  • 1. Data: 2008-02-07 08:19:23
    Temat: Bankowe lokaty a belka
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Tak się ostatnio zastanawiałem... Czemu banki tak chętnie wspierają aparat
    nacisku (US) rabując klientów z belkowego?
    Od dwóch lat mamy ordynację podatkową, która pozwala na bardzo łatwe
    ominięcie tej złodziejskiej daniny - i banki nic nie mają z tego że klienci
    zarabiają mniej na lokatach.

    Czemu banki nie zrobią prostego ruchu i nie zrobią np. kapitalizacji
    tygodniowej? Taki emaxPlus ma oprocentowanie 5.05%. Efektywnie, po odjęciu
    podatku i naliczeniu miesięcznej kapitalizacji wychodzi 6.4% rocznie, ale
    naliczonych odsetek jest de facto 8.06%. Taki sam efekt by dało
    oprocentowanie 1.12% z kapitalizacją tygodniową... Bank mógłby wtedy
    spokojnie zareklamować "konto oprocentowane ponad 8%(*)" i cieszyć się
    z napływu klientów...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2008-02-07 09:06:06
    Temat: Re: Bankowe lokaty a belka
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 7 Lut, 09:19, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Tak się ostatnio zastanawiałem... Czemu banki tak chętnie wspierają aparat
    > nacisku (US) rabując klientów z belkowego?

    A kto im tak naprawdę daje zarobić? Klienci czy Państwo, które
    reguluje stopy procentowe, obowiązkowe rezerwy i wydaje zezwolenia?

    Kogo więc muszą i w co całować, a kogo mogą mieć głęboko we
    własnej? :-)

    Ale z drugiej strony - trzeba propagować ten pomysł (albo inny: np.
    poniesienie maksymalnej liczby emax+ do 1000), bo w dobie walki między
    bankami może któryś podchwyci.
    A poza tym - w końcu nie wszystkie banki muszą mieć zezwolenia
    polskiego aparatu ucisku.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2008-02-07 09:27:03
    Od: r...@p...fm

    Witam.

    Też tak myślałem jak obejść belkę i wczoraj wpadłem na zupełnie inny
    pomysł. Nie wiem czy to wogóle ma sens, w związku z tym proszę nie
    traktować tego pomysłu zbyt poważnie :). Sprawa ma sie tak: własne
    środki przelewać codziennie (tak, aby były w danym dniu na obydwu
    kontach), np. na emax+ i Polbanku. Sprawdzałem przelewy wychodzące i
    przychodzące tych banków i da się zaksięgować przelew w tym samym
    dniu. Ciekawe czy odsetki byłyby liczone od danej kwoty na obydwu
    kontach w taki sposób, że oprocentowanie tej samej kasy byłoby
    dwukrotne :)
    Jeśli ktoś ma ciekawą odpowiedź to chętnie wysłychamy:)
    Pozdro
    Robson

  • 4. Data: 2008-02-07 09:45:28
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    r...@p...fm pisze:
    [...]

    > Jeśli ktoś ma ciekawą odpowiedź to chętnie wysłychamy:)
    > Pozdro

    Większość banków do liczenia odsetek bierze środki "na koniec dnia"
    (możesz sobie przyjąć że "o północy") więc to by sie nie sprawdziło.

    (Modulo błąd w systemie banku)

    KJ

  • 5. Data: 2008-02-07 09:55:25
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    Ten pomysł stosowali z powodzeniem ArtB w aferze z oscylatorem. Po tym
    zdarzeniu banki zaczęły naliczać odsetki na zasadach przebywania pieniędzy
    na rachunku co do minuty.

  • 6. Data: 2008-02-07 09:59:56
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana r...@p...fm napisała:

> [...]
    >dwukrotne :)
    >Jeśli ktoś ma ciekawą odpowiedź to chętnie wysłychamy:)

    Niestety odsetki są naliczane każdego dnia o określonej godzinie ze stanu
    konta w tym właśnie momencie (pewnie jest to w nocy), a nie ze stanu
    maksymalnego w tym dniu. Więc w tym momencie będziesz miał pieniądze albo
    na jednym koncie, albo na drugim.
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    mail-to(rot13): | - Jam częścią tej siły
    a...@r...bet | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 7. Data: 2008-02-07 10:01:16
    Od: r...@p...fm

    > Ten pomysł stosowali z powodzeniem ArtB w aferze z oscylatorem. Po tym
    > zdarzeniu banki zaczęły naliczać odsetki na zasadach przebywania pieniędzy
    > na rachunku co do minuty.

