  • 1. Data: 2003-08-06 17:26:30
    Temat: nordea/lg - jaki adres
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    czesc

    Na jaki adres mam wyslac wypowiedzenie konta lg w banku nordea

    dzieki

  • 2. Data: 2003-08-06 19:07:02
    Temat: Re: nordea/lg - jaki adres
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Aug 2003 19:26:30 +0200, "Krab" <k...@h...pl>
    napisał(a):

    >Na jaki adres mam wyslac wypowiedzenie konta lg w banku nordea

    Byl podany na drugiej stronie listu Nordei "poszerzajacej
    i unowoczesniajacej uslugi" ;-)

    Nordea Bank Polska SA
    O/Internetowy w Gdansku
    80-873 Gdańsk
    ul. Na Ostrowiu 1

    BTW na marginesie tej nowoczesnosci Nordei (ktora w innym miejscu
    zachwyca sie swiezy chyba uczestnik pbb) dotychczas rozumialem, ze
    okres wypowiedzenia (jesli zawiera w sobie, ten okres, jakis przedzial
    dni czy miesiecy) polega na swiadczeniu wzajemnych uslug przez ten
    czas na dotychczasowych zasadach. W "nowoczesnym" wydaniu Nordei
    okres ten wynosi "chwile", gdyz w "chwili powziecia" blokuje i wymaga
    roszczen. To znaczy pozbawia druga wysoko umawiajaca sie strone
    korzystania z uslug w okresie wypowiedzenia. Jesli wypowiadajacy prace
    z terminem trzymiesiecznym na ten przyklad spotkaja sie z żądaniem
    zamkniecia wszystkiego z chwila powziecia wiadomosci, to bedzie to
    samo czy moze troche inaczej? :-))) Dla mnie ta sprawa jest o tyle
    niezrozumiala, ze te blokowane karty platnicze sa przeciez realizowane
    w trybie on-line, nie da sie zrobic debetu, naciagnac banku, o co
    biega z ta nowoczesnoscia? Czyzby, ach czyzby, te dwie wysoko
    umawiajace sie strony nie byly rownoprawne?

    --
    Adek

  • 3. Data: 2003-08-07 05:41:25
    Od: "Misiek" <k...@p...fm>

> [...]
    > biega z ta nowoczesnoscia?  Czyzby, ach czyzby, te dwie wysoko
    > umawiajace sie strony nie byly rownoprawne?

    No właśnie. Szybkość zamknięcia konta była imponująca. Wypowiedzenie wysłałem
    zwykłym listem...a po 4 dniach już nie mogłem się zalogować na konto. Ale przed
    wysłaniem wypowiedzenia poczekałem, aż doliczą mi odsetki za ostatni miesiąc
    potem wszystko przelałem do mBanku i miałem saldo równiutkie 0 zł. Więc
    spokojnie oczekiwałem na zamknięcie rachunku. Przynajmniej wiem, że nie wymyślą
    sobie już żadnej opłaty którą by chcieli mnie obciążyć.

    Szkoda bo bank był fajny...oczywiście zanim wpadł w sidła Nordei

  • 4. Data: 2003-08-07 07:29:57
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "A_Zet"
    > (...) W "nowoczesnym" wydaniu Nordei
    > okres ten wynosi "chwile", gdyz w "chwili powziecia" blokuje i wymaga
    > roszczen. To znaczy pozbawia druga wysoko umawiajaca sie strone
    > korzystania z uslug w okresie wypowiedzenia.

    bo to nie jest umowa o prace ;-)
    inni placza ze nie moga skutecznie zamknac rachunku a ty ze zamykaja
    uwazam tak jak kazdy bank postepuja wlasciwie - zamykaja taj jak chcales a
    po jakims okresie czekania na opoznione transakcje i inne zabłąkane przelewy
    przeleją ci resztówke na wskazane konto

    Pokaz mi bank ktory po wymowieniu umowy o prowadzenie r-ku jeszcze cie
    bedzie do jakiejs daty obslugiwal
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-08-07 20:37:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message

    > Pokaz mi bank ktory po wymowieniu umowy o prowadzenie r-ku jeszcze cie
    > bedzie do jakiejs daty obslugiwal

    Nawet jesli nie ma takiego banku to nie znaczy, ze jest to prawidlowe
    zachowanie. Najlepsze jest, ze wiele bankow pobiera prowizje za prowadzenie
    konta, chociaz klient nie jest w stanie juz dokonac zadnej transakcji. Co
    wiecej po wygasnieciu umowy jest obciazany oplatami z TOiP, np. przelew
    srodkow pozostalych po zamknieciu rachunku. IMHO nie jest to prawidlowe
    zachowanie, skoro termin wypowiedzenia jest okreslony jako 14, 30 czy 60 [KB
    ;)] dni to bank ma obowiazek obslugiwac klienta przez ten czas.
    Jak sprawic zeby bank klienta obslugiwal? Skladamy wypowiedzenie z
    jednoznacznie wskazanym teminem zamkniecia rachuku np. dzis jest 1-szy,
    ragulaminowy termin wypowiedzenia to 30 dni, w wypowiedzeniu okreslamy
    termin zamkniecia rachunku jako 31-szy dzien miesiaca [o ile tyle dni ma
    ;)].

