  • 11. Data: 2005-01-12 12:17:57
    Temat: Re: oszustwa bankomatowe
    Od: "Marcin Sz." <m...@n...poczta.fm>

    Dnia 11-01-2005 19:28, Użytkownik Jarek P. napisał:

    > Użytkownik "p1w" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A widziałeś treść regulaminu swojego banku w temacie zasad posługiwania
    > sie kartą bankomatową? Lepiej zobacz, zebyś sie potem niemile nie zdziwił.
    > Być może wytoczywszy bankowi proces i dysponując dowodami na to, ze
    > pieniądze znikły w wyniku kradzieży byś cos wywalczył, ale nawet wtedy
    > obawiałbym się, że decydujący się okaże punkt regulaminu (istniejący
    > chyba w kazdym naszym banku) mówiący, że bank nie ponosi
    > odpowiedzialności za transakcje wykonane przy uzyciu PINu.
    >
    > J.
    Możesz mi podać przykład banku, w którym taki punkt jest? Najlepiej z
    linkiem do umowy o kartę płatniczą i numerem paragrafu.

    M.

  • 12. Data: 2005-01-12 12:53:31
    Od: p1w <p...@w...pl>

    > sądzisz że założenie sprawy, wynajęcie adwokata będzie tańsze niż 500 czy
    > 1000 PLN, które Ci w razie czego zarypią na skimmowaną kartę ?
    >
    > pozdrawiam

    To poprawię: sąd + adwokat = bank na drzewo + zwrot kosztów postępowania

  • 13. Data: 2005-01-12 12:57:35
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Krab wrote:

> [...]
    > nie potraktuje powaznie zlozonej reklamacji przy uzyciu pina
    > samo udowodnienie, ze bylo sie w danym momecnie gdzies indziej jest rowniez
    > bez znaczenia, jedyna mozliwosc obrony jaka przychodzi mi do glowy, jest
    > przeprowadzenie operacji kartowej w tym samym czasie w miejscu znacznie
    > odleglym, a kazda inna jest w sumie do balenia przez bank.
    > Znane z relacji prasowych dotąd sprawy kradziezy, wygladaly tak, ze pierwsi
    > poszkodowani dostawali odmowy, dopiero masowosc reklamacji - powodowala, ze
    > wszystkie byly uznawane i powiadamiano policje

    Chyba to nie tak. To ja zgłaszam kradziez z konta pieniędzy i nie
    obchodzi mnie w jaki sposób się to stało - to sprawa banku. Piłka jest
    po stronie banku - to nie ja dokonałem transakcji. A za precedens służą
    powszechne kradzieże z kart z użyciem pinu.
    A składając ew. fałszywe doniesienie narażam się na odpowiedzialność.
    Sąd to uwzględni.

  • 14. Data: 2005-01-12 12:57:37
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-12 13:53, kiedy p1w myśl swoją
    ubrał(a) w słowa takie:

    > To poprawię: sąd + adwokat = bank na drzewo + zwrot kosztów postępowania

    +strata czasu (warto pamiętać, że w RP procesy trwają najdłużej na
    świecie, nie zapominając przy tym, że czas to pieniądz, zaś brak dostępu
    do pieniędzy nie da się przeliczyć na odszkodowanie, albowiem
    najbardziej sprytne metody obliczani utraconych pożytków zawiodą w tym
    przypadku)

  • 15. Data: 2005-01-12 13:00:49
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > chyba w kazdym naszym banku) mówiący, że bank nie ponosi
    > odpowiedzialności za transakcje wykonane przy uzyciu PINu.

    To standardowy błąd w rozumieniu prawa. Prawo banku nie stoi ponad
    prawem kraju. Ich regulamin, jeżeli jest niezgodny z obowiązującym
    prawem to jest g.... warty.

  • 16. Data: 2005-01-12 13:06:37
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-12 13:57), kiedy p1w myśl swoją
    ubrał(a) w słowa takie:

    > A za precedens służą
    > powszechne kradzieże z kart z użyciem pinu.

    Polski system prawny nie opiera się na precedensach.

  • 17. Data: 2005-01-12 13:09:27
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Artur Czeczko wrote:

    > Po pierwsze to nie jest takie oczywiste. Na przykład z tego powodu,
    > że za późno zauważyłeś zmniejszenie salda na koncie i nie zgłosiłeś
    > w odpowiednim czasie.
    > Po drugie już samo łażenie po sądach to jednak jest pewien kłopot,
    > nieprawdaż?
    > Moim zdaniem warto zachować choćby minimum "higieny" podczas
    > korzystania z karty.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Artur

    Tak ale "higieną" jest nieudostępnianie karty obcym, poza oczywiście
    transakcjami, nieudostepnianie pinu, a nie kontrola techniczna bankomatu
    - fałszywy czy prawdziwy, to wykracza poza tzw "higienę" korzystania z
    bankomatu, każdy sąd przyzna mi rację.

  • 18. Data: 2005-01-12 13:12:32
    Od: p1w <p...@w...pl>

    yayco wrote:

    > Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-12 13:57), kiedy p1w myśl swoją
    > ubrał(a) w słowa takie:

    > Polski system prawny nie opiera się na precedensach.

    Nie miałem na myśli precedensu w sensie prawnym, tylko zdarzenia które
    się nagminnie powtarzają, na co bank nie może odpowiedzieć: pan jest
    pierwszy, panu się to pierwszemu zdarzyło, nasz system jest bezwzględnie
    szczelny.

  • 19. Data: 2005-01-12 13:14:30
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-12 14:12 , kiedy p1w myśl swoją
> [...]

    > się nagminnie powtarzają, na co bank nie może odpowiedzieć: pan jest
    > pierwszy, panu się to pierwszemu zdarzyło, nasz system jest bezwzględnie

    OK, takie coś nazywa się notorium sądowe (fakt notoryczny, powszechnie
    znany i nie wymagający dowodu). W tym sensie masz rację, jakkolwiek
    podziwiam wiarę w sądy i/lub cierpliwość.

  • 20. Data: 2005-01-12 13:55:31
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Krzysio napisał(a):

    > poprawić,uwypuklić, osądzić - to upierdliwe poprawianie rzeczywistości !

    *Popraw* cytowanie ... :>

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200