  • 31. Data: 2009-04-15 08:21:20
    Temat: Re: Bankowe tsunami
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-15, Baloo <b...@o...eu> wrote:
    > "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Taaaa.... wolny rynek :>
    > Naprawdę uważasz, że sytuacja, gdy paru zagranicznych grubasów z wielkim
    > portfelem zmienia centra miasta na bankowiska jest normalna i zasadniczo
    > nic nie powinno się z tym robić?

    Ale fakt, że klienci na zakupy zamiast do sklepu "w centrum miasta" jadą
    do centrów handlowych to pomijamy? Ja w Poznaniu widzę, że sklepy
    się i owszem zwijają, ale do centrów handlowych, a nie kompletnie
    likwidują.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2009-04-15 10:21:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 00:21:10 +0200, Mithos napisał(a):

    > No i co z tego ? Rozumiem, że właściciel budynku ma zarobić mniej po to
    > aby X mógł mieć sklep mięsny, zamiast Y bank ? Rozumiem, że stratę
    > zrekompensuje ze środków własnych Chris.

    Wcale nie!
    Widzę, że jesteś gorącym zwolennikiem regulowania wszystkiego poprzez
    pieniądz, więc rozwiązanie jakie zaproponuje powinno Cię
    usatysfakcjonować.
    Samorządy maja prawo nakładać podatki lokalne i w tym momencie powinny z
    tego prawa skorzystać. Nałożenie lokalnego podatku od powierzchni
    użytkowej zajmowanej przez bank rozwiązałoby problem i pozwoliłoby
    ograniczyć ekspansję banków.
    Gdy drapieżniki nadmiernie się rozmnożą, to też przeprowadza się ich
    odstrzał, nawet jeśli jest to gatunek pod ochroną ;)

    > Mieszkańcy konkretnie, którego rejonu zostali pozbawieni usług
    > niezbędnych do mieszkania i życia ? To brzmi tak jakby ludziom odłączyć
    > wodę, kanalizację, prąd i zamknąć wszystkie sklepy w promieniu 5 km.

    Niewiele się pomyliłeś!
    W promieniu 500 m mam ok. 20 banków, a tylko 6 sklepów spożywczych!
    Przy czym do banku to ja potrzebuje iść rzadziej niż raz na rok, podczas
    gdy żywność kupuję codziennie!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof