  • 21. Data: 2006-10-31 23:48:13
    Temat: Re: spory problem
    Od: "wrr" <...@v...pl>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ei8mm1$cdd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To ze sie wykona, to jestem pewien. Sadzilem jednak, ze bank odbiorcy nie
    > zaksieguje takiego przelewu, na ktorym dane sie nie zgadzaja, tylko go
    > cofnie.

    Nie ma takich technicznych możliwości
    Taka weryfikacja musiałaby być ręczna
    Robi się je tylko wyrywkowo.lub w transferach międzynarodowych.

    Komputer odróżni i odrzuci
    Sebastianowi Łączyńskiemu wpływy pensji
    zapisane np.:
    Łączyński sebastian
    Sebatsian Łączyński
    Sebastian LACZYNSKI
    Sebastian łączyński
    S.Laczynski

    Nie chciałbyś tego :-)

  • 22. Data: 2006-11-01 00:02:53
    Od: "wrr" <...@v...pl>

> [...]
    > To ze sie wykona, to jestem pewien. Sadzilem jednak, ze bank odbiorcy nie
    > zaksieguje takiego przelewu, na ktorym dane sie nie zgadzaja, tylko go

    Na dodatek jako odbiorca, nie oglądając szczegółowego wyciągu (niektóre
    banki takich nie mają) nie dowiesz na kogo był adresowany przelew, bo ów
    "tygrysek" ci się nie pojawi
    Będziesz wiedział, ze wpłynęły pieniądze i od kogo
    Nie dowiesz się, ze nie miały być dla Ciebie

    Jedynie dobra wola, kogoś, kto się nie spodziewa innych wpływów może to
    zweryfikować
    Poza dyskusja jest czy należy oddać

    Ja oddaję bez szemrania i zbędnej zwłoki. Miałem już taki przypadek. ale
    widocznie jestem frajer.
    Zaradny polak czeka na ewentualny wyrok sadu po wielu latach. Umorzenie ze
    względu na znikoma wartość ?

  • 23. Data: 2006-11-01 08:03:22
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    duza kasa ?? bo jeżeli tak to warto powalczyć. Sprawdź numer konta - jaki to
    bank etc i potem musisz poszukać przekupnego pracownika i finito -> dalej to
    chyba wiadomo co robić - najpierw zadzwonić grzecznie i zaproponowac "ugodę
    z gratyfikacją" a jak nie hmm tu się daleko posuwa moja wyobraźnia.

    PS może nawet podaj jaki to bank i się ktos do ciebie odezwie na priw ;]]
    PS2 jak to mała kasa to sobie daruj niech los swoje zrobi ;]

    pozdro i powodzenia
    @dams

    --
    www.kredyt.org.pl

  • 24. Data: 2006-11-01 08:38:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RobertS wrote:

    > no wlasnie, kase dostal ktos, ale nie wiadomo kto to jest, bo bank
    > zaslania sie (i slusznie) tajemnica bankowa...

    No i co?
    Nie ma jak tego ruszyć?

  • 25. Data: 2006-11-01 14:42:45
    Od: m...@g...com

    Benny wrote:

    > Owszem, chciaż przykład trochę naciagany ;-). Autor wątku pisał: "Bank
    > odpisal, ze Pan X nie wyraza na to zgody... ", czyli Pan X wie, że ma
    > nie swoje pieniądze.

    Teraz już wie, bo bank się do niego zwrócił, zajrzał do historii transakcji,
    i wie o co chodzi. I logiczne że sie nie zgadza, bo nie ma z czego oddać.

    Przykład naciągany lub nie, KC poświęca mu osobny artykuł (art 409).

    p. m.

  • 26. Data: 2006-11-01 20:42:53
    Od: soRen <s...@d...spamu.nie.gazeta.pl>

    On Tue, 31 Oct 2006 23:05:14 +0100, Stiwi <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Wydawalo mi sie, ze w kazdym banku jest tak, ze jesli imie i nazwisko
    > odbiorcy przelewu sie nie zgadza, to przelew wraca?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Sebastian.

    ZTCW żaden bank (przynajmniej polski) nie sprawdza danych wprowadzonych na
    poleceniu przelewu z numerem rachunku.

    --
    SoReN
    soren at gazeta . pl

  • 27. Data: 2006-11-02 17:46:27

    A jesli pojde do banku zeby wplacic pieniadze na jakies konto i numer bede
    mial zapisany na kartce. Dam ją babce w okienku, a ona źle przepisze. Czy jest
    wogole taka mozliwosc? Czy ta "pani" juz na bierzaco weryfikuje wprowadzane
    dane? Pozniej moge nieroztropnie wyrzucic potwierdzenie przelewu i bedzie
    galimatias.