  • 1. Data: 2009-04-09 10:34:30
    Temat: pora na limit oprocentowania depozytow?
    Od: k...@o...pl

    Prezes BZWBK sugeruje ustawowe ograniczenie wysokości oprocentowania
    depozytów.
    Rozumiem, że próg były ustalony sensownie czyli:
    "nie więcej niż dwukrotność stopy lombardowej", skoro oprocentowanie
    kredytów to czterokrotność? ;)
    tak więc daje to z 11%, nic nie grozi depozytom więc;)

  • 2. Data: 2009-04-09 10:37:54
    Temat: Re: pora na limit oprocentowania depozytow?
    Od: otrov <o...@w...pl>

    k...@o...pl pisze:
> [...]
    > kredytów to czterokrotność? ;)
    > tak więc daje to z 11%, nic nie grozi depozytom więc;)

    Jakiś link możesz podać?

    o.

  • 3. Data: 2009-04-09 10:40:47
    Od: k...@o...pl

    On 9 Kwi, 12:37, otrov <o...@w...pl> wrote:

    > Jaki link możesz podać ?

    http://wiadomosci.onet.pl/1949869,10,do_polski_nadci
    aga_bankowe_tsunami,item.html

  • 4. Data: 2009-04-09 10:54:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    k...@o...pl writes:

    > http://wiadomosci.onet.pl/1949869,10,do_polski_nadci
    aga_bankowe_tsunami,item.html

    Uff, nareszcie moze odwroci sie trend, zgodnie z ktorym jak w budynku
    na parterze bylo 9 lokali uzytkowych, to w siedmiu z nich byly banki
    (nic nie przesadzam, w budynku przy ulicy Czaki 2 w Warszawie jest
    na parterze siedem bankow).

    MJ

  • 5. Data: 2009-04-09 11:06:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 9, 12:54 pm, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > na parterze bylo 9 lokali uzytkowych, to w siedmiu z nich byly banki
    > (nic nie przesadzam, w budynku przy ulicy Czaki 2 w Warszawie jest

    Pan Prezes powinien wybrac sie chyba na jakies korypetycje przeciez
    taki limit juz istnieje :)

    "Art. 359. [Odsetki] § 1. [142] Odsetki od sumy pieniężnej należą się
    tylko wtedy, gdy to wynika z czynności prawnej albo z ustawy, z
    orzeczenia sądu lub z decyzji innego właściwego organu.

    § 2. Jeżeli wysokość odsetek nie jest w inny sposób określona, należą
    się odsetki ustawowe.

    § 21.[143] Maksymalna wysokość odsetek wynikających z czynności
    prawnej nie może w stosunku rocznym przekraczać czterokrotności
    wysokości stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego
    (odsetki maksymalne).
    "

    nigdzie nie jest napisane, ze limit z KC odnosi sie jedynie do
    kredytow

    jak dla mnie odsetki od sumy pienieznej, czy tez maksymalne odsteki od
    sumy pienieznej dotycza takze depozytu...

  • 6. Data: 2009-04-09 15:21:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > jak dla mnie odsetki od sumy pienieznej, czy tez maksymalne odsteki od
    > sumy pienieznej dotycza takze depozytu...

    Ale panu prezesowi chodzi o to, aby ustalić maksymalne oprocentowanie
    depozytów dużo niższe, niż
    ogólne maks. oprocentowanie. Takie bankowe rozdwojenie jaźni:

    Kali brać odsetki - dobrze (max. 21%),
    Kali płacić odsetki - niedobrze. (max. np. 5,25%).

  • 7. Data: 2009-04-09 19:21:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 17:21:59 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Kali brać odsetki - dobrze (max. 21%), Kali płacić odsetki - niedobrze.
    > (max. np. 5,25%).

    Hmmm chyba źle zrozumiałeś Pana Prezia! On by chciał jak chłopaki z AIG
    zarabiać czyli coś takiego:
    Kali płacić odsetki 5,25% jak piętaszek zrobić dług na kk i nie spłacić
    nawet kwota minimalna oraz minimum średnie saldo 1,5k PLN na ROR 0%. No
    to wtedy może nawet i 5,5% będzie ;)

    Xenocide