  • 11. Data: 2023-03-16 15:24:35
    Temat: Re: pełnoletniość
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 mar 2023 o 12:17, Olin pisze:

    > W tym szaleństwie jest metoda.
    > Co tydzień na światło dzienne wychodzą ze dwa wały, które przykrywają
    > poprzednie i publika obojętnieje. Nie ma czasu zająć się żadnym złodziejem
    > bliżej, bo następni wyskakują z kapelusza. Przykładowo, czy kogoś jeszcze
    > obchodzi rajd Obatela zezłomowanym kabrioletem z Jasła do Brukseli?

    Mnie ani trochę... Nawet o tym nie wiem... Może po_czy_tam?...

    -=-

    - Gdzie ukryć liść?
    - W lesie. :)
    - Co wówczas, gdy nie ma lasu?
    - Zasadzić. :)

    -=-

    Kacuskowe 'Prawo i Sprawiedliwość' przypomina mi Prawdę (gazetę)
    Lenina... Koalicja Obywatelska czy Platforma Obywatelska budzą
    skojarzenia z Milicją Obywatelską...

    Kacuski (Szydła czy Morawieckie) to obywatele RP -- owszem...
    Donaldy itp. -- też... Ale ja na zawsze pozostanę tu chamem...
    Może o tyle lepszym ;) od innych, :) że trochę ;) świadomym
    swej społecznej nicości...

    -=-

    IMO jednym z największych przewałów jest nieprzestawienie polskiej
    gospodarki na wojenne tory -- 2%, Mieszkanie+ czy podobne hece nie
    dadzą ulgi ani biednym Polakom, ani milionom bezdomnych Ukraińców,
    którym wojna odebrała dobytek -- nierzadko całego ich życia...

    Życie prawem -- nie towarem, ale nie w obecnej Polsce...

    Mniej ,,praw'' (typu ulga dla klasy średniej) a więcej uczciwości,
    lecz w czystej wodzie ponoć trudniej łowić rybki na obiad... Czymś
    trzeba kupić wyborców... Jakimś chwytem -- tanim mieszkaniem, może
    wyższą pensją... Skąd te mieszkania i skąd te wzrosty płac w tejże
    obezwładniającej głupocie obecnych władców RP?!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 12. Data: 2023-03-16 15:38:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Mar 2023 15:17:49 +0100, J.F napisał(a):

    > Do studni jak do studni - pare przypadkow smierci dzieci jest.
    > Przemyk, Pyjas ... Pietraszka

    Przemyk był po maturze (19 lat).
    Pyjas, student UJ, miał 24 lata
    Pietraszko był kolegą Pyjasa.

    W istocie, same dzieci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2023-03-16 15:44:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 mar 2023 o 15:38, Olin cytuje w stopce fragment

    dzisiaj piekło wspiera straszniejszy jeszcze oręż przeciw
    Kościołowi, zdradliwy, banalny i szkodliwy: złowrogą maszynę
    drukarską

    ...drukującą brudne pieniądze pokryte złudnymi marzeniami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 14. Data: 2023-03-16 15:57:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 15:38:09 +0100, Olin wrote:

    > Przemyk był po maturze (19 lat).
    > Pyjas, student UJ, miał 24 lata
    > Pietraszko był kolegą Pyjasa.
    >
    > W istocie, same dzieci.

    Moze i starsze, ale Przemyk jednak dziecko opozycjonistów.

    Pyjas tez dziecko swoich rodziców, choc nie opozycjonistów.
    A Pietraszko tez mial rodziców, jakos mało znanych, ale skończył w
    Solinie ...
    Popiełuszko też "wpadł" do jeziora ...

    Tylko Lepper sie sam powiesił...

    J.

  • 15. Data: 2023-03-16 16:23:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 mar 2023 o 15:17, J.F pisze:

    > Polskiej narodowosci też.

    JF jest z Wrocławia, czyli ze Lwowa, więc może rzucać ciekawe światło na
    relacje polsko-ukraińskie... Ja zaś mieszkam obok wielokulturowego tygla:
    różni protestanci, prawosławni, rzymscy, muzułmanie, żydzi...

