  • 1. Data: 2010-07-21 20:45:20
    Temat: BRE -- porażki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Gdy płacę w Leroy Merlin złotą kartą kredytową z MultiBanku,
    kasjerka informuje mnie, iż [ja] nie podaję PINu. Na pewno
    podaję -- widzę wyświetlające się gwiazdki. Na dodatek widzę
    je niewyraźnie z powodu fatalnie odbijającego się światła,
    dlatego podnoszę pinpad, aby dobrze zobaczyć, czy wciskam na
    pewno 4 cyfry. Kasjerka informuje mnie, że powinna zatrzymać
    kartę, ale nie zatrzymuje jej -- oddaje mi. Płacę za zakupy
    (złączki do nieszczęsnego kajak) kartą Mille. :) (akurat od
    dziś czas na Multi) Następnym sklepem jest Auchan -- tam po
    pierwszej próbie podania PINu (niemal na pewno dobrze
    wciskałem -- nie mam co do tego wątpliwości, że nie pomyliłem
    PINu) kasjerka informuje mnie o tym, że musi zatrzymać kartę.
    Wzywa kogoś i we dwie :) -- zatrzymują. Jako ,,pokwitowanie''
    musi mi wystarczyć slipek z terminala z napisem ,,zatrzymaj
    kartę'' czy jakoś podobnie. :) Karta ma ponoc być odesłana
    do banku.

    Dzwonię do Multi. Multi nic nie wie o tym, że z kartą jest jakiś
    problem i zeruje mi limity, zapewniając mnie o tym, że:

    -- od tej pory kartą nie można płacić;
    -- operacja blokowania jest odwracalna i bezpłatna;
    -- jeśli nie wypertraktuję w sklepie zwrotu karty,
    następny plastyk będzie płatny; koszt nowego
    to 50 złotych.

    -=-

    Tego samego dnia próbuję wpłacić pieniądze we wpłatomacie
    mBanku -- 5 minut w śmietnik, gdyż wpłatomat najpierw długo
    zastanawia się, później wypełnię wszelkie procedury, aby na
    koniec obwieścić, że brakuje mu łączności, po czym oddaje
    mi pieniądze -- na szczęście tyle, ile włożyłem. :)

    -=-

    Aby było śmieszniej gdzieś na stronie Multi znajduję numer telefonu,
    który kieruje mnie do mBanku -- tam rozmowa jest o tyle śmieszna,
    że przez długi czas ani ja nie zorientowałem się w tym, że trafiam
    źle, ani pracowniczka infolinii. :) Ale w mBanku nie ma jednoznacznej
    informacji -- płatne czy bezpłatne otrzymanie nowej karty. :)

    -=-

    Teraz pytania -- co uczynić, aby odzyskać kartę Multi bez płacenia? :)
    -- co ja złego zrobiłem?
    -- czy powinienem był oddać kartę, czy
    powinienem był żądać oddania mi tej karty? : )

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-07-21 21:52:39
    Temat: Re: BRE -- porażki
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Gdy płacę w Leroy Merlin złotą kartą kredytową z MultiBanku,

    a to ciekawe. Miałem też problem z KK multi Visa Gold. chciałem zapłacić za
    ubezpieczenie i się nie dało. Dzwoniłem na inforlinie Multi - oni nie
    widzieli z moją kartą żadnego problemu, ale też nie widzieli próby
    autoryzacji. Limity w systemie transakcyjnym prawidłowe, limit kredytowy
    też. Po próbie wyjaśnienia chciałem zapłacić jeszcze raz i to samo.
    Zapłaciłem kartą MC MediaMarkt (sic!) GE/BPH bez problemu.

  • 3. Data: 2010-07-21 21:59:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i27m95$8ij$...@i...gazeta.pl

    > Teraz pytania -- co uczynić, aby odzyskać kartę Multi bez płacenia? :)
    > -- co ja złego zrobiłem?
    > -- czy powinienem był oddać kartę, czy
    > powinienem był żądać oddania mi tej karty? : )

    Aby było jasne -- kartą nie była martwa. Ostatnie rozliczenie miało miejsce
    dzisiaj, a w ogóle było dziesięć transakcji na łączną sumę około 386 złotych
    -- mam tę kartę od początku lipca br. i tak naprawdę dopiero dziś nadszedł
    jej czas określony jej okresem rozrachunkowym czy rozliczeniowym.

