  • 1. Data: 2022-08-04 12:52:31
    Temat: Bank a kult pieczątki
    Od: M M <m...@g...com>

    Czy bank obsługujący konto firmowe ma prawo wymagać pieczątki? Pieczątka była ale
    się zgubiła, jest na karcie wzorów podpisów, złożenie jakiejkolwiek dyspozycji wymaga
    pieczątki, nawet jak chcę ją zastrzec to chcą by wyrobić nową, pusta (same białe
    piksele) nie przejdzie. Zmienić bank dość trudno, bo to konto firmowe (dla JDG -
    lokalny miśot) z płatnościami masowymi, a wielu klientów nie zwraca uwagi na treść
    faktur wysyłanych na e-mail i jeszcze długo płaci "rozpędem" na dotychczasowe. No i
    nawet zamknąć konta bez pieczątki się nie da, czyli jak się nie znajdzie (w
    czeluściach biura-magazynu) to mam tam konto na całe życie.

  • 2. Data: 2022-08-04 13:08:17
    Temat: Re: Bank a kult pieczątki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-04 o 12:52, M M pisze:
> [...]
    nawet zamknąć konta bez pieczątki się nie da, czyli jak się nie znajdzie (w
    czeluściach biura-magazynu) to mam tam konto na całe życie.

    Chcesz się kłócić, czy dokonać jakiejś czynności? Bo najprościej jest
    wyrobić nową pieczątkę.

    Ale jak chcesz, możesz się procesować, że pieczątka nie jest podpisem,
    więc nie wchodzi w skład wzoru podpisu, i pewnie nawet już za rok
    wygrałbyś jakąś sprawę w sądzie, nakazującą bank do dokonania jakiejś
    czynności.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2022-08-04 13:57:07
    Od: M M <m...@g...com>

    czwartek, 4 sierpnia 2022 o 13:08:32 UTC+2 Liwiusz napisał(a):
    > Chcesz się kłócić, czy dokonać jakiejś czynności? Bo najprościej jest
    > wyrobić nową pieczątkę.

    Generalnie niechcemisie - ani kłócić, ani wyrabiać pieczątki (której nie potrzebuję
    nigdzie poza tym bankiem) - mam aż za dużo ważniejszych/ciekawszych zajęć.
    Problem wyszedł tylko dlatego że padł mi telefon z ich jedynie słuszną aplikacją do
    autoryzacji (a mieli wcześniej takie fajne "breloczki" RSA ze zmieniającymi się
    cyferkami i komu to przeszkadzało), a zmiana na hasła SMS (działające na starej nokii
    gdzie tymczasowo przełożyłem kartę SIM na czas naprawy) jak się okazało też wymaga
    pieczątki, która od lat nie używana (bo nie była potrzebna nigdzie poza tym bankiem)
    gdzieś się zgubiła. Nie wystarczy osobista obecność w oddziale, własnoręczny podpis,
    czy nawet okazanie najnowszego dowodu osobistego już z warstwą elektroniczną.
    Może samo pismo z jakąś podstawą prawną wystarczyłoby, by odpuścili bez procesowania
    się? Np. ktoś się kiedyś o coś takiego procesował i jest jakieś orzecznictwo?

    Swoją drogą ciekawe, że od dawna można przenosić numery telefonów, a kont bankowych
    (również tych "wirtualnych" w płatnościach masowych) nadal niedasie.
    Bo niby dlatego że częścią numeru konta jest 8-cyfrowy numer banku. Częścią numeru
    telefonu też kiedyś były 2 cyfry kierunkowego (w stacjonarnych) lub 3 cyfry
    przypisane do operatora komórkowego i jakoś się dało to zmienić. I działa to w
    czasie rzeczywistym przy każdym połączeniu, a nie 3 razy dziennie tylko w dni robocze
    (jakby nadal nie było Internetu i kurier woził dyskietki z banku do banku).

