  • 1. Data: 2004-11-10 18:44:14
    Temat: odmowa transakcji 20 minut po???
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    bylam sobie u fryzjera i widzialam taka sytuacje - pani placi karta za
    usluge, dostaje potwierdzenie transakcji i wychodzi, a po 20 minutach
    przychodzi na pos odmowa transkacji. nie wiem jaka karta. czy to wogole jest
    mozliwe? tu akurat fryzjerka miala komorke tej pani, wiec sie skontaktowac,
    ale co w takim np. auchan. czy to wogole nie bylo bezprawne dzialania
    banku/polcardu? na pewno to nie byla kwestia zastrzezonej kart czy braku
    srodkow, bo klientka wrocila i ponownie uiscila, tym razem szczesliwie
    tenaleznosc ta sama karta.

  • 2. Data: 2004-11-10 19:59:30
    Temat: Re: odmowa transakcji 20 minut po???
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ruua <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > banku/polcardu? na pewno to nie byla kwestia zastrzezonej kart czy braku
    > srodkow, bo klientka wrocila i ponownie uiscila, tym razem szczesliwie

    to nie była odmowa, po prostu fryzjerka zaspoała, nie zatwierdziła
    transakcji... po przeciągnięciu karty w posie, otrzymaniu autoryzacji i
    wydruku kwitków zatwierdza sie jeszcze raz wszystko enterem, jesli tego nie
    zrobi to transakcja jest automatycznie anulowana

  • 3. Data: 2004-11-10 23:47:59
    Od: nod <n...@o...pl>

> [...]
    > wydruku kwitków zatwierdza sie jeszcze raz wszystko enterem, jesli tego nie
    > zrobi to transakcja jest automatycznie anulowana

    ale wówczas transakcja wisi na ekranie terminala i przy braku
    potwierdzenia po minucie zostaje anulowana, a nie po 20 minutach!!!

  • 4. Data: 2004-11-10 23:51:14
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > ale wówczas transakcja wisi na ekranie terminala i przy braku
    > potwierdzenia po minucie zostaje anulowana, a nie po 20 minutach!!!
    nie po minucie, a po drugie zanim fryzjerka to zauważyła to mogła i godzina
    minąć.

  • 5. Data: 2004-11-11 09:30:17
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "nod" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale wówczas transakcja wisi na ekranie terminala i przy braku
    > potwierdzenia po minucie zostaje anulowana, a nie po 20 minutach!!!

    ale ona nie wisiala - pani dostala pokwitowanie z terminala. zreszta duzy
    ruch byl w tym salonie, nie wiem, czy ktos jeszcze po tej pani nie placil
    karta...

  • 6. Data: 2004-11-11 16:00:21
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > ale ona nie wisiala - pani dostala pokwitowanie z terminala. zreszta duzy
    > ruch byl w tym salonie, nie wiem, czy ktos jeszcze po tej pani nie placil
    > karta...

    Jeżeli dostała pokwitowanie to nie ma możliwości anulowania transakcji.
    Całkiem możliwe, że babka zapłaciła 2 razy :)

    Tomek

  • 7. Data: 2004-11-11 16:04:18
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cmvbf9$140o$1@mamut1.aster.pl...
> [...]
    > ruch byl w tym salonie, nie wiem, czy ktos jeszcze po tej pani nie placil

    po wydruku drugiego slipa sprzedawca powinien w teorii sprawdzic, czy podpis
    na karcie jest zgodny z podpisem na slipie, który sobie zostawia (czysta
    teoria, po jak płacę kartą to mniej więcej 50% sprzedawców nawet nie raczy
    zasymulowac sprawdzenia poprawności podpisu) i po "poprawnej weryfikacji" ;)
    podpisu naciska jeszcze raz enter, co służy właśnie potwierdzeniu zgodności
    podpisów. Dopiero wtedy transakcja dla posa jest zakonczona. Jesli nie
    zatwierdzila zgodnosci podpisu, to po jakims czasie (time out moze byc rozny
    dla rożnych akłajerow) idzie automatycznie reversal transakcji, i to tej
    pani sie wg mnie przydazylo. Gdyby ktos anulowal transakcje recznie w banku,
    u niej na posie zaden wydruk by sie nie pojawil !! Wydruki slipów sa reakcją
    na działanie merchanta na posie, tylko i wyłącznie