    Czy sklep ma prawo do zatrzymania karty?
    Multi mówi, że gdybym kartę odzyskał, mógłbym nią nadal płacić.
    Obydwa sklepu (Leroy i Auchan) znajdują się na tym samym podwórku
    i ponoć nalezą do tej samej osoby -- jeśli to ma jakieś znaczenie.
    Wcześniej nie miałem z tą karta problemów, jeśli nie liczyć braku
    możliwości płacenia spowodowanego moimi własnymi ograniczeniami
    -- własnoręcznie wyznaczonymi limitami, które okazały się zbyt
    małe na moje potrzeby. :) Dziś na pewno nie przekroczyłem żadnego
    z tych limitów. (wczoraj raczej też nie)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-07-21 22:01:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JerzyR" 4c476c26$...@n...home.net.pl

> [...]
    > prawidłowe, limit kredytowy też. Po próbie wyjaśnienia chciałem zapłacić jeszcze
    raz i to samo. Zapłaciłem kartą MC MediaMarkt

    Visa Gold -- taka sama karta.
    Czyli jest nadzieja na odzysk bez płacenia 50 złotych?
    Multi nie ma (; srebrowych. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2010-07-21 22:02:20
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Czy sklep ma prawo do zatrzymania karty?

    ja bym zatrzegł karte i poprosił o wydanie nowej - bezpłatnie - powód:
    bezzasadne zatrzymanie karty przez system.

  • 6. Data: 2010-07-21 22:19:07
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Multi nie ma (; srebrowych. ;)

    mają zwykłą VISE Credit. Zmieniłem na gold z uwagi na bezpłatne
    ubezpieczenie KL do karty

  • 7. Data: 2010-07-21 23:14:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JerzyR" 4c47725a$...@n...home.net.pl

    > mają zwykłą VISE Credit. Zmieniłem na gold z uwagi na bezpłatne ubezpieczenie KL do
    karty

    Mnie w oddziale powiedziano, że nie ma srebrnych w ogóle.

    Co więcej -- w opłatach wydanie duplikatu i zastrzeżenie karty
    jest bez opłat. :) I komu tu wierzyć? :)

    -=-

    Na szczęście dobiłem :) swoją przeciwniczkę w Auchan -- to ta, która mi
    zabrała wiadomą kartę. :) Majtek kupiłem 30. :)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i27orb$h5o$...@i...gazeta.pl

> [...]

    > Kiedyś ta sama kasjerka pomyliła się przy liczeniu innych majtek. Miała całą masę
    po 1.99 i JEDNE
    > za 2 złote -- policzyła 2 pary po 2 złote. :) Kasjerek jest dużo w Auchan? Owszem,
    ale i one mnie
    > pamiętają, i ja czasami ;) je pamiętam -- zwłaszcza te, które moimi majtkami
    czyszczą zapaćkaną
    > taśmę przy kasie. :)

    > Po powrocie do domu jeszcze raz posprawdzam -- metki majtek odeszły :) razem
    > z wieszaczkami. :) Ale został slip z terminala i same slipki oraz koszulki. :)

    Jeszcze nie wróciłem, ale już policzyłem -- piękna burza nad Białymstokiem i chłód.
    ;)
    21 stopni Celsjusza, ale momentami nawet 19 stopni... :)

    Nie lubię, gdy mnie okradają. :) I nie lubię, gdy moimi majtkami CELOWO czyszczą
    taśmę przy kasie. :) Zapłaciłem 49 złotych. :) (czyli za 20 majtek)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-07-21 23:22:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JerzyR" 4c476e6a$...@n...home.net.pl

    > ja bym zatrzegł karte i poprosił o wydanie nowej - bezpłatnie - powód: bezzasadne
    zatrzymanie karty przez system.

    Też bym tak zrobił, gdybym wiedział, że to da pożądany efekt -- nowy plastyk
    (nowa dziewica) za darmo. :) Szkoda -- bo to jej okres. :) (od 20) No i dla
    Multi szkoda -- w zbiorniku mam resztki paliwa. :) (tankowanie to około 200 złotych)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-07-22 07:05:15
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i27qjc$ma3$...@i...gazeta.pl...

    > Czy sklep ma prawo do zatrzymania karty?

    Ma.

    > Multi mówi, że gdybym kartę odzyskał, mógłbym nią nadal płacić.

    Problem ze zwrotem tej karty jest po pierwsze taki, że kasjerka za
    zatrzymanie karty otrzymuje prowizję. Po drugie karta może już być pocięta i
    pewnie jest.

  • 10. Data: 2010-07-22 10:07:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 23:52:39 +0200, JerzyR napisał(a):

    > widzieli z moją kartą żadnego problemu, ale też nie widzieli próby
    > autoryzacji. Limity w systemie transakcyjnym prawidłowe, limit kredytowy
    > też.

    Nie przekroczyłeś może limitu miesięcznego (nie limitu w okresie
    rozliczeniowym)?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl