  • 1. Data: 2014-12-10 00:26:01
    Temat: odmowa wypłaty z konta
    Od: marek <marek@>

    Spotkała mnie sytuacja, że odmówiono mi wypłaty w banku z konta
    walutowego ponieważ jego saldo nie jest "wyrównane" do jednostki waluty
    i zawiera "ogonek" w postaci centów. Chciałem wypłacić całą kwotę tj.
    wyzerować konto i nie mogę tego zrobić.

    Jestem trochę zaskoczony. Nie chciałbym niepotrzebnie tracić nerwów
    jeśli to jest "oczywista oczywistość" i tak ma być, ale nurtuje mnie
    pytanie czy to faktycznie jest jakoś regulowane prawnie i nie mogę tego
    zrobić i wypłacić całości? Czy są jakieś zapisy prawne, że to klient
    musi się zatroszczyć o "wyrównanie" do jednostki waluty bo jak nie to
    oszczędności nie da się wycofać z banku?

    Marek

  • 2. Data: 2014-12-10 00:37:02
    Temat: Re: odmowa wypłaty z konta
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2014-12-10 00:26, marek pisze:
> [...]
    > walutowego ponieważ jego saldo nie jest "wyrównane" do jednostki waluty
    > i zawiera "ogonek" w postaci centów. Chciałem wypłacić całą kwotę tj.

    Jaki bank? Likwidowałem rachunek walutowy w Pekao S.A. Wypłacili całość,
    z tym że końcówkę w centach przeliczyli na złote i w tej walucie wypłacili.

  • 3. Data: 2014-12-10 01:03:41
    Od: marek <marek@>

    On 10.12.2014 00:37, Dąbrowski wrote:

    > Jaki bank? Likwidowałem rachunek walutowy w Pekao S.A. Wypłacili całość,
    > z tym że końcówkę w centach przeliczyli na złote i w tej walucie wypłacili.

    Multibank. Miałeś konto PLN w Pekao S.A. w chwili likwidacji?

    Marek

  • 4. Data: 2014-12-10 08:24:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Dec 2014 00:26:01 +0100, marek napisał(a):

> [...]
    > musi się zatroszczyć o "wyrównanie" do jednostki waluty bo jak nie to
    > oszczędności nie da się wycofać z banku?

    Od strony prawnej wygląda to tak, że żadne przepisy prawne nie nakładają
    na bank obowiązku prowadzenia obsługi gotówkowej w walutach obcych. A
    jeśli bank taką obsługę prowadzi, to może przyjąć w zasadzie dowolne
    ograniczenia, np. wprowadzenie maksymalnej kwoty wpłat i wypłat albo
    dopuszczenie wyłącznie wpłat i wypłat w banknotach a nie monetach. I
    właśnie takie ograniczenia większość banków wprowadza. Ale zazwyczaj
    pozwalają zrobić wypłatę lub wpłatę końcówek z przeliczeniem na złotówki.
    Jeśli w twoim banku takiego przeliczenia ci nie zaproponowano, to mógł
    zawinić system komputerowy nie pozwalający na taką operację albo
    niedouczony czynnik białkowy nie potrafiący takiej operacji wykonać.

  • 5. Data: 2014-12-10 12:12:12
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2014-12-10 01:03, marek pisze:

    > Multibank. Miałeś konto PLN w Pekao S.A. w chwili likwidacji?

    Tak. Konto w PLN i konto w USD. Likwidowałem oba.