  • 1. Data: 2004-09-14 11:56:48
    Temat: nr rachunku w mBanku
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Witam!

    Mam pytanie, czy poprawny jest numer rachunku (prawdopodobnie w mBanku),
    który zaczyna się od cyfr: 0411402004(i dalej następują kolejne cyfry, w
    sumie jest ich 26)? To pierwsze 0 (zero) mocno mnie zdziwiło...

    Pozdrawiam
    PWZ

  • 2. Data: 2004-09-14 11:58:26
    Temat: Re: nr rachunku w mBanku
    Od: ruf10 <r...@o...nospam>

    Piotr Zawadzki wrote:

> [...]
    > który zaczyna się od cyfr: 0411402004(i dalej następują kolejne cyfry, w
    > sumie jest ich 26)? To pierwsze 0 (zero) mocno mnie zdziwiło...

    a dlaczego?
    co jest dziwnego w zerze?

    poza tym 2 pierwsze cyfry to suma kontrolna.

    ps. ihmo mogli projektanci wstawić ją na koniec

    --
    rufio.pzdr();

  • 3. Data: 2004-09-14 12:01:38
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Piotr Zawadzki said the following on 2004-09-14 13:56:
> [...]
    > który zaczyna się od cyfr: 0411402004(i dalej następują kolejne cyfry, w
    > sumie jest ich 26)? To pierwsze 0 (zero) mocno mnie zdziwiło...
    Tak. Dlaczego Cię zero zdziwiło ? ;-)
    KJ

  • 4. Data: 2004-09-14 12:07:09
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    ruf10 napisał:

    > a dlaczego?
    > co jest dziwnego w zerze?

    1. Pierwszy raz się spotkałem z takim numerem konta.
    2. Pierwszy raz się spotkałem z takim numerem konta w mBanku.

    > poza tym 2 pierwsze cyfry to suma kontrolna.

    _Wydawało_ mi się, że taka suma kontrolna zawsze, dla konkretnego banku,
    jest taka sama... Ale ja to truskawki cukrem posypuję, więc może byście
    jeszcze podrzucili mi jakiegoś fajnego linka do strony www, na której
    byłoby opisane co oznacza któr cyfra/ liczba w nr rachunku (np. że 04***
    to taki to a taki bank itp.).

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

  • 5. Data: 2004-09-14 12:09:09
    Od: jos <j...@u...z.pl>

    Użytkownik Piotr Zawadzki napisał:
    > Mam pytanie, czy poprawny jest numer rachunku (prawdopodobnie w mBanku),
    > który zaczyna się od cyfr: 0411402004(i dalej następują kolejne cyfry, w
    > sumie jest ich 26)? To pierwsze 0 (zero) mocno mnie zdziwiło...

    To jest numer rachunku w mBanku. Pierwsze dwie cyfry to liczba
    kontrolna. Zero po prostu oznacza, że jest ona niższa niż 10.

    J.

  • 6. Data: 2004-09-14 12:11:55
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 9/14/2004 2:07 PM, Użytkownik Piotr Zawadzki napisał :

> [...]
    > jeszcze podrzucili mi jakiegoś fajnego linka do strony www, na której
    > byłoby opisane co oznacza któr cyfra/ liczba w nr rachunku (np. że 04***

    Masz rację, wydawało Ci się ;)
    Cyfra kontrolna może być taka sama dla wszystkich rachunków w danym
    banku. Tak ma np. Inteligo (rachunki główne), gdzie w taki sposób
    dobierana jest kombinacja ostatnich 16 cyfr, aby wyliczane dwie pierwsze
    cyfry kontrolne wynosiły 50

  • 7. Data: 2004-09-14 12:12:26
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeszcze podrzucili mi jakiegoś fajnego linka do strony www, na której
    > byłoby opisane co oznacza któr cyfra/ liczba w nr rachunku (np. że 04***

    Pierwsze 2 cyfry to suma kontrolna ( jeśli ktoś pomyli jakąś jedną cyfrę w
    nrze rachunku, to będzie wiadomo, że jest błąd), następne 8 (chyba) to
    oznaczenie banku, a pozostałe 16 to numer konto - dla banków często to jest
    za dużo i wstawiają np. 1111 albo 0000.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 8. Data: 2004-09-14 12:14:51
    Od: ruf10 <r...@o...nospam>

    Piotr Zawadzki wrote:

    > 1. Pierwszy raz się spotkałem z takim numerem konta.
    > 2. Pierwszy raz się spotkałem z takim numerem konta w mBanku.

    no to widać mało numerów widziałeś, albo sie słabo przyglądałeś ;)

    > _Wydawało_ mi się

    fakt

    > (...)Ale ja to truskawki cukrem posypuję,

    ta, jasne ;)

> [...]
    której
    > byłoby opisane co oznacza któr cyfra/ liczba w nr rachunku (np. że 04***

    numer banku to 8 pierwszych cyfr, ale po odrzuceniu sumy kontrolnej -
    dla mbanku =11402004

    następne numery to nr rachunku, ale np. mbank daje tam też typ rachunku

    --
    rufio.pzdr();

  • 9. Data: 2004-09-14 12:20:23
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    ruf10 napisał:

    (...)
    > numer banku to 8 pierwszych cyfr, ale po odrzuceniu sumy kontrolnej -
    > dla mbanku =11402004
    >
    > następne numery to nr rachunku, ale np. mbank daje tam też typ rachunku

    Dzięki za wszystkie wyjaśnienia w tym wątku :-)

    Pozdrawiam
    PWZ

  • 10. Data: 2004-09-14 12:31:10
    Od: "XxXxX" <e...@n...dziala>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:ci6mb1$7a7$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > który zaczyna się od cyfr: 0411402004(i dalej następują kolejne cyfry, w
    > sumie jest ich 26)? To pierwsze 0 (zero) mocno mnie zdziwiło...

    Napewno jest poprawny, bo mam mam rachunek w mBanku ktory rozpoczyna sie od
    cyfr 04 1140 2004 0000 .. i korzystam z niego juz ponad 2 lata bez zadnych
    problemow ;-)

    --
    Pozdrowienia