  • 91. Data: 2009-12-18 16:49:51
    Temat: Re: Alior & zmiany na gorsze
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hggaf4$qgt$1@inews.gazeta.pl

    > No, ale to jest dziwne - jak się go spytałem dlaczego kupuje piwo w
    > sklepie a nie w lokalu to powiedział, że jest taniej.

    A nie powiedział, że piwo ze sklepu jakoś smakuje i przynajmniej masz jako
    taki wybór? :)

    > Przy zakupach oszczędzać potrafimy przy korzystaniu z banków już nie -
    może to jakaś
    > narodowa ułomność ;)

    A może to brak kampanii ze strony banków? Może to przenoszenie kont coś
    zmieni na lepsze...

  • 92. Data: 2009-12-18 16:51:10
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Piotrek "Alchemik"" news:hggber$8jk$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > ew. do przelkniecia, ale jesli daloby sie znalezc cos lepszego - to nie
    > zamierzam tam trzymac pieniedzy.
    > Wlasnie dlatego sie zastanawialem, czy warto moze skasowac karte w
    > Aliorze, zalozyc konto w DBnet i wplacac tam co jakis czas pare stow,
    > ktore potrzebuje wyplacic z bankomatu i tak z tego korzystac? Czy warto
    > wogole sie przeniesc na DBnet? Czy moze jest jakis inny bank, ktory nie
    > pobiera oplat za prowadzenie konta i karte, przelewy przez net ma za
    > darmo i wyplaty z bankomatow sa za darmo co najmniej w Euronecie? Mbank
    > i Polbank odpadaja, bo mam tam juz konta.

    Zostaje DB24. Ewentualnie getin jeżeli wykręcasz kartą min. 300 zł/miesiąc.

  • 93. Data: 2009-12-18 17:25:52
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won>

    On 2009-12-18 17:51, Valdi wrote:
    > "Piotrek "Alchemik"" news:hggber$8jk$1@inews.gazeta.pl

    > Zostaje DB24. Ewentualnie getin jeżeli wykręcasz kartą min. 300 zł/miesiąc.

    Wykrecasz karta = placisz, czy wyplacasz z bankomatu?
    Jak placisz, to odpada

    --
    A.L.C.H.E.M.I.K. kilobyte[at]tlen[dot]pl
    :Artificial Lifelike Construct Hardwired

  • 94. Data: 2009-12-18 18:17:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > Ale gdzie logika:
    > 1. masz bank, w ktorym za kartę 0 zł i oprocentowanie ror 0% - nie
    > placisz i nic od banku (odsetki) nie dostajesz (pomijam fakt, ze mozna
    > kase przelac na KO i cos na tym zarobic),
    > 2. inny bank - placisz x zl za konto/karte ale konto jest oprocentowane
    > i aby zrownowazyc oplaty musisz iles tam trzymac - też wychodzisz na
    > zero jeżeli gdzieś po drodze państwo nasze nie pobierze podatku

    Za 5 PLN minus to co się naliczy na ROR mam bezpłatne wszystkie
    bankomaty, bo reszta usług jest darmowa. Mnie się i tak na ROR w Alior
    nalicza więcej niż 5 PLN miesięcznie. Po prostu potrzebuję mieć tyle
    pieniędzy dostępnych bez kombinowania.

    W mBanku nie zapłacę za to samo nic ale też i nic mi się na ROR nie
    naliczy. Do tego nie mam wszystkich bankomatów bezpłatnych.

    No i co się bardziej opłaca ?

    > a ja ich nie lubię, wolę "egzotyczne" bankomaty np. KB, które wydają 20
    > zł ;-)

    Nie mam pojęcia po co miałbym wypłacać 20 PLN. Ja ostatnio dokonuję
    takich wypłat, ze i w VW Bank bym miał darmowe wypłaty.

    --
    Mithos

  • 95. Data: 2009-12-18 18:21:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    xbartx pisze:
    > Ja tutaj chciałbym dodać 3 gr w temacie "częstego wypłacania". Jeżeli
    > mamy wypłaty z wszystkich bankomatów za darmo, to jest większe
    > prawdopodobieństwo jakiegoś zeskanowania karty - wypłacamy w różnych
    > miejscach i przeważnie częściej. Także czy ROR jest oprocentowany czy
    > nie, to dla własnej spokojności lepiej mieć osobne konto tylko do wypłat
    > z niewielką ilością gotówki na nim.

    Ja akurat praktycznie zawsze wypłacam z tych samych bankomatów. Tyle, że
    są to bankomaty bardzo różnych banków (Peako, Millennium, Euronet,
    Eurobank, KB czasem Citi wcześniej często korzystałem z ING ale
    przestały działać z kartą Alior).

    Oczywiście jestem w stanie przeżyć na samych Euronetach ale nie wiem czy
    mi się za 2 PLN chce cokolwiek kombinować (teraz płacę 3 PLN i jakoś
    mnie to nie boli, bo i tak mam więcej z % na ROR).

    --
    Mithos

  • 96. Data: 2009-12-18 18:23:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotrek "Alchemik" pisze:
    > No wlasnie tez zajrzalem na ich stronę i wyglada na to, ze te zmiany są
    > ew. do przelkniecia, ale jesli daloby sie znalezc cos lepszego - to nie
    > zamierzam tam trzymac pieniedzy.

    Ja chciałem zwrócić uwagę na jeden fakt.

    Alior informuje o takich zmianach z 2-3 miesięcznym wyprzedzeniem. W
    Polskich warunkach to szok, w końcu BRE słynie z powiadomień w stylu "od
    jutra zmieniamy" albo "wczoraj zmieniliśmy".

    Chociaż swojego czasu Alior też zaliczył ZTCP manewr z podmianką TOiP.

    --
    Mithos

  • 97. Data: 2009-12-18 19:11:30
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-18 19:17, Mithos pisze:
    > Nie mam pojęcia po co miałbym wypłacać 20 PLN. Ja ostatnio dokonuję
    > takich wypłat, ze i w VW Bank bym miał darmowe wypłaty.

    Wiesz, nie wszyscy mieszkaja w Warszawie

    --
    Raf

  • 98. Data: 2009-12-18 19:22:48
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Piotrek "Alchemik"" news:hggdvs$gmf$1@inews.gazeta.pl

    > Wykrecasz karta = placisz, czy wyplacasz z bankomatu?
    > Jak placisz, to odpada

    No to odpada...

  • 99. Data: 2009-12-18 19:23:51
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Mithos" news:hggh0n$q46$1@news.onet.pl

    > W mBanku nie zapłacę za to samo nic ale też i nic mi się na ROR nie
    > naliczy. Do tego nie mam wszystkich bankomatów bezpłatnych.

    Masz ale kosztuje to więcej niż w Aliorze tj. odsetki Ci na to nie
    zarobią...

    > Nie mam pojęcia po co miałbym wypłacać 20 PLN. Ja ostatnio dokonuję
    > takich wypłat, ze i w VW Bank bym miał darmowe wypłaty.

    Nadziany chłopak! :)

  • 100. Data: 2009-12-18 19:24:56
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Mithos" news:hggha5$q46$3@news.onet.pl

> [...]
    > jutra zmieniamy" albo "wczoraj zmieniliśmy".
    > Chociaż swojego czasu Alior też zaliczył ZTCP manewr z podmianką TOiP.

    Cywilizują się chłopaki, że by jeszcze im te karty wszędzie działały to by
    było pięknie.