  • 11. Data: 2002-12-25 17:43:13
    Temat: Re: Automaty BPH - OT
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Wed, 25 Dec 2002 08:25:23 +0100, jo44 napisał(a):

    >jedynym co mnie wkurza jest przekonanie o niemylności i entuzjazm
    >dla tego komputera co stoi w Łodzi, Warszawie, czy gdzie indziej,
    >a jest nazywany przez tychze entuzjastow bankiem. Dla bankow, czyli tzw

    Czyli jak nie ma marmurowych siedzib to nie jest godzien zaufania? A ja
    sądziłem że istotnejszy jest BFG... :)

    [...]

    >a wg piszacego powinno chodzic: na wszystkim , pod wszystkim i byc
    >zabezpieczone przed wszystkim traktuje jako czepianie sie. Kolega niczego

    Po prostu miałem do czynienia z systemem PeKaO S.A. - normalny, nie
    udziwniony, działa bez problemu z każdym systemem, jedyne wymaganie to
    przeglądarka obsługująca SSL. A potem inne banki powymyślały dziwaczne
    rozwiązania oparte o alpejskie kombinacje Javy, Javascriptu i activeX, które
    ledwo co działały nawet w zalecanej konfiguracji programowej...

    >nie sprawdzil, a wszystko wie. A ja sprawdzilem, wiem mniej (chociaz pod
    >UNIXem pracowalem, a i z LINUXem od czasu do czasu), ale u mnie
    >chodzi. Stąd pewna zlosliwosc w pytaniu o DOS.

    A co, miałem wykupywać tę usługę? Przeczytałem o problemach z non-MS Javą i
    to mi wystarczyło...
    Co do samego systemu - przynajmniej jakiś czas temu NIE PRZEWIDYWAŁ czegoś
    takiego jak papierowe potwierdzenie przelewu. Uważam to za bardzo dużą
    wadę... I proszę nie pisz o drukowaniu świstka z formułą "dokument
    elektroniczny" - tylko najpierw przekonaj urzędasa w ZUSie że to JEST
    dokument :(

    >A jesli chodzi o, jak to mowisz, entuzjazm - jesli mozna byc entuzjasta
    >komputera w Lodzi, to dlaczego nie mozna byc entuzjasta Banku??
    >(Zwlaszcza, ze jest calkiem dobry).

    Ja w zasadzie używam BPH tylko i wyłącznie do płacenia ichnią VC debetową...
    No, czasami używam ich VE żeby sprawdzić stan konta/zrobić wyciąg, bo
    bankomaty BPH jakoś albo nie po drodze, albo nie działają, albo taaaka
    kolejka do nich :) Myśl o wpłaceniu gotówki (wypłatę dostaję w gotówce)
    przyprawia mnie o dreszcze, jak pomyślę o tych BPHowych kolejkach, to
    samo tyczy się odbierania w oddziale kart czy załatwiania byle drobiazgu:
    godzinne czekanie do okienka/konsultanta.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 12. Data: 2002-12-25 17:55:13
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki"
> [...]
    > samo tyczy się odbierania w oddziale kart czy załatwiania byle drobiazgu:
    > godzinne czekanie do okienka/konsultanta.

    Było mieć konto w byłym PBK ;-) Zeszłoroczna fuzja a zwłaszcza nowa TOiP
    sprawiła cud. W oddziale gdzie miałem kiedyś rachunek panuje teraz cisza i
    spokój. Powiem nawet - martwa cisza.

    Bogdan

  • 13. Data: 2002-12-25 18:16:36
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Wed, 25 Dec 2002 18:55:13 +0100, Bogdan B. napisał(a):
> [...]