    Maciej

  • 6. Data: 2003-08-08 08:00:45
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"

    > Nawet jesli nie ma takiego banku to nie znaczy, ze jest to prawidlowe

    skoro zgodne z umowa to prawidlowe :-))

> [...]
    > ragulaminowy termin wypowiedzenia to 30 dni, w wypowiedzeniu okreslamy
    > termin zamkniecia rachunku jako 31-szy dzien miesiaca [o ile tyle dni ma

    w takiej sytuacji na miejscu banku 31 zamknalbym ci rachunek a potem przez
    30 dni trzymal zamkniety zeby po przekonaniu sie ze nic nowego z rachunku
    nie splynelo przelac ci reszte na inne konto.
    Tyle ze takich dyspozycji "na przyszlosc" (że 31 chcesz zlikwidowac
    rachunek) banki nie przyjmuja.

    Normalny klient zaklada sobie konto w innym banku, przelewa wszystko
    zostawiajac 10-20 zl i wydaje dyspozycje zakmniecia rachunku, jak juz nowy
    dziala. Uzywajac nowego spokojnie czeka az stary bank sie rozliczy.

    Co do prowizji za prowadzenie rachunku ktory juz jest zakmniety i nic z nim
    nie mozesz zrobic to żeczywiście jest chamstwo i bezczelność - z takim
    zachowaniem spotkałem się jedynie w BZ-WBK i to przez 60 dni, ale nie
    chcialo mi sie z nimi juz walczyc
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-08-08 11:22:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    nie wymyślą
    > sobie już żadnej opłaty którą by chcieli mnie obciążyć.

    A dla tych co pozostawią kilka złotych i dyspozycję
    przelewu na jakiś rachunek podany
    we wniosku o zamknięcie jest niespodzianka:

    ten przelew likwidacyjny kosztuje 4,00 zł. :-))

  • 8. Data: 2003-08-08 17:02:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message

    > skoro zgodne z umowa to prawidlowe :-))

    Pytanie czy jest faktycznie zgodne. Otoz ostatnio wiele razy, ze pewniki o
    ktorych byly przekonane banki, nie byly juz tak jednoznaczne dla sadu lub
    UOKiK.

    > w takiej sytuacji na miejscu banku 31 zamknalbym ci rachunek a potem przez
    > 30 dni trzymal zamkniety zeby po przekonaniu sie ze nic nowego z rachunku
    > nie splynelo przelac ci reszte na inne konto.

    Ciekawe na jakiej podstawie skoro w umowie jest zapis, ze mozna ja rozwiazac
    "za 30-to dniowym okresem wypowiedzenia". W tym wypadku bank dostaje
    wypowiedzenie 30 dni wczesniej, ma termin rozwiazania umowy, a po jej
    rozwiazaniu nie moze prowadzic rachunku, ani obciazac klienta kosztami jego
    obslugi po rozwiazaniu umowy. Bank ma prawo nawet po zamknieciu rachunku
    dochodzic splaty zobowiazan ktore splynely po jego zamknieciu [czeki,
    transakcje kartowe itp], moze nawet skorzystac z bankowego tytulu
    egzekucyjnego.

    > Tyle ze takich dyspozycji "na przyszlosc" (że 31 chcesz zlikwidowac
    > rachunek) banki nie przyjmuja.

    Co znaczy nie przyjmuja? Chcesz powiedziec, ze jak przyniose na pismie to
    nikt z pracownikow banku takiego pisma nie przyjmie? ;)

    > Normalny klient zaklada sobie konto w innym banku, przelewa wszystko
    > zostawiajac 10-20 zl i wydaje dyspozycje zakmniecia rachunku, jak juz nowy
    > dziala. Uzywajac nowego spokojnie czeka az stary bank sie rozliczy.

    Normalny klient w normalnym kraju, gdzie obie strony umowy traktuja sie jak
    partnerzy, nie musi dokonywac takich kombinacji ;).

> [...]
    > nie mozesz zrobic to żeczywiście jest chamstwo i bezczelność - z takim
    > zachowaniem spotkałem się jedynie w BZ-WBK i to przez 60 dni, ale nie

    A jak sie za malo zostawilo na rachunku to dac sie wpisac na rozne dziwne
    listy ;). Po co cos robic... ;)

    Maciej

  • 9. Data: 2003-08-08 23:46:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Co znaczy nie przyjmuja? Chcesz powiedziec, ze jak przyniose na pismie to
    > nikt z pracownikow banku takiego pisma nie przyjmie? ;)

    Nigdy nie mialem takich przygod, raz Citi zamykalo mi rachunek przez
    kilka miesiecy (akurat to nie bylo problemem, tylko dlaczego wysylali
    mi w zwiazku z tym jakies kwity, zapewne marketingowe, mimo mojego
    sprzeciwu?).

    Ale gdyby nie chcieli przyjac to tym lepiej. Nalezy tylko zadbac
    o potwierdzenie tego faktu, najlepiej jesli pisemnie oswiadcza ze
    nie chca przyjac pisma :-)
    Nieprzyjete pismo rodzi takie same skutki prawne co przyjete, tyle tylko
    ze druga strona nie zna jego tresci zapewne dotyczacej jej :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator