  • 1. Data: 2003-10-16 10:15:18
    Temat: CAIB kombinuje z termianami realizacji w SFI ?
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Właśnie naszły mnie dziwne przeczucia i chcę
    potwierdzić lub odrzucić te przekonanie. Czy
    CAIB realizuje zlecenia z SFI w mBanku
    wg jednolitej procedury czy może naciąga jak
    bardziej się im opłaca.

    Ostatnio przeprowadziłem 3 operacje zakupu
    tego samego funduszu CAIB obl Dol.
    Jedna operacja została wykonana wg wyceny
    wg tabeli realizacji SFI. (Ale w mBanku pojawiła
    się później w tabeli od razu pojawiło się ~1.5%
    niż wpłata mniej)

    Oraz 2 inne zakupy miały datę wyceny opóźnioną
    o jeden dzień. Te opóźnienie to moja strata.

    No i stąd moje pytanie
    Jak to u was wygląda, czy CAIB zawsze realizuje
    dzień później zlecenie i datę (wyceny) zakupu
    wybiera sobie korzystniejszą dla siebie. Chodzi mi w
    szególnosci o ten fundusz. Poz nim zakupiłem
    w CAIB tylko skarbowy i tam było wszystko OK,
    ale CAIB skarbowy ma swoją specyfikę średnio
    tylko raz w tygodniu zmienia się wartość j.u.

    Pozdrawiam
    axell

  • 2. Data: 2003-10-16 10:20:56
    Temat: Re: CAIB kombinuje z termianami realizacji w SFI ?
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Thu, 16 Oct 2003 12:15:18 +0200, axell wrote:

    >Oraz 2 inne zakupy miały datę wyceny opóźnioną
    >o jeden dzień. Te opóźnienie to moja strata.

    Generalnie wszystkie fundusze (CAIB, Skarbiec) inwestujące w walory
    zagraniczne wykazuja 2-3 dniowy poślizg (zakup jak i odkupienie) w
    stosunku do inwestycji "krajowych". Mozesz na tym stracic, ale możesz i
    zyskać - zależy od notowań.

    Sztoker

  • 3. Data: 2003-10-16 11:29:31
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    > Generalnie wszystkie fundusze (CAIB, Skarbiec) inwestujące w walory
    > zagraniczne wykazuja 2-3 dniowy poślizg (zakup jak i odkupienie) w
    > stosunku do inwestycji "krajowych".

    Chyba nie o tym samym mówimy, poślizg z datą wyceny
    o dodatkowy jeden dzień rozumiem i jest oczywisty ale
    zauważ że w pierwszym opisanym wypadku mimo poślizgu
    zaksięgowano zakup wg wyceny na dzień wczorajszy
    (korzystniejszy dla CAIB), czyli tak jak powinno być bez poślizgu,
    w dwóch następnych przypadkach opóźnienia zaksięgowano
    wg wyceny obecnej (korzystniej dla CAIB).

    > Możesz na tym stracić, ale możesz i zyskać - zależy od notowań.

    No właśnie o to pytam czy mogę na tym zyskać czy w przypadku
    tego funduszu mogę tylko stracić (na starcie).

    axell

  • 4. Data: 2003-10-16 19:00:11
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "axell" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niż wpłata mniej)
    >
    > Oraz 2 inne zakupy miały datę wyceny opóźnioną
    > o jeden dzień. Te opóźnienie to moja strata.

    Hm,
    Ogólnie lubię mBank a SFI podoba mi się bardzo bo (oprócz MultiBanku) nie ma
    alternatywy na rynku :-)
    Od lipca natomiast usiłuję wyjaśnić zawiłości wyznaczania dnia wyceny przy
    nabyciu funduszy Skarbiec.
    Póki co bezskutecznie.
    A sytuacja prosta, składałem sobie w niepewnych czasach zlecenia nabycia,
    zleceniem stałym, regularnym, 5 dni w tygodniu.
    No i zdarzało się się że zlecenia z 2 różnych dni były wyceniane wg. wyceny
    tego samego dnia.
    Prospekt przeczytałem, wątpliwości nabrałem, więc w lipcu 2003 składam:

    1 reklamację w Mlinii.
    Zapada cisza.
    Dzwonię po miesiącu, podobno KTOŚ się ze mną kontaktował i sprawa
    załatwiona. Nieprawda, więc składam...

    2 reklamację w Mlinii.
    26-09-2003 dostaję maila typu bełkot marketoidalny - wykład dla osób o IQ <
    1.
    Co ciekawe odpowiedź była Od: 'J...@m...pl w imieniu
    W...@b...com.pl'
    Cały mail kończył się groźbą :-) 'W razie dodatkowych pytań proszę
    telefonować na naszą infolinię.'
    Nie posłuchałem, odpisałem na oba adresy, grzecznie prosząc o wyjaśnienie
    tylko czy mi się wydaje czy nie, że to co się działo przy ustalaniu Dnia
    Wyceny działo się niezgodnie z Prospektem funduszu, a dyktowanie mojej
    epistoły Mlince przez telefon byłoby okrutne.
    Oczywiście do dziś CISZA...

    Póki dałem sobie spokój i ukarałem :-) SKARBIEC wynosząc się (dla zasady) do
    bardziej obliczalnych FI. A są takie w SFI.

    TomekD