  • Data: 2004-05-28 16:45:57
    Temat: zadatek i kredyt - jak liczony jest wlasny wklad?
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam proste dla Was zapewne pytanie odnosnie tematu posta.
    Zalozmy mianowicie, ze chce kupic mieszkanie za 200tys PLN.
    I teraz - zalozmy, ze daje sprzedajacemu zadatek, w wysokosci
    50tys. Mam jeszcze 50tys w gotowce, oraz chcialem wziac
    kredyt w wysokosci 100tys (50% wartosci mieszkania).

    Jak teraz wyglada sprawa obliczania wkladu wlasnego?

    Czy jest to 50% wlasnie, gdyz zadatek jest wliczany w
    wklad wlasny, czy tez jest to 25% (czyli 50tys ktore
    mam jeszcze w gotowce w porownaniu do 200tys ktore
    kosztuje mieszkanie).

    Na logike rzecz biorac - bedzie to 50%, gdyz tylko
    tyle wlasnie potrzebuje do banku aby kupic mieszkanie
    (rynek wtorny) porownujac to do wartosci mieszkania,
    ale jak praktyka pokazuje - logika nie zawsze jest sluszna.

    Jezeli to mozliwe i ktos zna odpowiedz - bardzo prosze
    o nią, dla mnie sprawa jest dosc pilna i chodzi o
    kupic/nie kupic...

    z gory dziekuje i pozdrawiam,

    Mariusz