  • 1. Data: 2002-12-05 14:13:10
    Temat: trzy prośby do złotej rybki...
    Od: m...@o...pl

    I) W lutym 2003 roku kończę okres posiadania kredytu hipotecznego w dwuletnim
    okresie w stawce stałej. Od 1.03. 2003 mogę:
    1. pozostać na następne dwa lata w stawce stałej obecnie 9.05%
    2. "przejść" do stawki zmiennej, obecnie 9.90%

    II) Mogę również przewalutować ten kredyt, oferta mojego banku jest następująca
    (podaję za bankiem choc nie wszystko rozumiem):
    1. USD marża 4% LIBOR 1.42%
    2. Euro marża 4.5% LIBOR 3%
    3. CHF marża 4.5% LIBOR 0.73%

    III) Może inne propozycje lub opinie?

    - kwota do spłaty kredytu 28 000 PLN
    - spłata kredytu wraz z odsetkami w dniu 31.01.2009

    Jesli ktoś znający problemy bankowosci zechciałby zabawic się w złotą rybkę i
    mógł poprzeć swoje wywody oszacunkowe kwoty raty będę szczerze zobowiązany,
    a wszystkim czytającym ten post życzę WESOŁYCH świąt

  • 2. Data: 2002-12-05 15:11:29
    Temat: Re: trzy prośby do złotej rybki...
    Od: "Dromader" <D...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. pozostać na następne dwa lata w stawce stałej obecnie 9.05%
    > 2. "przejść" do stawki zmiennej, obecnie 9.90%

    Oprocentowanie zmienne PLN.
    Dlaczego:
    1. Uważam, ze oprocentowanie w PLN jest dostatecznie atrakcyjne.
    2. Brak ryzyka walutowego.
    3. Stopy raczej będą spadać.
    4. Chyba dostałeś nieźle w kość na tym stałym oprocentowaniu z przed 2 lat
    ?????

    darek

  • 3. Data: 2002-12-05 23:06:48
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    Dromader wrote in message ...

    >Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomo?ci
    >dwuletnim
    >
    >Oprocentowanie zmienne PLN.
    >Dlaczego:
    >1. Uważam, ze oprocentowanie w PLN jest dostatecznie atrakcyjne.
    >2. Brak ryzyka walutowego.
    >3. Stopy raczej będ? spadać.
    >4. Chyba dostałe? nieĄle w ko?ć na tym stałym oprocentowaniu z przed 2 lat
    >?????
    >
    >darek

    Witam

    Co do rady oprocentowania zmiennego PLN: Warto sprawdzic, czy sposob
    obliczania oprocentowania jest staly i uzalezniony od czegokolwiek, co mozna
    sobie sprawdzic w reutersie albo gazecie ( WIBOR, rent. bonow ....). W
    przeciwnym razie zawodnik moze placic dzisiejsze odsetki do konca :((( A

    Tak generalnie, to warunki w tym banku sa paskarskie :(((( Juz abstrachujac
    od tego, czy na 7 lat warto sie pchac w waluty, to CHF marża 4.5% LIBOR
    0.73% jest rozbrajajace. Moze po prostu przeniesc kredyt do innego banku
    sprawdz millenium, multibank, KB dla zlotowek ...)

    pzdr
    wkg