  • 11. Data: 2022-08-05 16:26:49
    Temat: Re: Bank a kult pieczątki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Aug 2022 16:19:06 +0200, Michał Jankowski wrote:

    > Jako ciekawostkę powiem, że jak za głębokiej komuny jechałem w delegację
    > na tzw. Zachód, to dostałem z instytucji kwit na wypłatę prawdziwych
    > dewiz w Pekao - i ten kwit miał podpisy głównego księgowego, dyrektora i
    > ŻADNYCH PIECZĄTEK.
    > W tamtych czasach pieczątkomanii to było jak coś z zupełnie innej bajki.

    To rozumiem polska instytucja i polska wyplata w Pekao?

    Dziwne :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-08-05 16:58:43
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.08.2022 o 21:34, cef pisze:

    > Na poczcie jest niezbędna.
    > Tzn wolę wyjąć (nawet jeśli musze się wrócić do auta)
    > i przystawić niż tresować obsługę do naczelnika włącznie,
    > bo jest szybciej a poza tym raz na rok coś przychodzi.

    dziesiątki razy odbierałem różne kwity na poczcie, pytanie o pieczątkę:
    nie używam i po temacie

    ps
    a tak naprawdę to pieczątka służy mi jedynie do pieczętowania listów
    poleconych, nie muszę danych z ręki wpisywać, pieczęć i po sprawie

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 13. Data: 2022-08-05 18:03:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-05 o 16:58, Robert_DF pisze:

    > dziesiątki razy odbierałem różne kwity na poczcie, pytanie o pieczątkę:
    > nie używam i po temacie

    Może jest rozumna obsługa. Ja nie miałem tyle szczęścia-
    może przy JGD jest łatwiej, ale dla spółki nawet z wydrukiem KRS
    bez pieczęci nie szło...

  • 14. Data: 2022-08-05 20:43:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-08-05, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Może jest rozumna obsługa. Ja nie miałem tyle szczęścia-
    > może przy JGD jest łatwiej, ale dla spółki nawet z wydrukiem KRS
    > bez pieczęci nie szło...

    Ja bez pieczątki sp z o.o. też bez problemu.
    Może masz pecha z oddziałem :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2022-08-05 22:38:15
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.08.2022 o 16:26, J.F pisze:

    > To rozumiem polska instytucja i polska wyplata w Pekao?
    >
    > Dziwne :-)

    Wszystko polskie, tylko dolary prawdziwe. Ale to był pewnie efekt tego,
    że banki nawet w PRL musiały w obrocie dewizowym jednak stosować się do
    jakichś międzynarodowych zasad. Anyway, miały być dwa podpisy osób
    uprawnionych i koniec. Coś mi się nawet roi, że pytałem i mi
    powiedziano, że nie wolno umieszczać pieczątek na takim zleceniu wypłaty.

    MJ

  • 16. Data: 2022-08-07 21:36:18
    Od: M M <m...@g...com>

    czwartek, 4 sierpnia 2022 o 22:06:50 UTC+2 cef napisał(a):
    > Serio?
    > Co to za bank?

    Serio serio. Lokalny spółdzielczy, centrala w Poznaniu.

    > Zmieniałem już kilka razy telefon i przemieniałem urządzenia do autoryzacji
    > i w żadnym banku nie wymagało to wizyty w oddziale nawet.

    Zmiana smartfona na innego smartfona z aplikacją - OK, ale na zwykły telefon z
    hasłami SMS - niedasie.
    Więc z braku pod ręką innego smartfona - przez kilka dni brak dostępu do konta.

  • 17. Data: 2022-08-08 17:54:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Aug 2022 22:38:15 +0200, Michał Jankowski wrote:

    > Wszystko polskie, tylko dolary prawdziwe. Ale to był pewnie efekt tego,
    > że banki nawet w PRL musiały w obrocie dewizowym jednak stosować się do
    > jakichś międzynarodowych zasad.

    Ale to obrot krajowy.

    > Anyway, miały być dwa podpisy osób
    > uprawnionych i koniec. Coś mi się nawet roi, że pytałem i mi
    > powiedziano, że nie wolno umieszczać pieczątek na takim zleceniu wypłaty.

    Hm, "zlecenie wypłaty" brzmi troche jak "czek".
    A na czeku innym bankom pieczatki nie przeszkadzaly :-)

    No chyba, ze wzor zagraniczny, i pieczątka zasłaniałaby podpisy :-)

    J.

  • 18. Data: 2022-08-10 21:46:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 7 Aug 2022 12:36:18 -0700 (PDT), w
    <070ef012-475b-4b4a-8d92-af4c4999262en@googlegroups.
    com>, M M
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > Zmiana smartfona na innego smartfona z aplikacją - OK, ale na zwykły telefon z
    hasłami SMS - niedasie.
    > Więc z braku pod ręką innego smartfona - przez kilka dni brak dostępu do konta.

    W Nestbanku dalej potwierdzam sms-ami, więc dasię.
    Chyba jest tam nawet wajcha wybierająca...

  • 19. Data: 2022-08-11 08:17:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 22:06:46 +0200, cef wrote:
> [...]
    potrzebuję nigdzie poza tym bankiem) - mam aż za dużo ważniejszych/ciekawszych zajęć.
    do autoryzacji (a mieli wcześniej takie fajne "breloczki" RSA ze zmieniającymi się
    cyferkami i komu to przeszkadzało), a zmiana na hasła SMS (działające na starej nokii
    gdzie tymczasowo przełożyłem kartę SIM na czas naprawy) jak się okazało też wymaga
    pieczątki

> [...]
    > i w żadnym banku nie wymagało to wizyty w oddziale nawet.
    > Owszem coś tam nie sżło bezproblemowo, ale się pozamieniało.

    No coz - banki roznie działaja.
    Mbank wszystko robi zdalnie, bo od poczatku chcial klientow nie
    wpuszczac na marmury, Inteligo podobnie, reszta to juz roznie.

    A ostatnio moda na autoryzacje przez apki, to sie moze okazacac, ze
    wrocic do sms juz sie nie da.

    J.