  • 1. Data: 2004-07-23 20:41:29
    Temat: Zamieszkaly za granica - konto w Polsce
    Od: s...@o...pl

    Witam

    Czy osoba obywatelstwa polskiego, lecz zamieszkała na stałe za granicą (w kraju
    UE, konkretnie: Niemcy) moze założyć konto w banku w Polsce? (chodzi głownie o
    bank elektroniczny)
    W mBankowej infolinii powiedzieli, że i owszem jak najbardziej , ale do
    założenia konta osoba musi mieć w Polsce adres stalego lub _tymczasowego_
    zameldowania, zaś adres do korespondencji może być ten zagraniczny.

    Czy jest na to (tzn. konieczność posiadania adresu zameldowania w Polsce) jakiś
    ogólny "przepis" (ustawa, itp.) lub też czy są znane banki elektroniczne
    oferujace warunki podobne do mBanku (brak lub niewielkie opłaty za zalożenie i
    prowadzenie rachunku, przelewy, wydanie karty płatniczej, etc.) lecz
    zameldowania w kraju nie wymagające? Lub znany jakiś inny tips na założenie
    takiego konta? Pomijam tymczasem w rozważaniach wariant 'B' czyli zalożenie
    konta na osobę "podstawioną" (np. na mnie)...

    pozdrawiam -

    Stanley

  • 2. Data: 2004-07-23 20:51:54
    Temat: Re: Zamieszkaly za granica - konto w Polsce
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest na to (tzn. konieczność posiadania adresu zameldowania w Polsce)
    jakiś
    > ogólny "przepis" (ustawa, itp.)

    ustawa z założenia nie powinna ingerować w działalnośc gospodarczą, sprawą
    oferenta jest - do kogo kieruje swoją usługe
    oczywiście, czasami bywa inaczej, ale zazwyczaj tylko względem monopolistów

  • 3. Data: 2004-07-23 20:59:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <7...@n...onet.pl>,
    s...@o...pl says...
> [...]
    > takiego konta? Pomijam tymczasem w rozważaniach wariant 'B' czyli zalożenie
    > konta na osobę "podstawioną" (np. na mnie)...

    Mieszkam na stale zagranica i mam w Polsce rachunek - choc fakt, ze mam
    nadal stale zameldowanie w Polsce. W twoim konkretnym przypadku trudno
    mi powiedziec.

    Przy okazji .... wlasciwie jaki maja status maja Polacy mieszkajacy
    zagranica (i nadal posiadajacy polskie obywatelstwo)?? Czy jest to
    rezydent czy nierezydent?

    Wlasciwie z definicji w ust "prawo dewizowe" nie ma rozroznienia na
    obywatel polski, wiec wynikaloby, ze Polacy mieszkajacy zagranica maja
    status nierezydenta i tylko (?!!) takie konta powinni (musza?) zakladac.
    Czy dobrze kombinuje?

    Jesli chodzi o zakladanie konta na "postawiona" osobe, to bylbym bardzo
    z tym ostrozny, bo nigdy nie wiadomo do czego takie konto moze posluzyc.

    AP

  • 4. Data: 2004-07-23 21:01:59
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    s...@o...pl wrote:

> [...]
    > prowadzenie rachunku, przelewy, wydanie karty płatniczej, etc.) lecz

    Nordea, 3 PLN miesięcznie, 60 gr przelew, albo 40 gr jak się
    pokombinuje ze stałym zleceniem jednorazowym.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2004-07-24 07:22:49
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    AP wrote:

> [...]
    > obywatel polski, wiec wynikaloby, ze Polacy mieszkajacy zagranica maja
    > status nierezydenta i tylko (?!!) takie konta powinni (musza?)

    Dobrze ;-)

  • 6. Data: 2004-07-25 09:34:46
    Od: s...@o...pl

    > Nordea, 3 PLN miesięcznie, 60 gr przelew, albo 40 gr jak się
    > pokombinuje ze stałym zleceniem jednorazowym.

    Witam

    Rzeczywiście, przynajmniej na pierwszy rzut oka wydaje się być tym o co chodzi.
    Przede wszystkim (fragment ze strony banku):
    "Kto może otworzyć konto Nordea
    Każdy, kto ukończył 18 lat, ma miejsce zamieszkania w Polsce lub za granicą
    (rezydent i nierezydent).<...>"

    Dzięki bardzo za info. Zobaczymy jak to sie sprawdzi w praktyce - jeżeli
    dojdzie do zalożenia konta postaram sie zdać w rewanżu (jeżeli ktos bedzie
    zainteresowany...) małą relację.

    pozdrawiam -

    Stanley

  • 7. Data: 2004-07-25 09:45:40
    Od: s...@o...pl

    <...>
    > Jesli chodzi o zakladanie konta na "postawiona" osobe, to bylbym bardzo
    > z tym ostrozny, bo nigdy nie wiadomo do czego takie konto moze posluzyc.

    Zgadzam się z powyższym w 100%, dlatego traktuję te wyjscie jako wariant
    ostateczny i wolałbym aby osoba (ta właściwa ;-), jakkolwiek mi bliska, po
    prostu miała w Polsce konto zalożone na siebie. Ale jak widać ze wstępnego
    rozeznania (odpowiedź obok w tym wątku) jest to możliwe, przynajmniej w banku
    Nordea.

    pozdrawiam -

    Stanley