  • 4. Data: 2022-08-04 16:28:38
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 4 Aug 2022 03:52:31 -0700 (PDT), M M napisał(a):

> [...]
    > No i nawet zamknąć konta bez pieczątki się nie da, czyli jak się nie
    > znajdzie (w czeluściach biura-magazynu) to mam tam konto na całe życie.

    Wyrób sobie pieczątkę o treści: "nie posiadam pieczątki".

  • 5. Data: 2022-08-04 16:29:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2022 o 12:52, M M pisze:
> [...]
    nawet zamknąć konta bez pieczątki się nie da, czyli jak się nie znajdzie (w
    czeluściach biura-magazynu) to mam tam konto na całe życie.

    Wdrukuj na dokument na atramentówce - nie poznają :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-08-04 20:35:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    M M <m...@g...com> writes:

> [...]
    > zastrzec to chcą by wyrobić nową, pusta (same białe piksele) nie
    > przejdzie. Zmienić bank dość trudno, bo to konto firmowe (dla JDG -

    A co to za bank w ogóle?

    Tak normalnie, to pieczątka przy JDG od dłuższego czasu nie powinna być
    potrzebna do niczego.

    Może trzeba - zamiast gadać "w okienku" - złożyć "dyspozycję" rezygnacji
    z używania pieczątki w kancelarii (najlepiej z potwierdzeniem wpływu
    pisma na kopii).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2022-08-04 21:34:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A co to za bank w ogóle?
    >
    > Tak normalnie, to pieczątka przy JDG od dłuższego czasu nie powinna być
    > potrzebna do niczego.

    Na poczcie jest niezbędna.
    Tzn wolę wyjąć (nawet jeśli musze się wrócić do auta)
    i przystawić niż tresować obsługę do naczelnika włącznie,
    bo jest szybciej a poza tym raz na rok coś przychodzi.

  • 8. Data: 2022-08-04 22:06:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-04 o 13:57, M M pisze:

> [...]
    gdzie tymczasowo przełożyłem kartę SIM na czas naprawy) jak się okazało też wymaga

    Serio?
    Co to za bank?
    Zmieniałem już kilka razy telefon i przemieniałem urządzenia do autoryzacji
    i w żadnym banku nie wymagało to wizyty w oddziale nawet.
    Owszem coś tam nie sżło bezproblemowo, ale się pozamieniało.

  • 9. Data: 2022-08-05 14:48:15
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    nawet zamknąć konta bez pieczątki się nie da, czyli jak się nie znajdzie (w
    czeluściach biura-magazynu) to mam tam konto na całe życie.

    pieczątka nie jest wymagana, no chyba że jakiś urząd lub podobne

    dlatego jak klient składa wniosek i jej nie używa, analityk pyta czy
    jest? nie ma, bo nie ma takiego obowiązku i koniec

    możesz albo skorzystać z pieczątki + "podpis" (czyli cokolwiek) albo
    podpisujesz się czytelnie i to wystarczy

    jak się będą dopytywać to oświadczasz, że nie korzystasz już z
    pieczątek, gdyż NIE masz takiego obowiązku, jeżeli w banku twierdzą
    inaczej to podstawę prawną poproś

    ew. możesz się udać do placówki i zmienić wzór podpisu, masz prawo do
    aktualizacji

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 10. Data: 2022-08-05 16:19:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.08.2022 o 14:48, Robert_DF pisze:

> [...]
    > inaczej to podstawę prawną poproś
    >
    > ew. możesz się udać do placówki i zmienić wzór podpisu, masz prawo do

    Jako ciekawostkę powiem, że jak za głębokiej komuny jechałem w delegację
    na tzw. Zachód, to dostałem z instytucji kwit na wypłatę prawdziwych
    dewiz w Pekao - i ten kwit miał podpisy głównego księgowego, dyrektora i
    ŻADNYCH PIECZĄTEK.
    W tamtych czasach pieczątkomanii to było jak coś z zupełnie innej bajki.

    MJ