  • 1. Data: 2008-05-12 13:29:30
    Temat: rachunek walutowy a'vista z kartą
    Od: t...@g...pl

    Witam,
    Jakie macie doświadczenia z rachunkami walutowymi (EUR,USD) które
    można założyć w polskim banku ? Chodzi mi o rachunek z kartą, bo
    pewnie czasem chciałbym te pieniądze wyciągnąć z bankomatu.... Jak
    najmniejsze opłaty jeśli w ogóle, no i prowizja za wypłaty też jakaś
    nieduża, chociaż pewnie z tym będzie jakoś różnie, w różnych
    miejscach... no nie mam pojęcia jak to w praktyce wygląda

    pozdrawiam
    Piotrek Truszczyński

  • 2. Data: 2008-05-12 13:31:21
    Temat: Re: rachunek walutowy a'vista z kartą
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    zobacz oferte BZWBK, mają interesujące konto w roznych walutach, prowadzenie
    0 zl, karta gratis w pierwszym roku (potem 10 euro),
    wyplaty z obcych bankomatow 1,5 euro i zadnych przewalutowan (jezeli
    wyplacasz lub placisz w euro) ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-05-12 14:05:31
    Od: t...@g...pl

    On 12 Maj, 15:31, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    > 0 zl, karta gratis w pierwszym roku (potem 10 euro),
    > wyplaty z obcych bankomatow 1,5 euro i zadnych przewalutowan (jezeli

    Hej,
    A w jakiej walucie jest rozliczana karta do tego rachunku, czy taka w
    jakiej jest rachunek ?
    Bo jakoś nie mogę tego znaleźć...
    Patrzyłem też na tabelę opłat, nie wiem jak wygląda sprawa z
    wypłaceniem w walucie innej niż jest karta (jeśli ma to znaczenie) jak
    to jest przeliczane w praktyce...

    pzdr
    PiotrekT

  • 4. Data: 2008-05-12 15:49:51
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Hej,
[...]

    karta jest rozliczana w tej walucie, w której jest rachunek (na 100% ta w
    euro i 90% GBP, USD i CHF - najlepiej podpytaj na infolinii)

    jeżeli wypłacisz np. w CZK to na pewno będzie przewalutowanie (zakładam, że
    przez walutę w jakiej jest wyrażone konto)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-05-12 18:22:10
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >

    > jeżeli wypłacisz np. w CZK to na pewno będzie przewalutowanie (zakładam,
    > że przez walutę w jakiej jest wyrażone konto)

    Wlasnie tak jest. Dla konta i karty w EUR - wyplaty i zakupy w EUR obciazane
    sa w takiej kwocie, na jaka opiewa transakcja, natomiast wszystkie inne
    przeliczane sa na EUR po kursie Mastercarda (zwykle podobny lub ciut lepszy
    niz w lokalnych kantorach). Za wyplate z bankomatu schodzi zawsze 1,5E (z
    wyjatkiem ewentualnych promocji, tak bylo na poczatku tego roku - wtedy bez
    prowizji).

    pozdr

  • 6. Data: 2008-05-12 18:24:03
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    t...@g...pl napisał(a):

    [...]
    > A w jakiej walucie jest rozliczana karta do tego rachunku, czy taka w
    > jakiej jest rachunek ?

    Tak, czyli EUR, GBP lub USD.

    > Bo jako=B6 nie mog=EA tego znale=BC=E6...

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/11618

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 7. Data: 2008-05-12 18:25:49
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

    [...]
    > karta jest rozliczana w tej walucie, w której jest rachunek (na 100% ta w
    > euro i 90% GBP, USD i CHF - najlepiej podpytaj na infolinii)

    Nie ma karty do rachunku w CHF.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 8. Data: 2008-05-12 18:41:36
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Tak, czyli EUR, GBP lub USD.

    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/11618

    no to się nieco zagalopowalem, dobrze ze sprostowales ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-05-13 06:44:16
    Od: "Pit" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > zobacz oferte BZWBK, mają interesujące konto w roznych walutach

    A czy sa jakies konta walutowe, ktore sa choc troszeczke oprocentowane? To w
    BZWBK ma oprocentowanie 0%.
    Jak wyglada sprawa wplacania srodkow na konto walutowe za granica? Jade do
    RPA i mnie to interesuje. Rozumiem, ze moge w banku wplacac w rodzimej
    walucie lub w walucie w jakiej jest prowadzone konto. W pierwszym przypadku
    przewalutowanie jest nieuniknione, a co w drugim? Wplacam na przyklad w EUR
    na konto prowadzone w EUR i co dalej? Przeliczaja na swoje randy a pozniej
    na EUR czy jak?

    Czy moze lepiej nie zakladac konta walutowego i wplacac kaske na konto
    Inteligo, ktore obecnie posiadam?

    Pozdrawiam i prosze o komentarz do tego co napisalem.
    Pit

  • 10. Data: 2008-05-13 07:29:22
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Pit" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > EUR
    > na konto prowadzone w EUR i co dalej? Przeliczaja na swoje randy a pozniej

    Wplacac tam na konto w PL? Sredni interes, raczej musialbys zalozyc tam
    konto i przelew zrobic. Chyba lepiej wyslac to komus do PL, zeby wplacic.
    Chyba, ze masz na mysli wplacanie tutaj pieniedzy, wtedy wplacasz w EUR w
    kasie banku, albo trzymasz sobie zlotowki na koncie zlotowkowym w BZWBK i
    jak potrzebujesz EUR to sobie robisz przelew wewnetrzny przez internet.
    Przeliczenie po kursie banku, troche gorszy od kantorowego, z tymze jak
    tendencja spadkowa bedzie sie utrzymywala to kurs BZWBK za kilka miesiecy
    bedzie lepszy niz kantorowy teraz. No i zlotowki moga procentowac na koncie
    oszczednosciowym na przyklad.

    > Czy moze lepiej nie zakladac konta walutowego i wplacac kaske na konto
    > Inteligo, ktore obecnie posiadam?

    Zakladajac, ze chcesz wplacic pieniadze w Polsce, a wydawac w RPA, to takie
    konto bedzie bardzo wygodne. Latwo uzupelnisz sobie euro ze zlotowek (i to
    po ludzkim a nie kosmicznym kursie) i zadnych ukrytych oplat - przeliczenie
    z walut obcej na EUR po kursie MC, bez zadnych prowizji (jak np. 3% w mbanku
    bodajze), wyplata w bankomacie ze stala prowizja. I tyle. Co do przeliczen
    to masz tak:
    -cokolwiek przelejesz na to konto - wyladuje w EUR (jednokrotne
    przeliczenie, lub brak jesli EUR)
    -cokolwiek wyplacisz/kupisz karta z konta - obciazy w EUR (jednokrotne
    przeliczenie, lub brak jesli EUR)
    -kazda wyplata w bankomacie kosztuje 1,5E, zakupy w sklepie nie kosztuja nic

    I tyle.

    pozdr