    Z Białegostoku blisko do: Rosji, Litwy, Białorusi i Ukrainy...
    Prywatne miasto jednego z najbogatszych ludzi w Rzeczypospolitej
    Obojga Narodów... Przed laty mieszano mnie z błotem, gdy łączyłem
    białostockich Gryfitów z Krakowem...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Klemens_Branicki_(
    hetman)

    Kiedyś był jakiś sprawdzian o Białymstoku, na który spóźniłem się...
    Nauczycielka próbowała uspokoić mnie obietnicą powtórzenia pytań,
    które padły podczas mojej nieobecności -- zanim zdążyłem coś
    odpowiedzieć, usłyszeliśmy, ;) że już odpowiedziałem ;) na
    te pytania... ;)

    Jeden z największych polskich magnatów XVIII w. Właściciel 12 miast,
    257 wsi i 17 pałaców. Ostatni męski przedstawiciel rodu Branickich
    herbu Gryf. Kawaler (hiszpańskiego) orderu Złotego Runa.

    Taki bogaty a zmarł trochę ;) bezpotomnie...
    Byli też inni Braniccy -- z Białej Cerkwi...

    Janów Klemensów Branickich było co najmniej kilku...

    -=-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Białystok#Historia
    https://polonika.pl/abc-dziedzictwa/indeks-osob/-bra
    niccy-

    -=-

    Niesprawiedliwość przodków (choćby międzywojennych) dała fatalne
    skutki... [niesprawiedliwość dzisiejszych władców też da fatalne
    skutki... i kiedyś władcy kreowali się na krystalicznie czystych
    Polaków, i teraz podobnie... ]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 16. Data: 2023-03-16 17:33:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 16:23:38 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > JF jest z Wrocławia, czyli ze Lwowa, więc może rzucać ciekawe światło na
    > relacje polsko-ukraińskie...

    To było fałszywe wrażenie.
    Nie tylko lwowiaków tam przeniesli, no z tego Lwowa to tych, co się
    czuli Polakami, a i to nie wszystkim pozwolili.

    Za to teraz jest pełno Ukrainców.

    > Ja zaś mieszkam obok wielokulturowego tygla:
    > różni protestanci, prawosławni, rzymscy, muzułmanie, żydzi...

    Żydzi zdążyli uciec, a potem wrócić ?

    > Z Białegostoku blisko do: Rosji, Litwy, Białorusi i Ukrainy...
    > Prywatne miasto jednego z najbogatszych ludzi w Rzeczypospolitej
    > Obojga Narodów... Przed laty mieszano mnie z błotem, gdy łączyłem

    Patrz jeszcze Zamość.

    J.

  • 17. Data: 2023-03-17 12:54:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Mar 2023 15:57:51 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Pyjas tez dziecko swoich rodziców, choc nie opozycjonistów.
    > A Pietraszko tez mial rodziców, jakos mało znanych, ale skończył w

    Tak, wszyscy jesteśmy dziećmi bożymi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 18. Data: 2023-03-17 14:47:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 mar 2023 o 17:33, J.F pisze:

    > Nie tylko lwowiaków tam przeniesli, no z tego Lwowa to tych, co się
    > czuli Polakami, a i to nie wszystkim pozwolili.

    > Za to teraz jest pełno Ukrainców.

    Bo Lwów leży na pograniczu kultur?

    > Żydzi zdążyli uciec, a potem wrócić ?

    Zdążyli -- do Jahwe ;) albo (nieliczni) do Palestyny...

    > Patrz jeszcze Zamość.

    Co 'jeszcze Zamość'?...

    -=-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamość

    Zmodernizowana Twierdza Zamość odegrała dużą rolę w trakcie powstania
    listopadowego i skapitulowała jako ostatni polski punkt oporu.
    Po stwierdzeniu nieprzydatności twierdz z działami obronnymi,
    w 1866 r. skasowano twierdzę zamojską, co dało początek
    przestrzennemu rozwojowi miasta

    Co za absurd! Dziś broni się twierdza Bachmut!
    Ponad półtora wieku później...

