eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Jak kantory internetowe walczą o klientów?

Jak kantory internetowe walczą o klientów?

2016-04-27 12:58

Jak kantory internetowe walczą o klientów?

Jak kantory internetowe walczą o klientów? © Creativa Images - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Obecnie na rynku istnieje kilkadziesiąt sprawnie funkcjonujących kantorów internetowych. Starają się one pozyskać klientów na najróżniejsze sposoby. Jedne z nich decydują się na wyjątkowo atrakcyjne kursy, inne na tradycyjną reklamę telewizyjną, sponsoring czy głośne, medialne wydarzenia. Niezależnie od obranej taktyki, kantorom internetowym zależy oczywiście przede wszystkim na pozyskaniu nowych użytkowników, którzy wymieniając walutę pozwolą serwisowi zarobić. Jakie działania podejmują e-kantory, aby przekonać do siebie klientów?

Reklama telewizyjna


Wyjątkowo efektywny, ale również bardzo drogi sposób na pozyskanie klientów. Decydują się na nią największe serwisy, które bardzo często zamieszczają swoje reklamy w tzw. „prime time”, czyli najdroższym i cieszącym się największą popularnością paśmie reklamowym. Koszt jednorazowej obecności około 30-sekundowego spotu reklamowego na kanale telewizyjnym w trakcie „prime time” potrafi osiągać kwoty przekraczające 50 tysięcy złotych! W związku z tym najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla firm okazuje się podpisywanie umów, które promują produkt cyklicznie, 24 godziny na dobę. Wtedy marka może liczyć na obniżenie stawki, jednak wciąż wiąże się to z ogromnymi kosztami.

Wśród kantorów internetowych na reklamę telewizyjną zdecydował się np. portal Cinkciarz.pl. To właśnie dzięki temu jest serwisem wymiany walut rozpoznawalnym nawet wśród tych osób, które nigdy nie były zainteresowane działalnością kantorów internetowych. Jego obecność podczas przerw w meczach euro 2012 sprawiła, że Polacy zapamiętali zarówno nazwę, jak i logo serwisu. Niestety, na obecność w reklamach telewizyjnych pozwolić sobie mogą jedynie największe portale. W związku z tym na ekranach naszych telewizorów zobaczymy jedynie serwisy takie jak InternetowyKantor.pl czy Cinkciarz.pl.

Partnerstwo z portalami informacyjnymi


Kantory internetowe coraz częściej decydują się na współpracę z portalami informacyjnymi, publikując np. raporty walutowe na łamach największych serwisów w Polsce. W związku z tym bez problemu możemy znaleźć informacje na temat obecnej sytuacji na rynku widziane oczami analityków z największych serwisów wymiany walut. Z tej metody korzystają niemal wszyscy. Współpraca portali przekłada się nie tylko na specjalistyczne artykuły, ale również bardziej tradycyjną reklamę. Wśród artykułów sponsorowanych dowiemy się o najnowszych promocjach obowiązujących wśród kantorów internetowych czy nowych usługach, a pozostałe treści często posiadają frazy podlinkowane pod konkretne portale. Baczny obserwator z łatwością zauważy tego typu treści w serwisach takich jak waluty.onet.pl, wyborcza.biz, finanse.wp.pl czy wprost.pl.

Przydatne linki:
- Kursy walut


Nie bez znaczenia pozostają również gazety. Możliwość napisania artykułu do wydania papierowego otrzymuje wielu specjalistów z różnych serwisów i większość z nich decyduje się na jej wykorzystanie. Publikowane treści często opisują działalność kantorów internetowych i dają portalom możliwość reklamowania się w bardziej tradycyjnej formule. Tego typu artykuły zamieszczane są w największych gazetach finansowych, takich jak Puls Biznesu czy Gazeta Finansowa.

fot. mat. prasowe

Metody zdobywania klientów przez kantory internetowe

Reklama telewizyjna to wyjątkowo efektywny, ale również bardzo drogi sposób na pozyskanie klientów.


Promocje i rabaty


Promocje i różnego rodzaju rabaty to świetny sposób na pozyskanie klientów – w szczególności tych, którzy zastanawiają się nad dokonaniem swojej pierwszej wymiany walut online. W związku z tym na rynku znajdziemy bardzo dużo ofert, które obowiązują jedynie nowo zarejestrowanych użytkowników. O rabatach obowiązujących w e-kantorach dowiemy się np. za pośrednictwem portalu Kantorbox.pl. Jedną z przykładowych promocji może być oferta Amronetu, który oferuje 90% rabatu na prowizje podczas pierwszego miesiąca wymiany. W związku z tym nowi użytkownicy płacą minimalne stawki za transakcję, a sam serwis cieszy się ich zaufaniem oraz dobrą opinią. Na podobne posunięcia decydują się oczywiście również inne e-kantory, oferując np. darmową pierwszą wymianę oraz inne, okresowe akcje promocyjne.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Komentarz usunięty

  • dodatkowe opcje oszczędzania, promocje

    MalgorzataVitk / 2017-10-30 17:31:09

    Jako że kursy oferują zbliżone to często starają się o klienta organizują promocje, dając dodatkowe możliwości oszczędzania itd. Gieldawalut.com. np. ma tzw. strefę zysku, gdzie przy każdej wymianie automatycznie część pieniędzy się odkłada. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: