eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › pomylka banku przy obliczaniu raty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2005-09-18 19:37:28
    Temat: pomylka banku przy obliczaniu raty
    Od: "bartek" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Wzielismy kredyt na mieszkanie w jednym z bankow.
    Wszystko szlo dobrze. Ok 7-8 wrzesnia kredyt zostal uruchomiony.
    W piatek, 9 wrzesnia, poszlismy do banku dowiedziec sie po jakim kursie
    przeliczono kredyt i jaka bedziemy splacac rate.
    Okazalo sie, ze rata jest o ok. 100 CHF wieszka niz szacowalismy. Poczatkowo
    panie w banku twierdzily, ze ta roznica wynika z roznic kursowych CHF, ale to
    bylo niemozliwe. Bylo juz ok 18 i jedyne co udalo sie ustalic, to ze bank
    wyliczyl nam rate uwzgledniajac raty malejace - w umowe mamy na raty stale.

    Zglosilismy sprawe w poniedzialek (12 wrzesnia) rano w ich call center, potem
    u pracownika banku, z ktorym podpisywalismy umowe. Przekazano nam, ze sprawa
    zostanie zgloszona do odpowiedniej jednoski.
    Nastepnego dnia, wyslalismy jeszcze reklamacje przez internet - dostalismy
    maila z informacja ze sprawa zostala przekazana dalej.
    Dalismy im czas do konca tygodnia.

    Minal prawie tydzien i nic sie nie zmienilo. Ani nie przeliczono nam raty, ani
    nikt z banku nie skontaktowal sie z nami informujac nas o tym czy i kiedy
    reklamacja bedzie rozpatrywana.

    W przyszlym tygodniu wybieramy sie na urlop i chcialbym miec pewnosc ze do
    tego czasu wszystko zostanie zalatwione.

    Co robic?


    Pozdrawiam
    Bartek

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2005-09-18 20:23:11
    Temat: Re: pomylka banku przy obliczaniu raty
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dgkflo$heb$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): bartek z adresu <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >....
    > Okazalo sie, ze rata jest o ok. 100 CHF wieszka niz szacowalismy.
    > Poczatkowo panie w banku twierdzily, ze ta roznica wynika z roznic
    > kursowych CHF, ale to bylo niemozliwe. Bylo juz ok 18 i jedyne co
    > udalo sie ustalic, to ze bank wyliczyl nam rate uwzgledniajac raty
    > malejace - w umowe mamy na raty stale.
    > ...


    1. a nie macie podwyższonego oprocentowania do czasu wpisu do hipoteki ?
    2. jeśli bank się pomylił, to złóżcie pisemną reklamację za potwierdzeniem
    odbioru i wpłaćcie ratę zgodną z umową - niech bank się martwi - wiążąca
    jest umowa a nie jakieś wyliczenie


    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)




  • 3. Data: 2005-09-18 20:32:05
    Temat: Re: pomylka banku przy obliczaniu raty
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 9/18/2005 9:37 PM, bartek wrote:
    > Witam,
    > Wzielismy kredyt na mieszkanie w jednym z bankow.
    > Wszystko szlo dobrze. Ok 7-8 wrzesnia kredyt zostal uruchomiony.
    > W piatek, 9 wrzesnia, poszlismy do banku dowiedziec sie po jakim kursie
    > przeliczono kredyt i jaka bedziemy splacac rate.
    > Okazalo sie, ze rata jest o ok. 100 CHF wieszka niz szacowalismy. Poczatkowo
    (...)
    > Co robic?

    Staraj się zachowywać formę pisemną reklamacji - dzwoń i dowiaduj się,
    nie daj sie zbyć, proś o podanie terminu załatwienia, proś o nazwiska.

    Bank - tak jak Niemiec - może mylić sie we wszystkim, ale nie w
    wystawieniu Tobie rachunku - o tym nigdy nie zapomną i nie pomylą się na
    swoją niekorzyść.

    Niech ci nie przyjdzie do głowy oddanie oryginału "w celu skorygowania
    drobnej omyłki" - nie daj się namówić "a czy to robi Panu róznicę?"

