  • 1. Data: 2012-10-27 15:51:34
    Temat: BGŻ Optima
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    Loguję się ja do mojego konta w Optimie i co widzę?

    58 2030 2267 2000 xxxx xxxx xxxx Rachunek Główny 5,80 % / 6,30 %

    Wyższe oprocentowanie obowiązuje dla "nowych środków" zaksięgowanych na
    rachunku głównym.
    Drogi Kliencie,
    Dziękujemy Ci za zaufanie i powierzone oszczędności. Mamy nadzieję, że
    oferta BGŻOptima spełniła Twoje dotychczasowe oczekiwania.
    Za chwilę rozpoczynamy nową promocję i wierzymy, że spotka się ona z
    Twoim zainteresowaniem.
    W okresie od 28 października 2012 r. do 04 lutego 2013 r. ("Okres
    promocji") do oprocentowania środków pieniężnych zgromadzonych na
    Rachunkach Oszczędnościowych, stosowane są promocyjne, wyższe stopy
    procentowe zgodnie z niżej określonymi zasadami promocji.

    Zasady promocji
    1. Definicje:

    1) Saldo Początkowe - suma środków pieniężnych zgromadzonych na
    Rachunkach Oszczędnościowych oraz Rachunkach Lokat Terminowych w ramach
    Konta BGŻOptima Klienta, wyliczona na koniec dnia poprzedzającego
    pierwszy dzień Okresu Promocji,
    2) Saldo Bieżące - suma środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunkach
    Oszczędnościowych oraz Rachunkach Lokat Terminowych w ramach Konta
    BGŻOptima Klienta, wyliczana na koniec danego dnia Okresu Promocji,
    3) Zmiana Salda - wyliczana na koniec danego dnia Okresu Promocji kwota
    stanowiąca wynik odjęcia Salda Początkowego od Salda Bieżącego
    wyliczonego w tym samym dniu Okresu Promocji,
    4) Saldo Początkowe Rachunku Głównego - suma środków pieniężnych
    zgromadzonych na Rachunku Głównym w ramach Konta BGŻOptima Klienta,
    wyliczona na koniec dnia poprzedzającego pierwszy dzień Okresu Promocji,
    5) Saldo Bieżące Rachunku Głównego - suma środków pieniężnych
    zgromadzonych na Rachunku Głównym w ramach Konta BGŻOptima Klienta,
    wyliczana na koniec danego dnia Okresu Promocji,
    6) Zmiana Salda Rachunku Głównego - wyliczana na koniec danego dnia
    Okresu Promocji kwota stanowiąca wynik odjęcia Salda Początkowego
    Rachunku Głównego od Salda Bieżącego Rachunku Głównego wyliczonego w tym
    samym dniu Okresu Promocji,
    7) Kwota Zwiększenia - kwota równa mniejszej z kwot stanowiących Zmianę
    Salda i Zmianę Salda Rachunku Głównego w danym dniu Okresu Promocji,
    przy czym w sytuacji równości kwot stanowiących Zmianę Salda i Zmianę
    Salda Rachunku Głównego, przyjmuje się, że Kwota Zwiększenia jest równa
    kwocie stanowiącej Zmianę Salda. Kwota Zwiększenia jest ustalana każdego
    dnia w Okresie Promocji.

    2. Środki pieniężne zgromadzone na Rachunku Głównym podlegają
    oprocentowaniu w Okresie Promocji, zgodnie z poniższymi zasadami:
    1) jeżeli Zmiana Salda jest w danym dniu Okresu Promocji równa zeru lub
    stanowi wartość ujemną, to w odniesieniu do środków pieniężnych
    zgromadzonych na Rachunku Głównym w tym dniu, stosowana jest promocyjna
    stała stopa procentowa wynosząca 5,80% w skali roku,
    2) jeżeli Zmiana Salda w danym dniu Okresu Promocji stanowi wartość
    dodatnią i jednocześnie Zmiana Salda Rachunku Głównego jest w tym dniu
    równa zeru lub stanowi wartość ujemną, to w odniesieniu do środków
    pieniężnych zgromadzonych na Rachunku Głównym w tym dniu, stosowana jest
    promocyjna stała stopa procentowa wynosząca 5,80% w skali roku,
    3) jeżeli Zmiana Salda w danym dniu Okresu Promocji stanowi wartość
    dodatnią i jednocześnie Zmiana Salda Rachunku Głównego w tym dniu
    stanowi wartość dodatnią, to w tym dniu w odniesieniu do:
    a) tej części środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunku Głównym,
    która odpowiada Kwocie Zwiększenia, nie przekraczającej jednak kwoty 40
    000 zł, stosowana jest promocyjna stała stopa procentowa w wysokości
    6,30% w skali roku;
    b) pozostałej części środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunku
    Głównym, stosowana jest promocyjna stała stopa procentowa w wysokości
    5,80% w skali roku.
    3. W Okresie Promocji środki pieniężne zgromadzone na Rachunkach
    Celowych oprocentowane są według promocyjnej stałej stopy procentowej
    wynoszącej 5,80% w skali roku.
    4. Po upływie Okresu Promocji, środki pieniężne zgromadzone na
    Rachunkach Oszczędnościowych podlegają oprocentowaniu według
    standardowych stóp procentowych, w aktualnej wysokości, zgodnie z Tabelą
    Oprocentowania.

