  • 1. Data: 2011-12-06 21:04:25
    Temat: BGŻOptima - Eurobank
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    5.12 przelew kasy z BGŻOptima do Eurobanku. Zwrócony. Zlecony ponowny
    przelew kasy na 6.12. Zwrotu dziś nie ma. Do Eurobanku dziś nie doszedł.
    Pytania:

    - gdzie jest moja kasa? W BGŻOptima, w Eurobanku czy w czarnej dziurze?

    - czy jutro kasa się znajdzie?

    - a jeśli się znajdzie, to w BGŻOptima czy w Eurobanku?

    Zapraszam do dywagacji na temat i odpowiedzi na pytania. Gdy się kasa
    znajdzie (na co liczę), podam prawidłową odpowiedź na (przynajmniej) dwa
    ostatnie pytania...

    --
    notveryoldman

  • 2. Data: 2011-12-06 21:47:03
    Temat: Re: BGŻOptima - Eurobank
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zapraszam do dywagacji na temat i odpowiedzi na pytania. Gdy się kasa
    > znajdzie (na co liczę), podam prawidłową odpowiedź na (przynajmniej) dwa

    Było o tym na grupie 5 dni temu:
    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/a
    29baf1375b51eb1?dmode=source

  • 3. Data: 2011-12-07 16:49:05
    Od: Grazyna Ł. <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "notveryoldman" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    Mam to samo. Wczoraj poszedł przelew do Eurobanku,dzisiaj nastąpił zwrot na
    k-to BGŻ Optima. Dzwoniłam na infolinię,nie wiedzą dlaczego Eurobank zrobił
    zwrot, powiedzieli że będą tą sprawę sprawdzać,ponieważ jest więcej takich
    sytuacji właśnie z Eurobankiem. Infolinia zasugerowała,że można ewentualnie
    zmienić konto powiązane na inne. Ja poczekam jeszcze,mam nadzieję,że sprawa
    się wyjaśni.

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 4. Data: 2011-12-07 17:43:05
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2011-12-07 17:49, Grazyna Ł. pisze:

> [...]
    > można ewentualnie zmienić konto powiązane na inne. Ja poczekam
    > jeszcze,mam nadzieję,że sprawa się wyjaśni.

    najpierw odpowiadam na moje pytania:

    - nie wiadomo, gdzie była kasa z 6 na 7.12, i kto na niej wtedy
    zarabiał. Na mój rozum, skoro zleciłem przelew 5., powinien wyjść z B do
    E 6 ranną sesją i wrócić jedną z późniejszych. Coś tu nie jest w porządku.

    - kasa się znalazła

    - w BGŻOptima, bo Eurobank zrobił zwrot

    Grażyna,

    też nie zmieniam rachunku powiązanego. Ma działać i już. Mogę poczekać.
    Ale zadzwonię na infolinię, żeby nadać dodatkowy impuls do działania.

    --
    notveryoldman

  • 5. Data: 2011-12-07 17:55:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 07 Dec 2011 18:43:05 +0100, notveryoldman napisał(a):

> [...]
    > zarabiał. Na mój rozum, skoro zleciłem przelew 5., powinien wyjść z B do
    > E 6 ranną sesją i wrócić jedną z późniejszych. Coś tu nie jest w

    Zauważ, że banki mają zazwyczaj zapisy w swoich umowach/regulaminach, że
    postarają się wykonać przelew bez zbędnej zwłoki albo coś w ten deseń. I
    w 99,99% przypadków tak jest. No ale błędy lub przestoje się jednak
    czasami zdarzają. Akurat u Ciebie co innego było powodem.

    > - w BGŻOptima, bo Eurobank zrobił zwrot

    W Eurobanku jest tak, że jak źle wypełnisz dane do przelewu (imię,
    nazwisko i nie pamiętam czy coś jeszcze - poszukaj w archiwum grupy) to
    nie przyjmą takiego przelewu i odbiją. Tak mają i są chyba aktualnie
    jedynym bankiem w PL, który takie praktyki uprawia.

    Xenocide

  • 6. Data: 2011-12-07 18:00:04
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 7 Gru, 17:49, Grazyna Ł. <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zmienić konto powiązane na inne. Ja poczekam jeszcze,mam nadzieję,że sprawa

    Przeciez to jest bardzo proste, w przelewie z Optimy mamy...

    Nazwa/imię i nazwisko odbiorcy: Rachunek Powiązany

    Jesli jest sprawdzana zgodnosc nazwy z nazwiskiem odbiorcy to przelewy
    sa odrzucane :).

    MK

  • 7. Data: 2011-12-07 18:29:11
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Przeciez to jest bardzo proste, w przelewie z Optimy mamy...

    >Nazwa/imię i nazwisko odbiorcy: Rachunek Powiązany

    >Jesli jest sprawdzana zgodnosc nazwy z nazwiskiem odbiorcy to przelewy
    >sa odrzucane :).

    Czemu bzdury powtarzasz? W przelewach z Optimy mamy poprawne dane. Imię,
    nazwisko, adres. Fragment "Rachunek powiązany" nie występuje!
    Optima ma całą litanię głupot, niedoróbek i bugów, ale nie taki. Sprawdzane
    na przelewach do Meritum, który też sprawdza dane nadawcy.

  • 8. Data: 2011-12-07 18:40:44
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 7 Gru, 19:29, "mx" <@m...@o...pl@> wrote:

    > Czemu bzdury powtarzasz? W przelewach z Optimy mamy poprawne dane. Imi ,
    > nazwisko, adres. Fragment "Rachunek powi zany" nie wyst puje!
    > Optima ma ca litani g upot, niedor bek i bug w, ale nie taki. Sprawdzane
    > na przelewach do Meritum, kt ry te sprawdza dane nadawcy.

    Dlaczego klamiesz? ;)
    http://macka.w.interia.pl

    MK

  • 9. Data: 2011-12-07 19:24:14
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Dlaczego klamiesz? ;)
    >http://macka.w.interia.pl

    Zaprawdę?
    http://img276.imagevenue.com/img.php?image=285466635
    _Optima_122_49lo.jpg

    Porównaj:
    imię: .......ek
    nazwisko: ................ki
    ulica: L........a
    kod: 0........7
    miasto: O...........a

  • 10. Data: 2011-12-07 19:30:44
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 7 Gru, 20:24, "mx" <@m...@o...pl@> wrote:

    > Porównaj:
    > imię: .......ek
    > nazwisko: ................ki
    > ulica: L........a
    > kod: 0........7
    > miasto: O...........a

    A jaki to ma zwiazek w tym co ja wpisane w polu nazwa odbiorcy?

    MK