    >sprawiła cud. W oddziale gdzie miałem kiedyś rachunek panuje teraz cisza i

    Hmm będę musiał sprawdzić - bo mam charge'owego Mastercarda i podobno muszę
    wymienić (tu 'drobna' uwaga: BPH nie raczyło mi choćby o tym pisnąć :-E)...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 14. Data: 2002-12-27 08:06:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki"

    > Hmm będę musiał sprawdzić - bo mam charge'owego Mastercarda i podobno
    muszę
    > wymienić (tu 'drobna' uwaga: BPH nie raczyło mi choćby o tym pisnąć
    :-E)...

    ten nowy jest charge ale 0% prowizji za bezgotowkowe, a PBK zawsze zdzieralo
    z klienta i tam nigdy MC sobie nie wyrabialem
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-12-27 11:42:56
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Dec 2002 00:04:42 +0100, w <auap6a$jtk$1@korweta.task.gda.pl>,
    "jo44" <j...@o...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Bogdan B." napisał w wiadomo?ci ...

    > Osobiscie Ci odpowiem, ze mam tam konto, do obslugi ktorego
    > uzywam i Windows i Linuksa, i IE i Netscape'a. Jakos mi to chodzi.

    Świetnie się pracuje na tym kulawym Sezamie na przeciążonej linii,
    wręcz wspaniale... Też sobie kiedyś chwaliłem sobie BPH, ale
    "nowy" Sezam to totalne nieporozumienie, a dodając do tego zmiany w
    TOiP nie pozostaje nic innego jak stamtąd uciec.

    Śmieszne, że ktoś to sobie jeszcze chwali...

  • 16. Data: 2002-12-27 23:56:12
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" napisał w wiadomości ...

    > Śmieszne, że ktoś to sobie jeszcze chwali...

    Trudno mi cos powiedziec z autopsji o wspolpracy z innymi
    bankami, ale obserwujac pnb, widze, ze to samo maja
    inni uzytkownicy z innymi bankami. Po co wiec
    mam "zmieniac rzad"??

  • 17. Data: 2002-12-28 12:19:22
    Od: t...@f...onet.pl (Jacek Sitowski)

    W dniu Wed, 25 Dec 2002 17:43:13 +0000 (UTC), j...@c...pl (Jacek
    Osiecki) napisał(a):

    >Ja w zasadzie używam BPH tylko i wyłącznie do płacenia ichnią VC debetową...
    >No, czasami używam ich VE żeby sprawdzić stan konta/zrobić wyciąg,

    Jakie korzyści płyną dla Ciebie z wyciągania przy kasie VC zamiast VE
    BPH-u?

    Jacek Sitowski

  • 18. Data: 2002-12-28 12:47:31
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 28 Dec 2002 00:56:12 +0100, w <auipav$ap0$1@korweta.task.gda.pl>,
    "jo44" <j...@o...pl> napisał(-a):

    > Trudno mi cos powiedziec z autopsji o wspolpracy z innymi
    > bankami, ale obserwujac pnb, widze, ze to samo maja
    > inni uzytkownicy z innymi bankami. Po co wiec
    > mam "zmieniac rzad"??

    Jako użytkownik paru takich kont zaręczam, że takich problemów jak z
    Sezamem nie ma nikt inny.

  • 19. Data: 2002-12-28 13:37:07
    Od: z...@p...onet.pl

    > Jakie korzyści płyną dla Ciebie z wyciągania przy kasie VC zamiast VE
    > BPH-u?

    to chyba oczywiste.
    1. brak autoryzacji poniżej floor limit.
    2. możliwośc płacenia tak gdzie karty elektroniczne nie są akceptowane
    (imprintery, posy offlinowe)

  • 20. Data: 2002-12-28 13:38:03
    Od: z...@p...onet.pl

    > to chyba oczywiste.
    > 1. brak autoryzacji poniżej floor limit.
    > 2. możliwośc płacenia tak gdzie karty elektroniczne nie są akceptowane
    > (imprintery, posy offlinowe)

    sorry zapomniałem.
    3. autoryzacja zastępcza (pos nie działa to na magiel)