  • 11. Data: 2006-10-31 16:58:55
    Temat: Re: spory problem
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Oct 2006 15:47:26 +0100,
    osoba podpisana: RobertS <r...@x...pl>
    napisała:
    > ok, ale czy ktos moze mi odp. czy bank w (powyzej opisanej sytuacji)
    > powinien uznac reklamacje?
    >
    > dane adresowe osobnika X
    > konto osobnika Y
    >
    > jedno z drugim nie maja nic wspolnego

    Cięzko będzie. Bo teopretycznie powinny sprawdzać, chyba, że bank
    powiadomił Cię, że interesuje go tylko nr konta (stawiam dolary
    przeciwko orzechom, że tak było). Pozostaje bezpodstawne wzbogacenie,
    ale chyba by się trzeba jakoś dowiedzieć kto się wzbogacił ...
    Ale tak mi przyszło do głowy: skąd masz ten numer konta na który
    przyszły pieniądze ? Z powietrza ?

    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 12. Data: 2006-10-31 17:26:10
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 31 Oct 2006 17:01:40 +0100, "K.K."
    <z...@h...oraz.pl> wrote:

    >"Sąd Najwyższy oddalił kasację banku. Sędzia Barbara Myszka powiedziała,
    >iż jeśli bank stosuje system rozliczeń nieidentyfikujący nazw klientów,
    >powinien poinformować ich o tym i jednocześnie w celu uwolnienia się od
    >odpowiedzialności - wykazać, że klient wyraził zgodę na jego stosowanie.
    >Jeśli te warunki nie zostały spełnione, ponosi odpowiedzialność za
    >przypadkowe konsekwencje błędów w numerach rachunków"

    Strasznie to dziwne dla mnie. Za identyfikację odpowiada bank
    odbiorcy, którego klientem nie jestem. Jakim cudem mam się zgodzić na
    stosowanie jego regulaminu?
    Sprawa do powalczenia w sądzie (acz bez gwarancji sukcesu)- pytanie
    jaka to była kwota i czy się to opłaca.

    Druga sprawa to pozew cywilny wytoczony człowiekowi, który kaski nie
    chce oddać (bezpodstawne wzbogacenie). Jak to się jednak robi, żeby
    zdobyć jego dane, tego nie wiem - może jakiś prawnik coś napisze na
    ten temat.

    PG

  • 13. Data: 2006-10-31 18:22:06
    Od: m...@g...com

    Benny wrote:

    > Wrzuć to pytanie na pl.soc.prawo. Z drugiej strony trzeba być niezłym
    > gnojem, żeby nie oddać nie swoje kasy.

    Można np. spodziewać się przelewu w podobnej wysokości, i po wzroście salda
    konta sądzić że przyszedł przelew, wypłacić pieniądze i zużyć. A przelewu
    którego się spodziewało - koniec końców nie dostać.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-10-31 18:31:06
    Od: Benny <zbych@xxxx_.interia.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > Można np. spodziewać się przelewu w podobnej wysokości, i po wzroście salda
    > konta sądzić że przyszedł przelew, wypłacić pieniądze i zużyć. A przelewu
    > którego się spodziewało - koniec końców nie dostać.

    Owszem, chciaż przykład trochę naciagany ;-). Autor wątku pisał: "Bank
    odpisal, ze Pan X nie wyraza na to zgody... ", czyli Pan X wie, że ma
    nie swoje pieniądze.

    Zbyszek

  • 15. Data: 2006-10-31 21:50:07
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > chce oddać (bezpodstawne wzbogacenie). Jak to się jednak robi, żeby
    > zdobyć jego dane, tego nie wiem - może jakiś prawnik coś napisze na

    no wlasnie, kase dostal ktos, ale nie wiadomo kto to jest, bo bank
    zaslania sie (i slusznie) tajemnica bankowa...

    błąd popełnił człowiek, ale pieniądze były przelewane przez firmę i
    dlatego skierowanie sprawy do arbitra bankowego nie jest mozliwe....

    napisze jeszcze na pl.soc.prawo ciekawy jestem co mi tam poradza

    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2006-10-31 22:05:14
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Pan Janek zrobił przelew na konto Pana Mietka, podał jego pelne dane,
    > adres etc..., ale pomylil sie w numerze konta.
    > Na nieszczescie konto to istnialo i kasa trafila na konto Pana X (nie wie
    > czyje jest to konto, a bank informacji nie udzieli - tajemnica bankowa).

    Wydawalo mi sie, ze w kazdym banku jest tak, ze jesli imie i nazwisko
    odbiorcy przelewu sie nie zgadza, to przelew wraca?

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 17. Data: 2006-10-31 22:11:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RobertS <r...@x...pl> writes:

    > no wlasnie, kase dostal ktos, ale nie wiadomo kto to jest, bo bank
    > zaslania sie (i slusznie) tajemnica bankowa...

    Jest bardzo malo prawdopobne zmieniajac jakies cyfry pomylkowo trafic
    na legalny i istniejacy numer konta. Raczej nadawca przelewu pomylil
    rubryczki w swojej bazie klientow i wyslal nie temu co trzeba - ale
    komu wyslal, to moze sprawdzic u siebie...

    MJ

  • 18. Data: 2006-10-31 23:09:17
    Od: "wrr" <...@v...pl>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wydawalo mi sie, ze w kazdym banku jest tak, ze jesli imie i nazwisko
    > odbiorcy przelewu sie nie zgadza, to przelew wraca?

    Sprawdź

    Wyślij sobie złotówkę z internetowego banku na swój numer konta wpisując
    bzdurne dane:

    Tygrysek mniam mniam
    ul.Pierdole Misia Puchatka 1
    12-345 Jebaczkowo

    Bądź pewien, ze się wykona

  • 19. Data: 2006-10-31 23:30:43
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Stiwi <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Wydawalo mi sie, ze w kazdym banku jest tak, ze jesli imie i nazwisko
    > odbiorcy przelewu sie nie zgadza, to przelew wraca?

    Masz rację - wydawało Ci się.
    Ziew.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2006-10-31 23:36:08
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wrr"> Sprawdź

    > Wyślij sobie złotówkę z internetowego banku na swój numer konta wpisując
> [...]

    To ze sie wykona, to jestem pewien. Sadzilem jednak, ze bank odbiorcy nie
    zaksieguje takiego przelewu, na ktorym dane sie nie zgadzaja, tylko go
    cofnie.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.