  • 1. Data: 2007-02-23 14:52:18
    Temat: przelewy na konta walutowe
    Od: semmac <s...@o...pl>

    Powiedziano mi w PKOSA, ze przelewajac PLN na konto walutowe jest to
    rownoznzaczne z nabyciem danej waluty (mowie o przelewach internetowych).

    Jak wyglada nastepujaca sprawa: czy jesli przeleje Euro na konto
    np:dolarowe w Stanach to od razu nastapi zamiana na "zielone"?

    A jak z przelewem zlotowek? przypuszczam, ze takiej opcji nie ma??

  • 2. Data: 2007-02-24 14:59:44
    Temat: Re: przelewy na konta walutowe
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com>

    On Fri, 23 Feb 2007 15:52:18 +0100, semmac <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Jak wyglada nastepujaca sprawa: czy jesli przeleje Euro na konto
    >np:dolarowe w Stanach to od razu nastapi zamiana na "zielone"?

    tak

    >A jak z przelewem zlotowek? przypuszczam, ze takiej opcji nie ma??

    nie możesz wyslać przelewu w złotówkach w świat, przelewy możesz
    wykonywać jedynie w walutach wymienialnych, jednak zawsze zostaną
    przewalutowane na walutę konta na które je wysyłasz.
    --
    Kajka GG:2182391

  • 3. Data: 2007-02-24 15:53:53
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 15:59:44 +0100, Karolina Godyń napisał(a):

    > tak

    Tyle,że nie "od razu".
    Najpierw EUR zostanie przeliczone na PLN, a dopiero potem PLN na USD.
    Oczywiście, przy każdym przewalutowaniu zostanie pobrana odpowiednia
    prowizja.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2007-02-24 17:11:59
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 16:53:53 +0100, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wklepał(-a):

    >Tyle,że nie "od razu".
    >Najpierw EUR zostanie przeliczone na PLN, a dopiero potem PLN na USD.
    >Oczywiście, przy każdym przewalutowaniu zostanie pobrana odpowiednia
    >prowizja.

    A to niby z jakiej racji? To nie płatność kartą.

  • 5. Data: 2007-02-25 09:52:53
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com>

    Koledze się coś pomyliło :)

    --
    Kajka GG:2182391

  • 6. Data: 2007-02-25 10:54:08
    Od: semmac <s...@o...pl>

    semmac napisał(a):
> [...]
    > np:dolarowe w Stanach to od razu nastapi zamiana na "zielone"?
    >
    > A jak z przelewem zlotowek? przypuszczam, ze takiej opcji nie ma??

    Niesty, znow sie okazalo, ze Polska to bardzo dziwny kraj. W PKOSA
    powiedziano mi, ze nie ma szansy zabym ze swojego konta internetowego
    dokonal jakiegokolwiek przelewu za granice (mowie o koncie walutowym).
    Musze za kazdym razem zjawiac sie osobiscie.

    Czy jakis bank w PL umozliwia cos takiego?

  • 7. Data: 2007-02-25 14:51:08
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 18:11:59 +0100, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > A to niby z jakiej racji?

    Nie wiem z jakiej racji, ale taka jest praktyka chyba wszystkich banków
    na świecie, że przewalutowanie zawsze odbywa się przez walutę
    macierzystą banku.
    Wskaż mi na stronach banku Pekao SA (bo to chyba o ten bank chodzi),
    tabelę kursów EUR/USD, to wtedy uwierzę, że nie mam racji.
    Ja sie chyba ze dwa razy tak sparzyłem (fakt, że już dość dawno) i teraz
    takich przewalutowań unikam jak ognia.

    > To nie płatność kartą.

    Akurat w przypadku płatności kartą zarówno Visa jak i MC mają tabele
    kursów bezpośredniej wymiany EUR <--> USD i w takim przypadku
    przewalutowanie odbyłoby sie bez pośrednictwa trzeciej waluty.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2007-02-25 14:52:36
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 10:52:53 +0100, Karolina Godyń napisał(a):

    > Koledze się coś pomyliło :)

    A próbowałaś kiedyś takiego przewalutowania dokonać?
    Bo ja tak!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2007-02-25 18:31:06
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 15:51:08 +0100, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wklepał(-a):

> [...]
    >tabelę kursów EUR/USD, to wtedy uwierzę, że nie mam racji.
    >Ja sie chyba ze dwa razy tak sparzyłem (fakt, że już dość dawno) i teraz

    Wysyłasz do USA walutę euro. Nie złotówki. Tam euro jest przeliczane na dolary.
    Skąd niby bank wysyłający miałby wiedzieć, w jakiej walucie jest prowadzony
    rachunek docelowy? Na jakiej podstawie miałby zrobić przewalutowanie EUR/USD a
    nie np. EUR/tugriki mongolskie?

  • 10. Data: 2007-02-25 19:44:05
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 19:31:06 +0100, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Wysyłasz do USA walutę euro.

    Jeśli wyśle euro, to masz rację, z tym, że wysyłający nigdy nie wie na
    ile dolarów ten jego przelew w euro zostanie w Stanach wymieniony.
    Ja miałem na myśli dość typową sytuację, że gdy ktoś ma do zapłacenia w
    Stanach kwotę np. 150 USD, to zazwyczaj w swoim banku daje dyspozycję
    przelania do USA kwoty 150 USD i w tym momencie bank go wycina w sposób
    opisany przeze mnie.
    Właśnie przed takim scenariuszem chciałem autora wątku przestrzec.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof