    > karty kredytowe uwazam Amexa czy platynowa Bank Of America lub Citi ....
    > za karty drugozedne uwazam kart Capital One, Providian czy First USA

    Majac 731 ofert z 0% nie powinno brakowac. Jakie kryteria sa wazne dla
    ciebie w tych kartach? Jezeli np. jest to oprocentowanie to z powyzszych
    najlepsza bylaby Platynowa Citibank. Ja osobiscie wole Platynowa Chase
    Manhattan w tej kategorii poniewaz oprocentowanie prawie o 2,5% nizsze. Blue
    American Express bylby nastepny a Capital One, Providian czy First USA to
    znacznie dalej na dole listy jezeli porownuje sie standardowe oferty.

    Oczywiscie problem jest w tym ze w praktyce nikt nie korzysta ze
    standartowych ofert a z reguly wlasnie kazda karta na poczatku bedzie miec
    powiedzmy 0% na rok czy 15 miesiecy tak jak Blue Amex.

    > Cala dyskusja dotyczyla sie cash backu w POSach wiec mowimy tylko o
    > jednym rodzaju "cash back" ktore na kartach kredytowych = "cash advance"
    ..

    > No to jest rzeczywiscie standardowa oferta 13.99% ... brrr.... chyba bym
    > zawalu dostal jakbym musial tyle placic.
    > "CASH ADVANCE TRANSACTION FEE: 3% for each cash advance, with a minimum
    > of $5 and no maximum. "

    Mieszasz pojecia! Jak juz wspominalem poprzednio ja od lat dla przykladu, i
    zapewne miliony innych uzytkownikow, pobieram rutynowo gotowke (cash back-
    pierwsza definicja) w POSie uzywajac zwyklej platynowej karty. To nie ma, i
    nigdy nie mialo, nic wspolnego z "cash advance" i nie ma, i nigdy nie bylo,
    w tym zadnego oprocentowania i nie ma, i nigdy nie bylo, zadnych innych
    prowizji. Jezeli cokolwiek to Discover doplaca do tego interesu poniewaz w
    karcie Discover dostajesz automatycznie do 2% spowrotem (cash back -- drugie
    znaczenie). Ja posiadam karty Discover od lat i nigdy nie uzywalem funkcji
    cash advance ale przez ten okres czasu wybralem malymi sumami w POSach
    zapewne wiele tysiecy dolarow zawsze bez prowizji, z zerowym oprocentowaniem
    i automatycznie Discover doplaca mi zawsze 2% do tego interesu.

    > Blue a takze platynowa BofA (na tej mam 4.99%) ale zajelo mi troche
    > czasu wynegocjowanie tej stawki. Orginalnie jak dostalem karty to chyba
    > bylo 9.99%

    To musi byc jakas specjalna promocja. Z reguly prawie zawsze jest odwrotnie
    i np. Blue American Express (i podobnie jest z innymi) kazdy dostaje na
    poczatek z zerowym oprocentowaniem na 15 miesiecy a po 15 miesiacach
    promocja sie konczy i podnosza oprocentowanie. :(((

    > centow z tego zakupu. W
    > tywatorem aby uzywac kart Discover.
    >
    > Blue daje 5%

    Na pieniadze wyciagniete w POSie tak jak w Discover? To musi byc jakas nowa
    funkcja o ktorej jeszcze nic nie wiem. :)))

    > Takie przenoszenie salda ma jedynie sens jak masz kilka kart kredytowych
    > z ustabilizowana renoma i bawisz sie w ping-ponga i przenosisz to saldo
    > pomiedzy kartami ktore juz posiadasz. Otwarcie kolejnego rachunku
    > kredytowego wiaze sie z obnizeniem punktacji kredytowej.

    Zakladajac ze jezeli posiadasz tylko przecietna ilosc kart (bodajze 8 na
    amerykanina) to bez zadnego wiekszego problemu mozesz wymieniac sobie dwie
    na raz co jakis czas. Przecietna oferta daje ci 12-15 miesiecy z zerowym
    oprocentowaniem wiec zawsze masz sporo czasu i oczywiscie jezeli masz zbyt
    wiele kart czy linii kredytowych (tutaj nie rozchodzi sie o ilosc kart tylko
    glownie o totalna sume kredytu w stosunku do swoich dochodow) i zaczyna ci
    to wplywac na credit rating to oczywiscie powinienes zamknac konta.