  • 21. Data: 2022-05-16 12:32:59
    Temat: Re: rzad pomaga
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 May 2022 00:37:39 +0200, Akarm wrote:
    > Jest.

    > Patrzę teraz w ofertę Providenta pożyczki na dwa lata: RRSO = 9,73%.
    > I nie, nie pierwsza, promocyjna.

    Jest to zastanawiajace, patrząc na pozyczki/kredyty bankowe obecnie.

    Tak na szybko widze tylko
    3m - 114% RRSO,
    6m - 67%
    12m - 19%
    24m - 9.73%

    cos mi to za dobrze wygląda - podejrzane :-)

    Liczą na jakies karne odsetki?

    A moze przewiduja, ze 9.73% przez 2 lata to bedzie swietny interes ?

    J.

  • 22. Data: 2022-05-16 12:59:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 16 maja 2022 o 12:33:03 UTC+2 J.F napisał(a):

    > A moze przewiduja, ze 9.73% przez 2 lata to bedzie swietny interes ?

    Pewnie, "niech pani spojrzy, jaką małą ratę pani płaci, to może jeszcze coś
    dobierzemy,
    tamto się przydało, prawda, no to tutaj mamy taką ofertę na pół roku..."

    Widać nie załapało z RRSO 0% na marne 2 miesiące, bo trzeba było szybko i dużo oddać
    - no to
    teraz dla pierwszej pożyczki na 2 lata dajemy dobre warunki, a rata mała, bo jednak 2
    lata
    (ew. "mniejsza" - ale też nie sądzę, by te pożyczki były za duże, nie obstawiam, by
    więcej niż 10k),
    ale jak już się spodoba, to dowalimy "obsługę pożyczki w domu klienta" i RRSO 67% czy
    114%.

    Coś takiego odwala też citek - wymyślili "opłatę operacyjną" 40zł/mc - np. dla
    pożyczki
    na 3 lata daje to 1440zł - przy kwocie rzędu 10k jest to dodatkowe 14,4% prowizji
    (różnica tylko taka, że nie "kredytowanej"),
    a dla 5k 28,8% (biednemu zawsze wiatr w oczy).
    Cóż, jest "anty-lichwa" ograniczająca % nominalny - ale nie ogranicza ani prowizji,
    ani "kosztów dodatkowych" ani RRSO.

  • 23. Data: 2022-05-16 13:41:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 May 2022 03:59:09 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    >
    > Widać nie załapało z RRSO 0% na marne 2 miesiące, bo trzeba było
    > szybko i dużo oddać - no to teraz dla pierwszej pożyczki na 2 lata

    RRSO 0% to zaden interes dla pozyczkodawcy :-)

    Moze liczyli na to, ze klient nie odda, i wejda jakies horendalne
    procenty.

    A kolejna sprawa - jak kogos nie stac na nagły wydatek 1tys czy 5tys
    ... to jaka szansa, ze po miesiacu zwroci?
    Wiec takie pozyczki maja sens na kilka miesiecy.

    > dajemy dobre warunki, a rata mała, bo jednak 2 lata (ew. "mniejsza"
    > - ale też nie sądzę, by te pożyczki były za duże, nie obstawiam, by
    > więcej niż 10k)

    W kalkulatorze nawet 20k, ale wtedy 3 lata i RRSO 19%.
    wiec limit 15k, co na 2 lata zdaje sie miec sens - rata 687zl.

    >, ale jak już się spodoba, to dowalimy "obsługę
    > pożyczki w domu klienta" i RRSO 67% czy 114%.

    Byc moze.

> [...]
    > a dla 5k 28,8% (biednemu zawsze wiatr w oczy).
    > Cóż, jest "anty-lichwa" ograniczająca % nominalny - ale nie ogranicza ani prowizji,

    Tylko ze ta oplata powinna byc widoczna w RRSO, a klient powinien byc
    swiadomy, co to znaczy wysokie RRSO :-)
    Aczkolwiek, jak nam tu jeden kolega kiedys klarowal - nawet wysokie
    RRSO moze byc "znosne" przy krotkim terminie.

    J.