  • 21. Data: 2016-12-07 19:32:55
    Temat: Re: odsetki i podatek 100% od 1 grosza :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" f...@g...co

    > : Ale chciałbym też zdementować plotkę o tym, że za wspólne konto podatek
    > : idzie podwójnie - mam takie z żoną w db i płacimy "pojedynczo".
    > : Chyba że jakiś kontrprzykład ?

    > PKO komuś z tej grupy naliczył 2 grosze a zapytany, wyjaśnił, iż jest OK.

    : Hmm, ale naliczył 2gr podatku od 1gr odsetek ? To by było coś...

    Coś -- 2 grosze podatku Vincentego od 1 grosza odsetek.

  • 22. Data: 2016-12-07 20:45:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" o28u1g$7cb$...@n...news.atman.pl

    > Pytanie nie powinno brzmieć "czemu banki oferują",
    > bo to jest zrozumiałe, tylko "czemu klienci nie
    > umieją skorzystać z dobrej oferty".

    Mając dwa konta oszczędnościowe takie, z których tylko jeden
    raz w miesiącu można wylać wnętrzności bezpłatnie, czasami
    trzeba skorzystać z konta niezbyt korzystnego -- choćby
    codziennie opodatkowywanego...

    Tak skorzystałem w Krokodylu.

  • 23. Data: 2016-12-08 00:03:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Dec 2016 03:03:03 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Hmm, ale naliczył 2gr podatku od 1gr odsetek ? To by było coś...
    > Chyba że 2gr podatku od 2gr odsetek ?

    Raczej bym sie spodziewal 1gr podatku od 0 gr odsetek.

    Bo to 0 gr to moglo byc z ulamkiem, bank zakraglil do 0, ale odsetki
    ustawowo w gore.

    J.

  • 24. Data: 2016-12-08 00:42:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1e7qb4nkl2p2p$....@4...net

    > Raczej bym sie spodziewal 1gr podatku od 0 gr odsetek.

    > Bo to 0 gr to moglo byc z ulamkiem, bank zakraglil
    > do 0, ale odsetki ustawowo w gore.

    O 2 groszach od 1 grosza ktoś na tej grupie pisał, natomiast o 1 od 0 -- **chyba**
    nie.

    https://groups.google.com/d/msg/pl.biznes.banki/JBZy
    VbCAY4c/tRO6UnGi-MIJ

    Jakis czas temu pisalem o przypadku mojej matki, gdzie od
    4 groszy odsetek PKO BP pobralo 2 grosze podatku.

    Wyjasnienie tego fenomenu okazalo sie proste - jest to rachunek
    wspolny, prowdzony dla 2 osob. W takim przypadku, przychod
    odsetkowy dzielony jest zgodnie z procentowym udzialem kazdego
    z posiadaczy (a jesli nie zostalo to okreslone - to po rowno),
    a nastepnie od kazdej z tych wartosci wylicza sie *osobno* podatek,
    oczywiscie zaokraglajac podstawe w gore.

    (0,02 zl x 0,19 zl) x 2 = 0,01 zl x 2 = 0,02 zl podatku.

    Przynosi to ciekawe konsekwencje, np. przy dochodzie odsetkowym
    rownym 1 grosz i rachunku prowadzonym na 3 osoby, podatek
    bedzie wynosil 3 grosze, czyli 300%.

    300%, itd. to niezle, ale poza tym, efektywna stopa podatku belki
    moze tez byc chyba nieskonczona - a to w przypadku, gdy odsetki
    to jakis ulamek grosza, ktory zostanie zaokraglony w dol do 0,
    ale jako podstawa podatku bedzie zaokraglony w gore, czyli 0 odsetek
    da 1 grosz podatku :)

    Jesli sie myle, to mnie poprawcie :)

  • 25. Data: 2016-12-08 01:24:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Dec 2016 00:42:34 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > a nastepnie od kazdej z tych wartosci wylicza sie *osobno* podatek,
    > oczywiscie zaokraglajac podstawe w gore.

    No prosze, jakie proste :-)

> [...]
    > to jakis ulamek grosza, ktory zostanie zaokraglony w dol do 0,
    > ale jako podstawa podatku bedzie zaokraglony w gore, czyli 0 odsetek

    O tym wlasnie pisalem.

    I tu jest maly dysonans - bo Vincent nie tylko podatek kazal
    zaokraglic w gore, ale tez i podstawe do jego obliczenia.

    Moim zdaniem jednak - jesli bank mi naliczyl 0,05 zl odsetek, to to
    jest dokladnie 5gr, a nie np 5.2 gr.

    Co innego, gdyby bank mial arytmetyke dokladniejsza, i na koncie
    przybylo 0.052 zl.

    J.

  • 26. Data: 2016-12-08 10:19:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nie no, jednak 2 grosze podatku od 4 groszy odsetek to nie to samo, co 2gr podatku od
    1gr odsetek.
    Ale to następujące potem, co prawda teoretyczne, wyliczenie, w sumie może opisywać
    prawidłową sytuacją.
    W pko konto może mieć max. 3 współwłaścicieli, w citku nawet 4.
    Hmm, musiałbym prześledzić historię odsetek na wspólnych kontach oszczędnościowych w
    db i porównać z prywatnymi. Różnica może być o 1gr.

  • 27. Data: 2016-12-13 00:06:58
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    > W pko konto może mieć max. 3 współwłaścicieli,
    > w citku nawet 4.

    a w millenium nawet 5 (przynajmniej tyle mają
    rubryk w formularzach)

  • 28. Data: 2016-12-14 02:17:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    > W pko konto może mieć max. 3 współwłaścicieli,
    > w citku nawet 4.

    : a w millenium nawet 5 (przynajmniej tyle mają rubryk w formularzach)

    Co w tym dziwnego? -- ilu współwłaściceli ma dany bank naraz? ;)