eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bankowość mobilna czeka na boom

Bankowość mobilna czeka na boom

2012-07-11 13:54

Bankowość mobilna czeka na boom

Smartfon © Jess Yu - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Korzystanie z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych zyskuje w Polsce na popularności. Coraz więcej czynności w sieci wykonywanych jest za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. Okazuje się jednak, że polscy internauci stosunkowo rzadko używają tych urządzeń w celach związanych z szeroko pojętą bankowością. Raport Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR) "Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności" prezentuje najważniejsze przyczyny takiego stanu rzeczy.

Przeczytaj także: Bankowość mobilna coraz ważniejsza

fot. Jess Yu - Fotolia.com

Smartfon

Internauci są skłonni korzystać ze smartfonów w celu znalezienia najbliższego bankomatu czy placówki banku lub sprawdzenia salda swojego konta

Zgodnie z opublikowanymi niedawno wynikami badań firmy Nielsen, w chwili obecnej w USA ma miejsce niezwykle ciekawe wydarzenie – udział smartfonów w rynku zrównał się z udziałem „tradycyjnych” telefonów komórkowych (równo po 50%).

Mimo że w Polsce daleko nam jeszcze do tego wyniku, popularność urządzeń mobilnych, w tym przede wszystkim smartfonów, stale rośnie. Ma to wpływ nie tylko na zmianę sposobu użytkowania telefonii, ale przede wszystkim – na sposób korzystania z Internetu. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, co piąty polski internauta korzysta obecnie z sieci za pośrednictwem „tradycyjnego telefonu komórkowego” lub smartfona. Widać też wyraźnie, iż użytkownicy smartfonów są znacznie bardziej skłonni korzystać z Internetu za pośrednictwem swojego telefonu niż ci, którzy posiadają „tradycyjną komórkę”.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość korzystania z Internetu za pośrednictwem telefonów komórkowych i smartfonów

Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, co piąty polski internauta korzysta obecnie z sieci za pośrednictwem „tradycyjnego telefonu komórkowego” lub smartfona


Mając Internet zawsze „pod ręką”, użytkownicy sieci wykonują coraz więcej „codziennych” czynności za jego pośrednictwem. Dotyczy to również czynności bankowych – co trzeci internauta korzystający z sieci za pośrednictwem smartfona wykorzystuje to urządzenie także w tym celu, a 8 proc. robi to co najmniej kilka razy w tygodniu.

fot. mat. prasowe

Wykonywanie czynności bankowych za pośrednictwem telefonów komórkowych i smartfonów

Banki mają jeszcze dużo do zrobienia, aby zachęcić internautów do korzystania ze swoich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych


Raport IIBR „Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności” pokazuje jednak, iż banki mają jeszcze dużo do zrobienia, aby zachęcić internautów do korzystania ze swoich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co prawda, internauci są skłonni korzystać ze smartfonów w celu znalezienia najbliższego bankomatu czy placówki banku lub sprawdzenia salda swojego konta, jednak wykonywanie za pośrednictwem smartfona czynności związanych z obsługą konta, jak na przykład: dokonywanie przelewów internetowych, płacenie rachunków czy dokonywanie operacji na karcie kredytowej należy do rzadkości.

fot. mat. prasowe

Czynności bankowe wykonywane przez Internet i skłonność do ich wykonywania za pomocą smartfona

Dokonywanie operacji na karcie kredytowej przy użyciu smartfona należy do rzadkości


„Rozwój technologii przesyłania danych, coraz doskonalsze urządzenia do ich odbioru oraz rosnące zaufanie do korzystania z usług internetowych są czynnikami w sposób znaczący wpływającymi na rozwój bankowości mobilnej. Duże wyświetlacze dają większy komfort korzystania z banku na swoim smartfonie czy tablecie, co wraz z szybkim wzrostem ich sprzedaży będzie stymulowało rozwój rynku mobilnych usług bankowych. Tworzone przez banki rozwiązania mobilne (aplikacje oraz serwisy w wersji lajt) umożliwiające korzystanie z ich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych muszą jednak zostać dostosowane do oczekiwań użytkowników, aby zachęcić ich do rezygnacji z tradycyjnych komputerów na rzecz smartfonów czy tabletów” – dodaje Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IIBR.

Informacje o badaniu
Badanie „Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności” zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 5-14 czerwca 2012 roku na losowej reprezentatywnej próbie internautów w wieku 15+ lat.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: