eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Delko zadebiutuje na GPW

Delko zadebiutuje na GPW

2009-08-20 14:14

Działająca na terenie całej Polski hurtownia kosmetyczno-chemiczna Delko zadebiutuje wreszcie na warszawskim parkiecie. Planowała wejść na giełdę już w 2007 r.
Delko wchodzi na giełdę, by pozyskać kapitał na realizację strategii, która zakłada m.in. umocnienie pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów drogeryjnych, poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój własnych marek. Delko planuje również ozwój sieci sprzedaży w segmencie detalicznym, otwiera drogerie samoobsługowe pod marką Blue.

Spółka chcę pozyskać z giełdy w zależności od ceny emisyjnej od 13,5 do 18 mln zł. W ramach publicznej oferty zaoferuje 1,5 mln akcji po 9 zł -12 zł.

Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na:
  1. Sfinansowanie akwizycji podmiotów gospodarczych, prowadzących profesjonalna dystrybucje artykułów drogeryjnych i kosmetycznych o zasięgu regionalnym (ok. 10,6 mln zł)
  2. zasilenie kapitału obrotowego celem finansowania zwiększonego obrotu, wynikającego z dynamicznego rozwoju przychodów ze sprzedaży (ok. 2,5 mln zł)
  3. zgromadzenie środków pieniężnych na finansowanie projektów marketingowych, w tym nakładów na reklamę, wzmocnienie wizerunku marek produktów spółki. rewitalizacje i repozycjonowanie wspomnianych produktów (ok. 1, 2 mln zł)
  4. zabezpieczenie środków finansowych na realizacje projektu informatycznego, polegającego na zakupie i wdrożeniu systemu klasy ERP (0,7 mln zł).
W dniach 27-28 sierpnia 2009 r. zostanie przeprowadzona budowa księgi popytu dla inwestorów insytucjonalnych, a w dniach od 31 sierpnia 2009 r. do 2 września 2009 r. zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych. Akcje zostaną rozdzielone 9 września 2009 r. Po emisji dotychczasowi akcjonariusze będą posiadać ok. 75 proc. Reszta akcji przypadnie w udziale nowym akcjonariuszom.

Lider na rynku hurtu drogeryjnego

Delko dystrybuuje produkty chemii gospodarczej, kosmetyki i produkty higieniczne Współpracuje z takimi koncernami jak: SC Johnson, Henkel, TZMO, ICT, Inco, Kimberly Clark, L’Oreal, Metsa Tissue, Global Cosmed, Intersilesia, Navo (Procter & Gamble) i inne. Posiada marki własne: Filip, Filip Fresh, Blue, Teak, Delikato, Oskar, Tanius, Tytus oraz Delko Professional.

Jak twierdzi Delko, spółka ta jest liderem w dystrybucji artykułów drogeryjnych, z ponad 11 proc. udziałem w rynku, którego wartość szacowana jest na 3,5 mld zł. Delko planuje osiągnąć w 2009 r. 457 mln zł przychodów ze sprzedaży i 7,8 mln zł zysku netto. W 2008 r. spółka miała 405,5 mln zł przychodów i 6,25 mln zł zysku.

Sieć Delko składa się z 12 regionalnych dystrybutorów, 45 magazynów, 15 samoobsługowych Blue Drogerii, 165 przedstawicieli handlowych wspomaganych przez 200 przedstawicieli producentów, 350 samochodów dostawczych obsługujących ok. 20 tys. sklepów

 

1 2

następna

oprac. : Handel-Net.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.