    Podobnie z Bramą Smoleńską -- miała być nieprzydatna w czasach
    rakietowych wojsk... Tymczasem na Ukrainie wodne cieki skutecznie
    blokują postępy armii...

    -=-

    Tajwan to Bachumt czy Kijów?!

    ZTCP w 2014 r. Bachumt padł bardzo szybko, po czym został odbity przez
    Kijów. Czym różni się przeciwpancerna obrona Kijowa od takowej obrony
    Bachumtu? (Bachumta czy Bachumtu?) Ano pod Kijowem operowały Javeliny,
    podczas gdy Bachumt wymaga czołgów... -- dlaczego pod Bachumtem nie
    sprawdzają się Javeliny? IMO problemem jest tambylcza ludność...
    Mieszkające pod Kijowem babcie podawały ukraińskiemu wojsku współrzędne
    rosyjskich czołgów (czy nawet rzucały w te czołgi koktajlami Mołotowa)
    ale pod Bachmutem -- jest inaczej...

    Tajwan ma zarówno czołgi, jak i Javeliny -- polityczna podbudowa
    może przenieść >>ciężar stawiania oporu<< z czołgów na Javeliny...

    Przejmowanie ziem Północnej Korei wymagać będzie niemal na pewno czołgów...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 19. Data: 2023-03-17 15:27:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Mar 2023 14:47:33 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bo Lwów leży na pograniczu kultur?

    Tam zdaje sie bylo tak, że miasta "polskie", szlachta polska, a chlopi
    ukrainscy.

    > Co 'jeszcze Zamość'?...

    Też prywatne miasto. Chyba nawet bardziej.

> [...]
    > w 1866 r. skasowano twierdzę zamojską, co dało początek
    > przestrzennemu rozwojowi miasta
    >
    > Co za absurd! Dziś broni się twierdza Bachmut!

    Inne uzbrojenie, inna wojna, inna obrona.

    Nawiasem mówiąc - Wołoszański mówił, ze twierdze w tamtych czasach sie
    po prostu oplacały - koszt budowy był nizszy niz koszt zniszczenia
    przez arylerię.

    > Tajwan ma zarówno czołgi, jak i Javeliny -- polityczna podbudowa
    > może przenieść >>ciężar stawiania oporu<< z czołgów na Javeliny.

    Tajwan nie potrzebuje czolgow, tylko samolotów -
    Chinczyki muszą najpierw morze pokonac ..

    > Przejmowanie ziem Północnej Korei wymagać będzie niemal na pewno czołgów...

    Południowej.
    Kto by chiał północną przejmowac - sama sie przejmie za pare lat.

    No, Amerykanom zależy, zeby sobie broni jądrowej nie zbudowała.

    J.

  • 20. Data: 2023-03-17 23:29:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 mar 2023 o 15:27, J.F pisze:

    > Też prywatne miasto. Chyba nawet bardziej.

    Prywatnych miast było wiele -- sam Branicki miał sporo...

    > Inne uzbrojenie,

    Jakie? -- haubic nie było?

    > inna wojna,

    Jaka?

    > inna obrona.

    Jw...

    > Nawiasem mówiąc - Wołoszański mówił, ze twierdze w tamtych czasach sie
    > po prostu oplacały - koszt budowy był nizszy niz koszt zniszczenia
    > przez arylerię.

    Niedawno pisałeś o tym...

    > Tajwan nie potrzebuje czolgow, tylko samolotów -

    Ma i samoloty, i czołgi, i Javeliny...

    > Chinczyki muszą najpierw morze pokonac ..

    Niezupełnie -- Tajwańskie wysepki leżą także blisko kontynentu...
    (ale tam raczej ;) nie ma miejsca nawet na jeden czołg)
    Formoza jest chroniona przestrzenią/wodą...

    > Południowej.

    Na to nie zanosi się...

    > Kto by chiał północną przejmowac - sama sie przejmie za pare lat.

    Po pokonaniu Rosji i Chin?...

    > No, Amerykanom zależy, zeby sobie broni jądrowej nie zbudowała.

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \;.,. www.ascii-art.ct8.pl ..\|/..