  • 61. Data: 2022-02-23 14:42:39
    Temat: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

    > Jest, ale na te wszystkie zdarzenia jest osobno wylistowana składka na
    > ubezpieczeniu.

    Aaaa... duża? :-)
    Bo generalnie rozbicie składek ma sens tylko w sytuacji, gdy klient może
    wybierać dowolne z części. Jeśli nie, to nie sztuka pokazać
    ubezpieczenie, w którym składka za X jest nawet ujemna, za to płaci się
    potrójnie za Y.

    Napisz ile łącznie płacisz za to ubezpieczenie, np. jaka to część sumy
    ubezpieczenia.

    > W pracy biurowej chyba ciężko o jakieś poważne wypadki. W każdym razie
    > nie kojarzę żadnego.

    No ale jednak nie jest ich zero. Gdyby było, to tym bardziej
    ubezpieczanie się od nich byłoby bezsensowne.

    > No i weź pod uwagę, że tutaj właściwie chodzi o
    > wypadki i "szybkie" choroby. Jak ktoś by chorował dłużej (chyba
    > powyżej pół roku) to przecież już nie będzie pracownikiem i
    > ubezpieczenie go niestety nie obejmie.

    Ależ nie. Tak mogłoby być gdyby przez pół roku był na zwolnieniu.
    Natomiast ludzie chorzy pracują latami - po prostu choroba nie
    uniemożliwia im pracy.

    > Oczywiście pełna racja. Mi chodzi jedynie o to, że istnieją
    > okoliczności w których zadłużanie się kraju ma sens.

    Byłbym skłonny zgodzić się na możliwość zadłużenia w sytuacji wojny
    albo czegoś podobnego. W dalszym ciągu to niczego nie zmienia w kwestii
    obecnych długów rządowych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2022-05-23 11:43:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Jan 2022 19:12:33 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > 1. spłacić całość i zamknąć zobowiązanie
    > Kredyt hipo generalnie zawsze lepiej spłacić jak najszybciej
    > chyba że gość ma inne spłacone nieruchomości gdzie może sobie
    > spokojnie
    > umrzeć.

    Ale po co spłacać jak się umrze albo jest w wieku, że raczej nie
    dożyje się końca spłaty??
    Kredyt jest ubezpieczony, ubezpieczenie i tak spłaci po śmierci.
    IMHO nie ma sensu spłacać wcześniej hipo, lepiej te środki
    przeznaczyć na coś co na starość się nie da robić.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2022-05-23 14:53:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 11:43:16 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > IMHO nie ma sensu spłacać wcześniej hipo, lepiej te środki
    > przeznaczyć na coś co na starość się nie da robić.

    A jak nie umrze?

    A na co proponujesz przeznaczyc?
    Kupic sobie np fajny motocykl i sie zabic :-)

    Bo sprawa jest taka, ze im szybciej splaci, tym wiecej pieniedzy mu na
    starosc zostanie, bo bank mniej odsetek zabierze.

    Aczkolwiek w czasach, gdy inflacja przewyzsza odsetki ... moze nie
    warto :-)

    Tylko ze inflacja jest na kosztach zycia codziennego, a pensja nie
    zawsze idzie w parze.

    J.

  • 64. Data: 2022-05-23 16:45:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 23 maja 2022 o 11:43:21 UTC+2 Marek napisał(a):

    > Ale po co spłacać jak się umrze albo jest w wieku, że raczej nie
    > dożyje się końca spłaty??
    > Kredyt jest ubezpieczony, ubezpieczenie i tak spłaci po śmierci.

    Hmm, każdy hipo ma takie ubezpieczenie, że spłaci w całości jak kredytobiorca umrze?
    To obowiązkowe?
    Sądziłem, że obowiązkowe jest tylko ubezpieczenie (plus cesja na bank - a właściwie
    to można sobie
    takie mieszkanie na kredyt drugi raz ubezpieczyć, tym razem "dla siebie"?) mieszkania
    od zniszczenia,
    bo to jest zabezpieczenie kredytu - a nie, że zabezpieczeniem kredytu jest życie
    kredytobiorcy.
    Hmm, z drugiej strony nikt nie zabrania się na życie ubezpieczać, i w sumie może
    rozsądnie to mieć,
    niezależnie od tego, czy masz (a raczej "czy ciebie ma") hipo - ale jeszcze raz - to
    obowiązek czy opcja?

