  • 91. Data: 2004-09-21 20:33:30
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    w wiadomości <news:tq21l0l8kr8sa141k9md6gi0cjdn1jq2ua@4ax.com> wstukał:

    > ewidencja i rejestr nie ma znaczenia. Liczy się własność. Zerknij do

    Khem, czy ja nie umiem czytać i pisać (to już dziś drugi raz -- pierwsza
    była Glenn), ale w tamtym poście stawiasz przeciwną tezę -- do tej w
    <news:gf11l01n2678hscantcdk9325d5htojqm9@4ax.com> -- z którą się całkowicie
    zgadzam.

    --
    Order the latest cumulative PTF package +++++++++++++++++++ SF99510
    Group HIPER PTF +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ SF99097

  • 92. Data: 2004-09-21 20:36:16
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Khem, czy ja nie umiem czytać i pisać (to już dziś drugi raz -- pierwsza
    > była Glenn),

    No już już - odszczekuję ;-)))

  • 93. Data: 2004-09-21 20:48:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004 22:13:31 +0200, yayco
    <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:

    >Ja sprzeczności nie widzę.

    hmmm, nie widzisz sprzeczności między "płacić" a "nie płacić"?

    >Cała ta strona jest dotyczy abonamentu odprowadzanego przez firmy, a p.7
    >jest ilustracją wyjątku, jakim jest abonament osoby fizycznej.

    KRRiTV twierdzi, że o tym czy abonament się należy decyduje to czy się
    wzięło radio na fakturę czy nie, a to IMHO bzdura nie mająca żadnych
    podstaw nawet w tej /.../ ustawie.

    Twierdzę, że jeśli osobiście prowadzę DG i jako ŚT mam samochód, a w
    nim radio, to płacić abonamentu osobno za to radio nie mam obowiązku.

    >Co więcej, ta strona nie jest aktem prawnym, a co najwyżej popularną
    >(Q&A) wykładnią osławionego rozporządzenia.

    oczywiście, ale dobrze byłoby, żeby informacje tam zawarte nie
    wprowadzały w błąd. To w końcu urząd państwowy, a nie jakiś "blog" :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 94. Data: 2004-09-21 20:52:08
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004 22:33:30 +0200, 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    >Khem, czy ja nie umiem czytać i pisać (to już dziś drugi raz -- pierwsza
    >była Glenn), ale w tamtym poście stawiasz przeciwną tezę -- do tej w
> [...]

    jakoś koślawo tam wyszło: ja twierdzę, że osoba fizyczna prowadząca DG
    nie musi płacić za odbiorniki zainstalowane w aucie - nawet gdy jest
    to auto używane w owej działalności. Jesli "firma" (z tego postu) ma
    osobowość prawną, to już jej to wyłączenie nie dotyczy.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 95. Data: 2004-09-21 21:01:52
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-21 22:48, kiedy Jarek Andrzejewski
    napisał(a) co następuje:

    > hmmm, nie widzisz sprzeczności między "płacić" a "nie płacić"?

    Po pierwsze, link został podesłany na pytanie dlaczego osoba fizyczna
    (nie prowadząca DG) nie musi płacić za radio w samochodzie. Na to
    pytanie punkt 7 odpowiada klarownie.
    Po drugie, w kwestii płacić, czy nie płacić w ogóle się nie
    wypowiadałem, co łatwo sprawdzić. Nie wypowiadam się w kwestiach, które
    (jak choćby DG) nie dotyczą mnie bezpośrednio, albo o których nie mam
    satysfakcjonującej wiedzy.
    Po trzecie, kwestie szczegółowe dotyczące DG osoby fizycznej i takiejże
    osoby pojazdu z radiem, zostały poruszone w innym subwątku, do którego
    również się nie ustosunkowywałem.
    Po czwarte, co do poziomu działu prawnego KRRiT to nikt (poza KRRiT,
    Alksandrą Jakubowską i mis Pabianic) nie ma od dawna wątpliwości.
    Po piąte, w świetle orzeczenia TK, całą sprawa i tak ma charakter
    prowizorki.
    I żeby uprzedzić zarzut: nie, nie cieszę się z tego, że w tym kraju jest
    złe prawo.

  • 96. Data: 2004-09-21 23:35:31
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004 23:01:52 +0200, yayco
    <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:

    >Po pierwsze, link został podesłany na pytanie dlaczego osoba fizyczna
    >(nie prowadząca DG) nie musi płacić za radio w samochodzie. Na to
    >pytanie punkt 7 odpowiada klarownie.

    IMHO nie ma znaczenia czy prowadzi czy nie: jeśli auto należy do osoby
    fizycznej to osobny abonament nie jest wymagany.

    >Po czwarte, co do poziomu działu prawnego KRRiT to nikt (poza KRRiT,
    >Alksandrą Jakubowską i mis Pabianic) nie ma od dawna wątpliwości.

    :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 97. Data: 2004-09-22 08:24:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sun, 19 Sep 2004 19:52:13 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >Co oczywiście nie rodzi obecnie żadnych skutków prawnych, gdyż wejście w
    >życie wyroku zostało odroczone o 12 miesięcy.

    Owszem, rodzi. TK uznał, że opłaty ni emają podstaw prawnych. Nie
    można kara za to, że ktoś nie płaci podatku nałożonego niezgodnie z
    prawem.
    --
    ___________ (R)

  • 98. Data: 2004-09-22 08:24:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004 18:22:00 +0200, Artur Czeczko
    <a...@c...mrowisko.one.pl> wrote:

    >Jak by Ci tu wytłumaczyć... Zawsze można wyjechać z tego kraju.
    >A tymczasem według obowiązującego prawa należy płacić abonament
    >RTV i jeśli nie płacisz go, to bynajmniej nie jest to powód
    >do chwalenia się...

    Wybacz, ale chrzanisz. Według obowiązującego prawa abonament nei jest
    obowiązkiem.
    --
    ___________ (R)

  • 99. Data: 2004-09-22 08:34:40
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-22 10:24, kiedy Adam Płaszczyca
    napisał(a) co następuje:

    > Owszem, rodzi. TK uznał, że opłaty ni emają podstaw prawnych. Nie
    > można kara za to, że ktoś nie płaci podatku nałożonego niezgodnie z
    > prawem.

    Przykro mi, ale nie masz racji. Uznanie niezgodności aktu normatywnego z
    konstytucją przez Trybunał Konstytucyjny, nie czyni tego aktu nieważnym
    natychmiast (gdyby tak było to od jakiegoś czasu nie byłoby w Polsce
    *żadnej* służby zdrowia). Dopiero brak konwalidacji (wydania aktu
    normatywnego zgodnego z konstytucją) w terminie określonym przez
    Trybunał (termin taki został wyznaczony) deroguje (czyni nieważnym)
    tenże akt.
    A zatem karać można. Co nie znaczy, że uważam, że należy.

  • 100. Data: 2004-09-22 09:47:47
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > ROTFL. Teraz to prawo za to jest jasne i proste.

    Teraz jest konstruowane przez prawników - w znacznej części.