  • 1. Data: 2004-07-23 18:46:30
    Temat: [mbank] gdzie tu logika?:(
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    mam wspolne konto z mezem. wspolnie odpowiadamy np. za debet na tym koncie.
    chcialam zareklamowac transakcje zkarty ve meza, a dysponentka mi mowi, ze
    to maz musi zadzwonic. gdzie tu logika??? wspolnie odpowiadamy za to konto,
    wsponie mamy prawo dowiedziec sie na temat wydatkow, wplywow, zareklamowac,
    jak cos sie nie zgadza. to jest konto wspolne, a nie jakies pelnomocnictwo
    szczegolowe. czy zgadzacie sie ze mna?

  • 2. Data: 2004-07-23 19:03:49
    Temat: Re: [mbank] gdzie tu logika?:(
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości > szczegolowe. czy zgadzacie sie ze mna?

    w pelni sie z toba zgadzam, nie po to wydaje sie upowaznienie PEŁNE, aby to
    upowaąnienie nie skutkowało, a wrecz, odnosi się wrażenie że jest ono
    zupełnie uposledzone
    niestety widząc, co porabiają one sądy - nikt zapewne nie będzie miał
    ochoty - aby ten stan zmienić, a nawet wręcz - uznany byłby taki za ....
    awanturnika ? :-)

  • 3. Data: 2004-07-23 19:17:43
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "krab" <k...@k...pl_____> napisał w wiadomości

> [...]
    > niestety widząc, co porabiają one sądy - nikt zapewne nie będzie miał
    > ochoty - aby ten stan zmienić, a nawet wręcz - uznany byłby taki za ....

    moge byc i awanturnikiem w slusznej sprawie - reklamacje w koncu przyjeto:)

  • 4. Data: 2004-07-23 23:05:04
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@T...I.ZAMIEN.KRESKE.NA.KROPKE.wp_pl>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości
    > moge byc i awanturnikiem w slusznej sprawie - reklamacje w koncu
    przyjeto:)

    jak najbardziej reklamuj na pismie i niech odpowiedza..
    bo albo konsultantka byla niedouczona albo rzeczywiscie maja tak durna
    procedure..

    pozdro
    SirmarK

  • 5. Data: 2004-07-24 11:16:22
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cdrme2$223c$1@mamut1.aster.pl...
> [...]
    > zareklamowac, jak cos sie nie zgadza. to jest konto wspolne, a nie jakies
    > pelnomocnictwo szczegolowe. czy zgadzacie sie ze mna?

    Karta płatnicza a rachunek bankowy, czyli co ma piernik do wiatraka?
    Z mężem masz wspólny rachunek bankowy z tytułu umowy takiego rachunku, i
    masz prawo reklamować operacje przeprowadzane na tym rachunku, także te
    przeprowadzane przez męża. Jednak nie posiadasz żadnych praw do karty
    płatniczej wydanej dla męża jako jej posiadacza i użytkownika, gdyż nie
    podpisałaś umowy dotyczącej tej karty. Upoważnienie pełne dotyczy tylko
    rachunku bankowego. Ustawodawca nie przewidział możliwości zawierania umów
    wspólnych do kart płatniczych, a Ty składasz reklamację, która może być
    praktycznie rozpatrywana tylko w oparciu o umowę dotyczącą karty płatniczej,
    a nie o rachunek bankowy. Prawo do reklamacji transakcji zawartych przy
    użyciu karty płatniczej ma sam posiadacz, bądż użytkownik, akceptant, agent
    rozliczeniowy lub wydawca karty, i w ustawie o EIP nie ma nic o
    współposiadaczu rachunku bankowego, który nie zawarł umowy dotyczącej tej
    karty. W takim przypadku reklamacja może być rozpatrzona jedynie w zakresie
    poprawności obciążenia konta, a nie poprawności transakcji wykonanej kartą
    płatniczą męża, i jest w tym sens i logika, gdyż jest to konto wspólne, a
    nie małżeńskie. Współposiadaczami takiego rachunku bankowego może być
    dowolna inna osoba spełniająca wymogi prawne, a więc także nie wywodząca się
    z rodziny. Bank nie wchodzi w stosunki między posiadaczami konta. Nawet
    wtedy gdy współposiadaczami są małżonkowie, bo nawet małżonkowie mają prawo
    do wzajemnej prywatności w pożyciu małżeńskim, i bank nie ma prawa jej w
    jakikolwiek sposób ograniczać.

  • 6. Data: 2004-07-24 22:44:38
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "K. K." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Karta płatnicza a rachunek bankowy, czyli co ma piernik do wiatraka?

    karta platnicza jest wydana do rachunku bankowego - widzisz zaleznosc? jesli
    wspolposiadacz nastuka debetu, to bank kaze mi go splacac, ale nie pozwoli
    reklamowac? buhaa. chociaz w naszym "panstwie prawa" jest to bardzo
    prawdopodobne.

  • 7. Data: 2004-07-25 12:20:23
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Ruua <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> > karta platnicza jest wydana
    do rachunku bankowego - widzisz
    > zaleznosc? jesli wspolposiadacz nastuka debetu, to bank kaze mi go
    > splacac, ale nie pozwoli reklamowac? buhaa. chociaz w naszym
    > "panstwie prawa" jest to bardzo prawdopodobne.

    No zaleznosc widze, ale w sumie ty tej drugiej karty nie mozesz uzywac, bo
    nie twoj podpis tam widnieje...

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 8. Data: 2004-07-25 16:42:44
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    napisał w wiadomości news:ce08qv$i99$1@news.onet.pl...

    > No zaleznosc widze, ale w sumie ty tej drugiej karty nie mozesz uzywac, bo
    > nie twoj podpis tam widnieje...

    uzywac nie moge, ale skoro ma ona prawo obciazac moje konto, to ja mam prawo
    wyjasniac wszystkie sprawy zwiazane z ta karta. tylko wyjasniac - nic
    wiecej.

  • 9. Data: 2004-07-26 08:00:06
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

> [...]
    > chcialam zareklamowac transakcje zkarty ve meza, a dysponentka mi mowi, ze
    > to maz musi zadzwonic. gdzie tu logika??? wspolnie odpowiadamy za to

    mbank prowadzi dziwne procedury w przypadku kont wspolnych. Ja np. nie
    moglem zmienic adresu korespondencyjnego dla zony, wymagali zeby sama
    zadzwonila... Podobnie sama zrezygnowac z karty.. Rachunek niby wspolny ale
    ograniczenia sa znaczne.

    D.

  • 10. Data: 2004-07-26 16:24:44
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <k...@u...net>

    "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> wrote in message
> [...]
    > chcialam zareklamowac transakcje zkarty ve meza, a dysponentka mi mowi, ze
    > to maz musi zadzwonic. gdzie tu logika???

    A z kim bank podpisal umowe dot. karty?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856