  • 2. Data: 2012-10-27 16:24:42
    Temat: Re: BGŻ Optima
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 27.10.2012 o 15:51 wiatrak <w...@y...pl> pisze:

> [...]
    > Rachunkach Oszczędnościowych oraz Rachunkach Lokat Terminowych w ramach
    > Konta BGŻOptima Klienta, wyliczona na koniec dnia poprzedzającego

    fajnie, szczęśliwie akurat w piątek wylałem wszystkie środki z Optimy :)
    [sas]

  • 3. Data: 2012-10-27 16:32:49
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

> [...]

    > b) pozostałej części środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunku
    > Głównym, stosowana jest promocyjna stała stopa procentowa w wysokości

    Czy dobrze rozumuję:
    - wlewam w poniedziałek do optima np. 10000, nowe środki, powinny więc
    załapać się na 6.3%,
    - we wtorek wylewam z optimy 1 zł, więc zmiana salda nie stanowi już
    wartości dodatniej, przez co całe 9999 błędzie oprocentowane w wysokości
    5.8%?
    Jeśli tak, to sprytnie, sprytnie to wykombinowali.

    [sas]

  • 4. Data: 2012-10-27 16:39:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "[sas]" <n...@e...com> writes:

> [...]
    > - we wtorek wylewam z optimy 1 zł, więc zmiana salda nie stanowi już
    > wartości dodatniej, przez co całe 9999 błędzie oprocentowane w

    Mi tak nie wychodzi, ale chętnie zapoznam się z Twoim tokiem
    rozumowania, bo może coś przeoczyłem.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 5. Data: 2012-10-27 16:44:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    [...]
    > Mi tak nie wychodzi, ale chętnie zapoznam się z Twoim tokiem
    > rozumowania, bo może coś przeoczyłem.
    >
    > KJ

    Inna sprawa, że ja art. 2 ("Środki pieniężne zgromadzone na Rachunku
    Głównym podlegają oprocentowaniu w Okresie Promocji, zgodnie z
    poniższymi zasadami:") napisałbym pewnie:
    1) jeśli kwota zwiększenia jest <= to oprocentowanie jest 5.8%
    2) jeśli -"- >= to (i tu pkt.3)
    Wychodzi na to samo, a jest imo prościej.

    KJ
    If I had a Q-TIP, I could prevent th' collapse of NEGOTIATIONS!!

  • 6. Data: 2012-10-27 16:45:28
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 27.10.2012 o 16:39 Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Mi tak nie wychodzi, ale chętnie zapoznam się z Twoim tokiem
    > rozumowania, bo może coś przeoczyłem.

    mniejsza o mój tok rozumowania (być może błędny), w takim razie cieszę
    się, że się mylę :)
    aczkolwiek chętnie dowiedziałbym się jak rozumieć ten punkt, najlepiej na
    jakimś przykładzie:
    ... itd.
    [sas]

  • 7. Data: 2012-10-27 16:46:29
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 27 października 2012 16:32:54 UTC+2 użytkownik [sas] napisał:

> [...]
    >
    > 5.8%?
    >
    > Jeśli tak, to sprytnie, sprytnie to wykombinowali.

    Też tak przez chwilę to zrozumiałem, ale potem znalazłem błąd w swym rozumowaniu ;)
    Błędnie obliczyłeś zmianę salda, bo odjąłeś slado z dnia bieżącego od salda z dnia
    poprzedniego, a masz odjąć z dnia "0" czyli dnia przed rozpoczęciem promocji :)

  • 8. Data: 2012-10-27 16:50:37
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 27.10.2012 o 16:46 <g...@g...com> pisze:

> [...]
    > rozumowaniu ;) Błędnie obliczyłeś zmianę salda, bo odjąłeś slado z dnia
    > bieżącego od salda z dnia poprzedniego, a masz odjąć z dnia "0" czyli

    no tak, w takim wypadku, to wszystko jasne :)
    [sas]

  • 9. Data: 2012-10-27 16:58:33
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "[sas]" <n...@e...com> writes:

    > ... itd.
    > [sas]

    Wg mnie jest tak
    śledzone są 2 wartośći
    1 - saldo rachunku głównego
    2 - saldo wszystkich rachunków i lokat danego klienta

    Na dzień 27-X wylicza się oba salda "S"tartowe
    S1 - saldo początkowe r-ku głównego i
    S2 - saldo sumy
    następnie na każdy dzień d wyznacza się saldo "B"ieżące

    B1(d) - głównego
    B2(d) - wszystkich

    z tego liczy się "Z"mianę salda (względem Sx) czyli
    Z1(d) = B1(d)-S1 czyli zmiana salda r-ku głównego na dany dzień względem S1
    Z2(d) = B2(d)-S2 -czyli zmiana sumy

    następnie bieże sie "K"wotę zwiększenia na dany dzień
    K(d)=min(Z1(d);Z2(d)) (wbrew nazwie może być ujemna :) )

    jeśli Z1(d)>=0 i Z1(d)>=0 to kwota min(K(d); 40000) w danym dniu jest oprocentowana
    na 6.3,
    a reszta 5.8

    Uf.

    KJ

    When someone says "I want a programming language in which I need only
    say what I wish done," give him a lollipop.

  • 10. Data: 2012-10-27 20:30:36
    Od: a...@w...pl

    Znaczy się zdefiniowanie przelewu wylania kasy dziś tj. w sobotę 27.X. raczej na
    saldo nie wpłynie?

    Szkoda, że na forach nie ma żadnych przecieków odnośnie tego typu promocji. W sumie i
    tak szykuję się na rekomendacyjną do synca.
    pozdr.