    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: BZWBK - zmiana regulacji od 01 listopada 2017
    Date: Mon, 14 Aug 2017 19:26:20 +0200

    Witam,

    BZWBK przysłał na adres korespondencyjny nowe regulacje. Czyli jest tak dużo
    zmian, że im się nie opłacało wysyłać papierowej korespondencji (np. Alior
    dla byłych kont BPH przysłał papierowo chyba z 60 stron zmian regulacji) - a
    BZWBK się zdecydował na dołączenie płyty CD.

    Do płyty jest dołączona mała papierowa reklama a w niej:

    1) że będą nowe regulacje od 01 listopada 2017
    2) że będzie zmienione oprocentowanie kont oszczęd. od 31 października 2017
    3) że zmiany nie obejmują opłat za prowadzenie ROR PLN i kart debet. i kred.
    4) że od 21 sierpnia 2017 wchodzi "Konto Jakie Chcę" oraz "Karta dopasowana"
    5) "10 najważniejszych zmian w 2017 r." - o tym niżej

    Odnośnie "10 najważniejszych zmian w 2017 r." jest pierwsza nieścisłość: w
    punkcie "7" napisano, że od 1 listopada 2017 r. w ofercie będzie "Konto
    Jakie Chcę". Stronę wcześniej wiceprezes banku p. Skiba napisał, że "od 21
    sierpnia wprowadzamy innowacyjne Konto Jakie Chcę". No dobra. Wiceprezes
    napisał żargonem bankowym, że będzie w systemie informatycznym produkt od 21
    sierpnia, ale w szerokiej ofercie dopiero od 1 listopada. Wiceprezes jest w
    grupie testowej widocznie i on nie musi wiedzieć, że produkt wchodzi szeroko
    ponad 2 miesiące po tzw. pilotażu dla wybranych klientów.

    Ale - wracając do głównego wątku - te "10 najważniejszych zmian w 2017 r."
    wygląda bardziej jak zestaw zmian z tzw. wydania (ang. Release Notes) dla
    systemów bankowych. I to mnie dziwi - tam jest info np. że w bankowości
    elektronicznej będzie możliwe zastrzeżenie karty - ale jest też info o nowej
    ofercie kont oszczędnościowych. W skrócie: pomieszanie z poplątaniem -
    zmiany w zakresie bankowości elektronicznej i mobilnej, które są po prostu
    udostępnieniem kolejnej metody na obiekcie (np. wystawienie metody Zastrzeż
    na obiekcie Karta debetowa) przez inny kanał (np. przez apkę mobilną) są
    pomieszane z nowymi produktami - np. uproszczone konta osobiste, nowe konta
    oszczędnościowe.

    Czyli podsumowując "10 najważniejszych zmian w 2017 r." - burdel totalny,
    pomieszanie funkcjonalności udostępnionych w nowych kanałach z zupełnie
    nowymi produktami. Ale...

    ...co najważniejsze. Te "10 najważniejszych zmian w 2017 r." nie ma nic
    wspólnego z regulacjami bankowymi i taryfą opłat i prowizji. No może
    inaczej: ma coś wspólnego - ale mało.

    Dlaczego coś mi podpowiada, że zmiany tak naprawdę dotyczą czegoś znacznie
    głębszego, a są tylko schowane za fasadą "10 najważniejszych zmian w 2017
    r."? Czy ktoś się może przebił przez załączoną płytę CD i może już ocenić na
    czym polegają te zmiany?

    --
    Wysłane z pola.