  • 11. Data: 2016-12-06 08:13:39
    Temat: Re: odsetki i podatek 100% od 1 grosza :)
    Od: b...@o...pl

    Dzienne naliczanie odsetek EB na swoich rachunkach oszczędnościowych stosuje
    od wielu lat. Miało to sens do momentu zanim Rostowski wprowadził bzdurne
    zaokrąglanie każdej najmniejszej kwoty podatku Belki w górę bowiem można było
    deponować środki na rachunkach bez podatku Belki, dobierając odpowiednio
    kwoty. Takich rachunków bank pozwalał otworzyć bodajże piętnaście (obecnie
    wycofane z oferty).
    Bank w dalszym ciągu stosuje tę metodę naliczania odsetek mimo, że jej zaleta
    jest teraz niewielka.

  • 12. Data: 2016-12-06 08:27:44
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-12-06 o 08:13, b...@o...pl pisze:

    > Bank w dalszym ciągu stosuje tę metodę naliczania odsetek mimo, że jej zaleta
    > jest teraz niewielka.

    Dlatego się dziwię, że w nowym "produkcie" nadal to stosują.
    Przynajmniej jest opcja ukrycia tych "śmieci" przy wyświetlaniu
    historii, ale to nie jest rozwiązanie wszystkich niedogodności jakie
    sprawia dzienne naliczanie odsetek (i podatku).

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2016-12-06 10:35:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    eurobank jest dziwny - o ile to prawda, że taką głupotę wprowadzili.
    Ale cóż, chcącemu nie dzieje się krzywda, może ludzie chcieli mieć codziennie
    naliczane odsetki, choćby miało to kosztować 30gr miesięcznie ?

    Vincent dobrze pomyślał, że wprowadził to zaokrąglenie w górę do 1gr - choć
    łobuzerskie to i grabież ohydna - bo jakby wprowadził "zwykłe" zaokrąglanie do 1gr to
    mielibyśmy lokaty godzinne czy nawet minutowe - dopiero byłby bajzel, a i komputery
    bankowe mogłyby nie wyrobić z wyliczaniem i zapisywanie sald ;P

    Ale chciałbym też zdementować plotkę o tym, że za wspólne konto podatek idzie
    podwójnie - mam takie z żoną w db i płacimy "pojedynczo".
    Chyba że jakiś kontrprzykład ?

  • 14. Data: 2016-12-06 11:22:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Ale cóż, chcącemu nie dzieje się krzywda, może ludzie chcieli mieć
    >codziennie naliczane odsetki, choćby miało to kosztować 30gr

    Ale po co oferowac takie naliczanie w 2016 ?

    J.

  • 15. Data: 2016-12-06 19:13:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 8...@g...co

    : Ale chciałbym też zdementować plotkę o tym, że za wspólne konto podatek
    : idzie podwójnie - mam takie z żoną w db i płacimy "pojedynczo".
    : Chyba że jakiś kontrprzykład ?

    PKO komuś z tej grupy naliczył 2 grosze a zapytany, wyjaśnił, iż jest OK.

  • 16. Data: 2016-12-07 11:50:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-06 o 11:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale po co oferowac takie naliczanie w 2016 ?

    Przy większych kwotach lokaty może być to opłacalne.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-12-07 12:03:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 19:13:40 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

> [...]
    > : Chyba że jakiś kontrprzykład ?
    >
    > PKO komuś z tej grupy naliczył 2 grosze a zapytany, wyjaśnił, iż jest OK.

    Hmm, ale naliczył 2gr podatku od 1gr odsetek ? To by było coś...
    Chyba że 2gr podatku od 2gr odsetek ?
    Bo jakby nie patrzeć, 2gr podatku należy się już od 6gr odsetek.

  • 18. Data: 2016-12-07 12:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przy większych kwotach lokaty może być to opłacalne.

    W sensie, ze procent skladany ?
    Przy dzisiejszych odsetkach roznice wyjda minimalne, a cos mi sie
    widzi, ze Vincent je zezre.
    Przeliczyc ?

    No i ... klient to zauwazy? Moze lepiej zaoferowac mu lokate o 0.05%
    lepsza, ale z kapitalizacja kwartalna czy miesieczna.
    To klient zauwazy :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-12-07 13:07:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-07 o 12:48, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > No i ... klient to zauwazy? Moze lepiej zaoferowac mu lokate o 0.05%
    > lepsza, ale z kapitalizacja kwartalna czy miesieczna.

    Konto jest jakie jest, skoro klient nieuważny, to lepiej nie zmieniać
    warunków w trakcie trwania umowy, bo po co, to nieeleganckie.

    Pytanie nie powinno brzmieć "czemu banki oferują", bo to jest
    zrozumiałe, tylko "czemu klienci nie umieją skorzystać z dobrej oferty".

    Skoro zmieniło się prawo, to klient powinien wówczas przelać pieniądze z
    lokaty jednodniowej na jakąś miesięczną, czy roczną.

    A nie udawać zdziwienie po wielu latach - w tym przypadku pytanie
    założone przez wątkotwórcę wywołuje tylko uśmiech politowania ;) (tak
    zwane "odkrywanie Ameryki").

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2016-12-07 13:46:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Konto jest jakie jest, skoro klient nieuważny, to lepiej nie zmieniać
    >warunków w trakcie trwania umowy, bo po co, to nieeleganckie.

    A to nie jest jakies nowe konto ?

    A przeciez nawet jak sie elegancko nie chce zmieniac warunkow, to
    mozna klienta rownie elegancko poinformowac, chocby "wewnetrzna
    poczta".

> [...]
    >A nie udawać zdziwienie po wielu latach - w tym przypadku pytanie
    >założone przez wątkotwórcę wywołuje tylko uśmiech politowania ;) (tak

    No, jak widzisz - klient nie zawsze sobie zdaje sprawe ze zmian, w
    szczegolach, o ktorych pismaki nie pisaly, bo pisaly tylko "koniec
    lokat antybelkowych".
    A tu w dodatku tylko o grosz chodzi :-)

    A jeszcze musialby to klient przemyslec i dalsze wnioski wyciagnac.

    Jeszcze rozumialbym, jakby ten grosz trafial do banku. To po co o nim
    klientowi wspominac :-)
    Ale gdzie - przeciez on trafia do budzetu, bank nic z tego nie ma.

    J.