  • 1. Data: 2009-01-30 19:24:29
    Temat: BPH przyjaźń procentuje czyli, czy bank może nie dotrzymać warunków oferty?
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    W listopadzie BPH miał oferte "przyjaźń procentuje" gdzie rekomendowany i
    rekomendujący pod warunkiem załozenia lokaty o tym samym czasie trwania
    mogli dostać na 12 mcy 8+2ekstra=10%.
    Oczywiście rekomendowany musiał byc nowym klientem BPH.
    Rekomendujący wypełniał specjalny certyfikat, który składał rekomendowany
    przy zakładaniu lokaty.
    Wydawanie certyfikatów miało być do 31.12 ale ważność certyfikatu do 31.01
    co gwarantował podpisem na certyfikacie dyrektor BPH Andrzej Budasz.

    Po obniżeniu stóp przez RPP , bank skrócił czas wydawania tych certyfikatów
    do 19.12.08.
    Obniżył oprocentowanie 1.01.09 do 6% i wprowadził nową ofertę "przyjaźń
    procentuje bis", gdzie oczywiście zmniejszono % do 6+2 i takie było na
    nowych certyfikatach ważnych do 13.02.09.

    2.01.09 jeden mój rekomendowany założył lokate jeszcze bez problemu na
    stary certyfikat ważny do 31.01.09 na 10%. Dwa dni temu dzwoniłem do odziału
    upewniając się , że kolejny rekomendowany może ze starym, ale ważnym
    certyfikatem założyć lokate na 10%, bo co prawda RPP znowu obniżyła % , ale
    oferta z lokatą 8+2% na certyfikacie, terminem ważności 31.1.09 i podpisem
    dyrektora BPH chyba zobowiązuje, otrzymałem odpowiedź, tak oczywiście
    założymy taką lokate.
    Problem wynikł dziś ,gdy ten sam pracownik w oddziale powiedział, że od rana
    mają inne wytyczne i mogą założyć lokate tylko na 4+ 2% , bo dziś obniżyli
    znowu oprocentowanie i coś tam, że to od niego to nie zależy, a ma mówic, że
    oprocentowanie na certyfikacie jest tylko przykładowe.
    Złożyłem reklamacje, pracownik potwierdził fakty + dołączyłem ksero
    certyfikatu.

    Jesli odpowiedzą szybko i pozytywnie, to nie ma sprawy, może pracownik źle
    zinterpretował polecenia zwierzchnika.
    Gorzej jezeli odpowiedzą ,że ich oferta potwierdzona na certyfikacie
    podpisem dyrektora, nie ma znaczenia i nikt ich nie zmusi do założenia
    lokaty na 10%.
    Czy ktoś ma pomysł, co w takiej sytuacji zrobić?
    I drugi problem na reklamacje mają podobno 90 dni, przeciez nikt nie będzie
    czekał z pieniędzmi w kieszeni, aż pare miesięcy?

    A jeszcze z ciekawostek wprowadzili nowa oferte "przyjaźń procentuje plus",
    z nowymi certyfikatami 4+4% na rok ważne do 20 .02.09 ,ale kwota od 1000zł
    do 10000zł i kupa dodatkowywych warunków, ROR, regularne wpłaty, czego
    wcześniej nie było.

    Pzdr
    mareK

  • 2. Data: 2009-01-31 02:12:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lokaty na 10%.
    > Czy ktoś ma pomysł, co w takiej sytuacji zrobić?

    Założyć lokatę na dostępnych warunkach i w tym czasie prowadzić spór o
    pozostałe kilka procent.

  • 3. Data: 2009-01-31 09:24:09
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Założyć lokatę na dostępnych warunkach i w tym czasie prowadzić spór o
    > pozostałe kilka procent.

    No nie specjalnie, bo przy założeniu lokaty na tych nowych warunkach klient
    podpisuje umowe, a więc zgode na oprocentowanie w niej zawarte czyli 6% i
    bank słusznie stwierdzi , że w tej sytuacji dostanie tylko 6%.
    Po drugie jeszcze w tej chwili można znaleźć lokaty kożystniejsze niż 6%
    w PBH.

    Bardziej interesuje mnie, czym można nacisnąć na bank, żeby dotrzymał umowy
    oprócz sądu, bo to kosztowne i długotrwałe.
    Może prasa albo nadzór bankowy?

  • 4. Data: 2009-01-31 09:46:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Bardziej interesuje mnie, czym można nacisnąć na bank, żeby dotrzymał
    > umowy oprócz sądu, bo to kosztowne i długotrwałe.

    Prasa na pewno. Nadzór bankowy raczej się takimi rzeczami nie interesuje.

  • 5. Data: 2009-01-31 10:12:34
    Temat: umowa
    Od: " asia" <a...@W...gazeta.pl>

    > Bardziej interesuje mnie, czym można nacisnąć na bank, żeby dotrzymał umowy
    > oprócz sądu, bo to kosztowne i długotrwałe.
    > Może prasa albo nadzór bankowy?

    rzecznik praw konsumenta, bo Pacta sunt servanda

  • 6. Data: 2009-01-31 12:27:09
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > umowy
    > oprócz sądu, bo to kosztowne i długotrwałe.

    Regulamin promocji bodajże przewidywał możliwość skrócenia oferty.

    pozd
    as

  • 7. Data: 2009-01-31 13:44:31
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Regulamin promocji bodajże przewidywał możliwość skrócenia oferty.

    Owszem nawet z tego skorzystali, bo wydawanie certyfikatów miałobyć do
    31.12, a skrócili do 19.12, ale co innego skrócenie okresu wydawania
    certyfikatów,
    a co innego zmiana daty ważności certyfikatu wypisana na nim i poświadczona
    podpisem dyrektora BPH.
    Regulamin oferty zresztą też zniknął z ich strony zaraz po 19.12.08r,
    przewidująco go skopiowałem.

    "pkt 6. Bank zastrzega sobie prawo przerwania lub zmiany zasad oferty
    specjalnej. Zmiany nie będą miały
    zastosowania do umów zawartych do dnia zmiany oferty specjalnej."

    Ja umowe zawarłem przed 19.12 i wtedy też przekazałem certyfikat, który ma
    datę ważności do 31.01.09r.
    Już 2.01 był problem, bo pracownik poczatkowo sugerował , że jest nowa
    oferta, to zasady też nowe i cytował mi nowy regulamin z oferty "przyjaźń
    procentuje bis", bo tylko taki był dostępny na stronie BPH, dopiero po
    konsultacji z dyrekcją stwierdził, że oczywiście honorują te stare
    certyfikaty i tak jeszcze było do 29.01,
    zmieniło się dopiero 30.01, nawet pracownikowi było trochę głupio
    i zaproponował napisanie reklamacji.

    Pzdr
    mareK