  • 1. Data: 2009-04-09 13:08:57
    Temat: Bankowe tsunami
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    http://gielda.onet.pl/0,1949869,wiadomosci.html

    Do Polski nadciąga bankowe tsunami.

    Tekst zawiera interesującą konkluzję : banki nie mają pieniędzy gdyż nie
    zarabiają tj. nie udzielają kredytów. Dalej czytamy, że : "niektóre
    banki, by przetrwać, będą musiały mocno zwijać akcję kredytową". Czyli
    kompletnie już nic nie zarobią, chyba że na tych śmiesznych opłatach za
    prowadzenie rachunków (których ja dla zasady mam zamiar unikać za
    wszelką cenę), no co się jednak raczej nie zanosi, bo pewne banki opłat
    na pewno za to nie wprowadzą, bo jest to ich jedyna zaleta (mBank).

    A podobno u nas sektor bankowy ma się nieźle. Stawiacie, że kto pierwszy
    padnie/zostanie przejęty ?

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2009-04-09 13:34:22
    Temat: Re: Bankowe tsunami
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Mithos wrote:

> [...]
    > wszelką cenę), no co się jednak raczej nie zanosi, bo pewne banki opłat
    > na pewno za to nie wprowadzą, bo jest to ich jedyna zaleta (mBank).

    Ktos ostatnio pisal ze mbank ma niebezpiecznie zaburzone proporcje
    miedzy iloscia depozytow a udzielonych kredytow - a chyba o nich zgodnie
    z litera artykulu w ostatnich miesiacach nie mozna ostatnio powiedziec
    ze "sciagaja z rynku depozyty po nieprzytomnych cenach" ;)

    --

    na wiadomosci sportowe zaprasza producent naturalnej wody 'BRZOZOWA'

  • 3. Data: 2009-04-09 13:41:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    elmer radi radisson pisze:
> [...]
    > z litera artykulu w ostatnich miesiacach nie mozna ostatnio powiedziec
    > ze "sciagaja z rynku depozyty po nieprzytomnych cenach" ;)

    Banki grupy BRE mają żenującą ofertę depozytową. W dodatku majstrują
    przy TOiP odnośnie KK i rachunków. Dodajmy, że nie mają takiej pozycji
    jak np. PKO BP i ich klienci raczej są bardziej mobilni niż emeryci. Tak
    więc mogą się niebawem obudzić z ręką w nocniku.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-04-09 15:29:31
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Mithos pisze:
    > http://gielda.onet.pl/0,1949869,wiadomosci.html
    >
    > Do Polski nadciąga bankowe tsunami.
    Swoją drogą dosyć ciekawe: wyniki za Q2 i Q3 calkiem wysokie i nagle
    ciach i koniec...
    Przeciez największą kasę się chyba trzepie na hipotekach - a tych raczej
    sie nie splaca 6 miesięcy tylko raczej minimum 10 lat.

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 5. Data: 2009-04-09 15:52:18
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Mithos napisał(a) w wiadomości: ...
    >http://gielda.onet.pl/0,1949869,wiadomosci.html
    >
    >Do Polski nadciąga bankowe tsunami.

    "Zdaniem Morawieckiego trzeba poważnie przemyśleć administracyjne
    ograniczenie wysokości oprocentowania."

    Skoro wymyślono przepisy "antylichwiarskie" to można zrobić kolejny
    krok w dziedzinie ograniczania wolności umów i zastosować je w drugą
    stronę.
    Może trzeba poważnie przemyśleć co z autorem można by zrobić
    administracyjnie. Cenzury nie ma, przymusowego leczenia też...

    Arek

  • 6. Data: 2009-04-09 16:03:00
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dannyboy" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przeciez największą kasę się chyba trzepie na hipotekach - a tych raczej
    > sie nie splaca 6 miesięcy tylko raczej minimum 10 lat.

    Na hipotekach? Jakim cudem banki mają mieć z nich zyski przy oprocentowaniu
    rzędu 5%. To kula u nogi na lata.

  • 7. Data: 2009-04-09 16:27:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na hipotekach? Jakim cudem banki mają mieć z nich zyski przy
    > oprocentowaniu rzędu 5%. To kula u nogi na lata.

    Jakoś przez ostatnie kilka lat żaden z banków tego tak nie postrzegał.
    Rzekłbym - wręcz przeciwnie.

  • 8. Data: 2009-04-09 17:37:16
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Jakoś przez ostatnie kilka lat żaden z banków tego tak nie postrzegał.
    > Rzekłbym - wręcz przeciwnie.

    Tak było, ale to się nie wróci w najbliższym czasie.
    Popytaj po ludziach na jaki procent mają kredyty hipoteczne, a na jaki
    lokaty.

  • 9. Data: 2009-04-10 08:19:11
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Mithos pisze:
> [...]
    > na pewno za to nie wprowadzą, bo jest to ich jedyna zaleta (mBank).
    >
    > A podobno u nas sektor bankowy ma się nieźle. Stawiacie, że kto pierwszy

    W Polsce mogą mieć dobrą sytuacje i co z tego. Ich zagraniczni
    właścicieli/inwestorzy mają duże problemy. Bankowość to system naczyń
    połączonych. Gdzieś trzeba będzie zdobyć środki żeby ratować centrale.

    To tak zupełnie bez demagogi, ci właściciele włożyli w kupowane banki
    duże pieniądze i teraz będą chcieli czerpać z tego zyski. Klienci wcale
    nie muszą na tym dużo stracić, w pierwszej kolejności powinno to uderzyć
    w pracowników, zwłaszcza szeregowych.

    Nie macie wrażenia, że w centrach miast banki są na każdym rogu? Nie za
    dużo tego?

    Sebastian

  • 10. Data: 2009-04-10 08:47:00
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Sebastian" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nie macie wrażenia, że w centrach miast banki są na każdym rogu? Nie za
    > dużo tego?

    Mamy. Co gorsza te oddziały to tylko pic na wodę, bo wszelkie ważniejsze
    decyzje podejmowane są na szczeblach centralnych. A w oddziale to można
    sobie najwyżej popitolić o dupie Maryni, zapoznać się z nową ofertą i tyle.
    Obsługa jest najczęściej na tak żenującym poziomie, że naprawdę dziwię się
    jak można płacić takim ludziom za ich brak wiedzy i kompetencji. Nie
    zapomnę, jak 2 lata temu, ja, zwykły klient z ulicy tłumaczyłem dziewczynie
    (młoda siksa, świeżo po szkole) z obsługi czym są raty równe, malejące i
    rosnące, bo się wściekle upierała, że skoro oni (PKO BP) oferują raty
    równe, to ja mam to rozumieć, jako stałą, dożywotnią wysokość tejże raty
    (czyli 1000 zł teraz i 1000 zł za 30 lat ;-). A sposobu oprocentowania
    kredytu WIBOR+marża w ogóle nie była w stanie pojąć. Miałem nieodparte
    wrażenie, że słowo "WIBOR" usłyszała wtedy po raz pierwszy w życiu.