    A jak obowiązek, to jest towarzystwo, co ma obowiązek ubezpieczyć na życie każdego,
    kto zechce?
    Albo przynajmniej każdego, co ma hipo?
    I czy takie ubezpieczenie od razu na cały okres kredytowania się wykupuje?
    Bo, choć może się mylę, bo nie mam, ubezpieczenie na życie wykupuje się na dość
    krótki,
    określony czas, typu rok-dwa - i zawarcie umowy jest poprzedzone badaniem lekarskim.
    I towarzystwo nie ma obowiązku umowy zawrzeć - i raczej nie zawrze, jak klient ma np.
    raka.

    > IMHO nie ma sensu spłacać wcześniej hipo, lepiej te środki
    > przeznaczyć na coś co na starość się nie da robić.

    Stracić pracy. Przez głupie zachcianki i wymysły ;>

  • 65. Data: 2022-05-24 00:43:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, każdy hipo ma takie ubezpieczenie, że spłaci w całości jak kredytobiorca
    umrze?

    Wątpię

    > To obowiązkowe?

    Wątpię

> [...]
    to można sobie
    > takie mieszkanie na kredyt drugi raz ubezpieczyć, tym razem "dla

    Tak sobie - sumaryczna wypłata nie może przekroczyć wartości szkody,
    niezależnie od cesji. Żądanie wypłaty ubezpieczenia dwa razy = oszustwo.

    > mieszkania od zniszczenia,
    > bo to jest zabezpieczenie kredytu - a nie, że zabezpieczeniem kredytu
    > jest życie kredytobiorcy.

    W przypadku śmierci kredytobiorcy kredyt wchodzi do masy spadkowej. Czy
    ubezpieczenie coś tu zmieni - trzeba przeczytać drobne druczki.

    > A jak obowiązek, to jest towarzystwo, co ma obowiązek ubezpieczyć na życie każdego,
    kto zechce?
    > Albo przynajmniej każdego, co ma hipo?

    Jasne że nie.

    > I czy takie ubezpieczenie od razu na cały okres kredytowania się
    > wykupuje?

    Wątpię. Ale być może byłoby to możliwe - chociaż raczej niecelowe.
    Np. gdyby ktoś umarł - to po co kolejne składki?

> [...]
    lekarskim.
    > I towarzystwo nie ma obowiązku umowy zawrzeć - i raczej nie zawrze, jak klient ma

    Zależy od sumy. Spokojnie przy mniejszej sumie mogą zawrzeć umowę na
    podstawie wieku i ankiety. I to może być ubezpieczenie długoterminowe,
    ze składką płatną np. co miesiąc albo co rok itp.
    Albo np. ubezpieczenia firmowe - nic praktycznie nie wiedzą
    o pracownikach, poza wiekiem. Statystyka.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2022-05-24 10:11:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 May 2022 00:43:00 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    > Wątpię

    Chyba wiekszosc.

    > Wątpię

    Obowiazkowe nie, ale bez ubezpieczenia marza rosnie :-)

    > Tak sobie - sumaryczna wypłata nie może przekroczyć wartości szkody,
    > niezależnie od cesji. Żądanie wypłaty ubezpieczenia dwa razy = oszustwo.

    A nie. Jedno to ubezpieczenie na zycie - tam nie ma limitow.

    > W przypadku śmierci kredytobiorcy kredyt wchodzi do masy spadkowej. Czy
    > ubezpieczenie coś tu zmieni - trzeba przeczytać drobne druczki.

    zmieni o tyle, ze splaci.

    > Wątpię. Ale być może byłoby to możliwe - chociaż raczej niecelowe.
    > Np. gdyby ktoś umarł - to po co kolejne składki?

    Zeby byly nizsze :-)

    J.