    ------------------------------------

    Oooooooooooo!
    To w takim razie nie myślałem, że mam taki bagsikowy umysł :), ale
    dzięki za info, bo mnie to bardzo ciekawiło. No nic - myślę dalej :)

    Pozdro
    Robson

  • 8. Data: 2008-02-07 10:02:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 01:27:03 -0800, robson.m napisał(a):

> [...]
    > dwukrotne :)
    > Jeśli ktoś ma ciekawą odpowiedź to chętnie wysłychamy:)

    To co chcesz zrobić, to sie nazywa(ło) oscylator. Jak jesteś bardzo młody i
    nie pamiętasz to poszukaj w googlach hasła Art-B. Tylko, ze twoją metoda
    się nie uda - liczy sie saldo na koniec dnia, czyli godz. 0.00. W tej
    chwili oscylator jest możliwy tylko za pomocą kart i bankomatów w bankach,
    które do ustalania odsetek biorą datę księgowania zamiast daty wypłaty.
    Napewno takim bankiem jest Inteligo i (chyba) Polbank. Tylko czy przy tych
    kwotach warto?

  • 9. Data: 2008-02-07 10:15:51
    Od: Arek257 <a...@g...com>

    Jacek Osiecki napisał(a):

    > Taki emaxPlus ma oprocentowanie 5.05%. Efektywnie, po odjęciu
    > podatku i naliczeniu miesięcznej kapitalizacji wychodzi 6.4% rocznie, ale
    > naliczonych odsetek jest de facto 8.06%.

    Skąd te liczby? Przy oprocentowaniu 5.05% mi wyszło efektywnie (po
    odjęciu podatku i naliczeniu miesięcznej kapitalizacji) 4.17% rocznie, a
    naliczonych odsetek 5.17%.

    --
    Pozdrawiam,
    Arek257

  • 10. Data: 2008-02-07 10:37:03
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    Pamiętam jak był wywiad nadawany przez radio z ArtB. Oni wcale się nie kryli
    ze swoją metodą i nawet napisali książkę na ten temat. Dziennikarz
    przeprowadzający wywiad był taki głupi że też nie zwrócił uwagę na ten
    oczywisty fakt że firma zarabia na wadzie systemu bankowego i faktycznie
    banki ponoszą na tym stratę. Ostatecznie nie zostali skazani za to a za
    dawanie łapówek w celu uzyskania kredytów. faktycznie żaden bank nie stracił
    na samym fakcie udzielania kredytów, bo ArtB miało niezłe dochody, jednak
    trzeba było się do czegoś przyczepić żeby ich skazać za to wadliwe prawo
    bankowe, bo inaczej rządzący byliby skompromitowani. Takie kompromitacje
    miały miejsce w innych sytuacjach ale w mniejszej skali, któa nie
    przyciągała uwagi opinii publicznej. Podam przykład. Chłopaczek wpadł na
    pomysł że będzie sprzedawać wysyłkowo sposób na niezły łatwy zarobek. List
    jaki dostali odbiorcy miał tylko to: zareklamuj sprzedaż sposobu na łatwy
    zarobek i wysyłaj za pieniądze ludziom taką informację jak ta, zawarta w tym
    liście. Ostatecznie pokazano w telewizji że chłopaczek zarobił na tym w
    krótkim czasie tyle, że kupił sobie dom, jednak policja twierdziła że nie
    naruszył prawa. Inna sytuacja, ktoś zauważył że listy polecone, wysyłane do
    Wielkiej Brytanii, nie są potwierdzane w Wielkiej Brytanii, czyli są
    traktowane jak zwykłe listy. Wysłał kilkaset takich listów i następnie
    zareklamował wszystkie jako niedoręczone. Oczywiście z braku potwierdzenia
    otrzymał odszkodowania za prawie wszystkie te listy.