    Walcz o swoje - grzecznie, ale stanowczo.

    Pamiętaj o jednym - pracownicy infolinii są szkoleni - gdybyś nawet
    zaczął rzucać mięsem, nie wpływa to na sposób i czas załatwienia sprawy.

    Pzdr; Catbert


  • 4. Data: 2005-09-18 20:35:09
    Temat: Re: pomylka banku przy obliczaniu raty
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Catbert napisal dnia 2005-09-18 22:32:

    > Pamiętaj o jednym - pracownicy infolinii są szkoleni - gdybyś nawet
    > zaczął rzucać mięsem, nie wpływa to na sposób i czas załatwienia sprawy.

    Co najwyżej zrobią adnotację o tobie w systemie, co sprawi, że będzie ci
    trudniej cokolwiek w przyszłości załatwić :)

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl
    / || \\

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm
    l


  • 5. Data: 2005-09-18 21:16:25
    Temat: Re: pomylka banku przy obliczaniu raty
    Od: Catbert <c...@w...pl>



    On 9/18/2005 10:35 PM, Marcin Kaminski wrote:

    > Uzytkownik Catbert napisal dnia 2005-09-18 22:32:
    >
    >> Pamiętaj o jednym - pracownicy infolinii są szkoleni - gdybyś nawet
    >> zaczął rzucać mięsem, nie wpływa to na sposób i czas załatwienia sprawy.
    >
    >
    > Co najwyżej zrobią adnotację o tobie w systemie, co sprawi, że będzie ci
    > trudniej cokolwiek w przyszłości załatwić :)

    Ćwiczyłem na TP SA - system jest całkowicie odporny - podejrzewam, że
    bankowe też - z tą różnicą, że bank chyba nagrywa wszystko, a inni
    wybiórczo. Domagałem się nagrywania - ale infolinia nie miała na to
    wpływu :-)

    Pozdr: Catbert


  • 6. Data: 2005-09-19 14:09:41
    Temat: Re: pomylka banku przy obliczaniu raty
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2005 23:16:25 +0200, Catbert napisał(a):

    > Ćwiczyłem na TP SA - system jest całkowicie odporny - podejrzewam, że
    > bankowe też - z tą różnicą, że bank chyba nagrywa wszystko, a inni
    > wybiórczo. Domagałem się nagrywania - ale infolinia nie miała na to
    > wpływu :-)

    A ja mam odwrotne doświadczenia. Pół roku temu próbowałem wyjaśnić czemu
    naliczają mi opłatę za neostradę, z której zrezygnowałem (miałem na to
    papier) - grzecznie ładnie i nic. Przysłali pismo, że moge iść do sądu i to
    już koniec (nie chcieli nawet zobaczyć mojego potwierdzenia). A jak się na
    nich wydarłem to poprosili o potwierdzenie, ale zanim je zdążyłem im wysłać
    to już przysłali pismo, że już wszystko jest ok.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl
    gg:4945190
    -------
    2 seconds before The Big Bang, God claimed on the press conference that
    everything was under control.


  • 7. Data: 2005-09-19 17:58:33
    Temat: Re: pomylka banku przy obliczaniu raty
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Minal prawie tydzien i nic sie nie zmienilo. Ani nie przeliczono nam raty,
    > ani
    > nikt z banku nie skontaktowal sie z nami informujac nas o tym czy i kiedy
    > reklamacja bedzie rozpatrywana.
    >
    > W przyszlym tygodniu wybieramy sie na urlop i chcialbym miec pewnosc ze do
    > tego czasu wszystko zostanie zalatwione.
    >
    > Co robic?

    Nie wiem czy słusznie, ale wygląda mi to na bank Millennium. U nich to
    norma. A reklamacje mówią, że rozpatrują w 14 dni roboczych, w które też się
    nie wyrabiają. Jak na razie żadne metody przyspieszenia za specjalnie mi nie
    skutkowały (już kilkanaście pozytwnie rozpatrzonych reklamacji).


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1